Gala

Ik ben 1.80 en heb voor gala pumps van 14 cm gekocht. Ik vind ze echt superleuk maar ik ben bang dat ik dan echt boven iedereen uit steek maar aan de andere kant denk ik van iedereen draagt hakken, en als ik naar school ga ben ik ook altijd een stuk groter dan mijn vriendinnen. Wat vinden jullie?

Als jij je er prettig bij voelt, gewoon aandoen :wink:. Maar is op 14cm nog wel te lopen? XD

Haha er valt wel op te lopen! wel met een beetje moeite en concentratie :slightly_smiling_face:

Persoonlijk zou ik het niet doen. Want, je wil toch ook niet uiteindelijk de hele avond ongemakkelijk erbij lopen ?

ik zou gewoon een wat lagere hak nemen, 7cm ofzo

Het is duidelijk:
je wilt hakken maar je wilt niet boven iedereen uitsteken.
Koop een paar pumps van ongeveer 7 - 10 cm.

Als andere meiden dan ook (iets hogere) hakken aan hebben, steek je er niet meer boven uit!

Veel plezier op je gala!

Ik heb veel vriendinnen met hetzelfde probleem, maar die doen ook gewoon lekker zo’n hoge hak aan, misschien iéts kleiner (denk aan 12/13 cm…) Ik doe ook een van 12/13 cm denk ik. Ik ben zelf 1.65 maar oog veel langer.

Oh ik ben ook 1,65, dan valt het wel mee!
Dan kun je opzich wel hakken van 14 cm aan, maar of je daar de hele avond op kan lopen… Ik zou eerder gaan voor 10 - 12 cm

Als je geen hakken wilt, kun je misschien zo’n zomersandaaltje? Een vriendin van mij had dat vorig jaar ook gedaan, zag er nog leuk uit ook!

haha ikga maar niet zegge dat je lagere hakken moet dragen ik trek zelf ook 13cm hakken aan naar mijn gala, maar bedenk wel dat het er nogal tacky uitziet als je ze halverwege de avond uit moet doen omdat je pijn in je voeten krijgt…

daarnaast vind ik dat je gwn die hakken moet dragen als je t echt graag wilt, ookal steek je uit, ik zou blij zijn als ik boven enkele mensen uitkwam, ben met hakken aan maar 176 xD

Iedereen bedankt voor de reacties.
Heb besloten dat ik geen andere schoenen ga kopen maar voor de zekerheid zomersandaaltjes meeneem voor als mijn schoenen pijn gaan doen en kan mijn schoenen op de foto’s altijd uitrekken: je ziet mijn voeten toch niet doordat ik een maxi dress heb. Daar ging het me eigenlijk het meeste om; dat ik groot lijk op de foto’s

Ik ben 1.78 en heb even hoge hakken als jij! Ik moet toegeven, ik steek zeker boven iedereen uit, maar op zo’n moment heb je twee opties: je rug buigen en je zo klein mogelijk maken waardoor je onzeker overkomt (wat je dan waarschijnlijk ook bent) of je rug strekken en er trots tussendoor paraderen. En mensen vinden dat prachtig! Lange benen, zo’n mooie lange meid! En het is niet zo dat je een kop boven iedereen uitsteekt en zo naar de andere kant van de zaal kunt kijken, je bent gewoon iets langer.

Ik ben zelfs nog iets langer dan dat jij bent. Ik draag nooit hakken dus kan er sowieso al niet op lopen, dus met het eindgala op school droeg ik al helemaal geen hakken. Ik vind het niks, maar als jij het wel fijn vind gewoon doen.

Ik kan je wel vertellen dat op de helft van de avond de meiden bij ons al met de hakken in de handen stonden, trek dan gewoon geen pumps aan… :grinning_face_with_smiling_eyes:

Ik ben zelf ook 1,80 maar ik zou persoonlijk geen hakken van 14 cm aan doen, dan zou ik me gewoon heel ongemakkelijk voelen. Maar als jij je er wel goed bij voelt zou ik ze gewoon aan doen!

Hmm ik heb vorig jaar gala gehad en ik ben zelf ook wat langer. Ik heb bij het ontvangst mijn hakken aangehad, met de foto’s enzo. Ik heb ze tijdens het “feest” uitgedaan omdat ik ten eerste last kreeg van me voeten, en daarnaast omdat ik me er prettiger bij voelde als ik wat lager stond. Leg gewoon ballerina’s of andere platte schoenen in je kluis of op een andere plek en je kan altijd wisselen.