Galblaas operatie

Hallo! :slightly_smiling_face:

Ik heb sinds een halfjaar heftige pijn aanvallen in mijn bovenbuik, vooral rechts. Ik heb galstenen, dat heb ik eergister gehoord.

Nu word ik hier binnenkort aan geopereerd, galblaas eruit.

Heeft iemand hier ervaring mee? Napijn, dat soort dingen, ik ben benieuwd.

Alvast bedankt. :slightly_smiling_face:

Nee hier heb ik geen ervaring mee maar ik wens je wel succes!

Mijn moeder heeft dit ook gehad. Heb het even aan haar gevraagd voor je.
Bij haar maakten ze 4 sneetjes in haar buik.
Ze had 2 dagen veel napijn ervan, en mam zegt dat je in de eerste 2 weken moet opletten met zure dingen zoals (zure) slasaus, daarna kun je gewoon alles eten.

Succes! :slightly_smiling_face:
Als je nog vragen hebt, dan hoor ik wel.

Ik heb geen ervaring, maar heel veel succes en beterschap!

Bedankt!:slight_smile:

@ AngelWings hoelang moest jouw moeder herstellen voor ze weer kon werken/sporten?

Dat verschilt per persoon. Werken (licht werk) deed ze 3 dagen later alweer. Sporten duurde wat langer. Weekje of 2.

Heyy! Mijn moeder is eraan geopereerd. Ze maken 4 gaatjes in je buik en dan gaan ze er met een soort tangen doorheen (klinkt heeel eng maar het is niet zo). Een week lang was ze heel moe en ze had een klein beetje last van haar buik, maar die pijn in haar buik was heel snel weer over. Na 2/3 weken was ze weer helemaal de oude.

Lijkt me dat je daar wel medicatie krijgt via infuus… en roesje/verdoving. Krijg ik zelfs bij mijn coloscopie al waar niet eens bij gesneden word haha.

Maar @TS. Heb je geen boekje/informatie moment gehad van/met je arts? Anders even bellen, zodat hij/zij je kan vertellen hoe en wat.

Ik wens je in ieder geval heel veel succes!

Bedankt! :slightly_smiling_face:

@ LOVESOME

Nee ik heb geen boekje gekregen nog, ik moet eerst nog naar de chirurg voor ik de datum van operatie krijg, maar er wordt gelukkig voor mij voor de pijn spoed achter gezet. Ik wilde gewoon even weten of iemand ervaring had. :slightly_smiling_face:
Die roesjes ken ik, coloscopie heb ik ook gehad en 2 keer gastroscopie, maar die roesjes werken niet haha :stuck_out_tongue: Vervelende onderzoeken trouwens

Ik weet niet of dat mag, ik heb gehoord dat je een kalmeringstabletje en al een pijnstiller krijgt haha :stuck_out_tongue: Bedankt