ik heb een vraagje… je kan daar op je 16e in… maar kan je dan ook iets kopen? want alles is daar meer als 15 procent… wat in de winkels 15 procent is is daar 20 procent
nee volgensmij mag je dat niet kopen, nouja wijn en bier wwel ofc. en flugel is volgens mij ook nog altijd onder de 15% hoor… maar ik zou zeggen probeer het eens je ziet het vanzelf…
Je kunt er ook br33z4z (breezers) kopen toch? Dat nog niet eens 5 volgens mij…
ja maar bijv. safari, passoa en dat soort ding
Safari en passoa vallen onder sterk-alcoholhoudende dranken en mag je dus pas kopen als je 18 bent.
hmm maar in de supermarkt kan het dan weer wel… vind het een beetje vreemd
Dat is andere safari en passoa, daar zit minder alcohol in. Net zoals de rode vodka en apfelkorn. Hier had ik laatst met mijn vader ook nog een discussie over haha. Maar in de supermarkt is alles <18 en 16>
Vanaf je 16e mag je zwak alcoholische dranken kopen, dus alles onder de 15%/ t/m 14,9%.
Vanaf je 18e mag je alle alcoholhoudende dranken kopen.
[i]Zoals ChocolatLover zegt
En het word gecontroleerd tot je 25ste.
En als je goed zoekt zijn er best wel veel alcoholische dranken van 14,9% te vinden. Want de meeste merken weten dat ze zo meer verkopen dan wanneer ze er 15% of hoger opzetten.
(mijn vader werkt er xD)[/i]
Wat je niet in de supermarkt kan kopen is 18+ en krijg je dus nergens mee. Je kan het altijd proberen, maar legaal is het niet.
waarom zou daar iets 20 % zijn als het normaal 15 is?
Ze controleren trouwens zeer slecht daar.
^ hier niet hoor. bewaker voor de deur laat je niet eens binnen als je onder de 18 bent ._.
flugel misschien?
in de supermakrt heb ik ook welles iets gezien van 17 % dat was wijn… maar we kregen het toen wel gewoon mee
Ik meen dat je met 16 jaar alleen bier en wijn mee krijgt.
zelfde als in de supermarkt… dus geen sterke drank
In een slijterij is het alocoholpercentage hoger. Laatst voor mijn verjaardag keek ik voor de gein op een fles Petrikov. Bij de Albert Heijn, in de winkel zelf dus, stond er iets van 14,9% op. En bij gall en gall iets van 19%. Dus ik weet niet waar het aanligt (’:
@ Feelthelove;
Ik ben er bijna zeker van dat je dan niet dezelfde fles had.
Het alcoholpercentage van een huismerk kan een stuk lager zijn, dan het officiele merk.
Daar zit inderdaad verschil in.
Ja ze verkopen ook smirnoff ice (en dat soort dingen) en wijn en bier.
spotless!
klopt wel wat feel zei!
bij pisang bijv. bij gall en gall 20 procent ofso en n de winkel 14