gala hakken?

Ik heb voor het gala een super leuk jurkje,
en daarbij wil ik erg graag hakken dragen,
Ik ben zonder hakken 1.80 dus met hakken word dat al snel 1.90 maar dat boeit me niet veel.

Het gene wat me wel dwars zit is, ik heb minder dan 2 weken tot mijn gala en mn vraag dus:
is het mogelijk om binnen die 2 weken op hakken van 9 cm te leren lopen als je anders nooit hakken aan hebt?? (heb wel eens hakken van 5 cm aan gehad en kan daar op lopen maarja)

Iemand misschien tips waarmee ik kan zorgen dat ik er super snel aan wen?

xxx

elke dag als je thuiskomt aantrekken en tot je slaapt aanhouden

Het verschilt erg veel per hak, hoe meer steun je voeten krijgen hoe gemakkelijk het is. Dus als je ze nog moet kopen, houdt daar alsjeblieft rekening mee.

Volgens mij heb ik geoefend met staan/lopen op mijn matras, met het idee dat als ik daar op kon lopen ik dat overal zou kunnen. Maar ik denk dat gewoon elke dag inlopen/oefenen een beter en veiliger advies is.

En nog een tip: je kan voor de zekerheid ballerina’s o.i.d. meenemen voor later op de avond.

Waarom wil je perse hakken van 9 cm? Je kan ook kiezen voor een minder hoge hak.

Maar maak elke dag even een wandeling met de schoenen, dan ben je er zo aan gewend. Niet alleen binnenhuis oefenen want daar heb je natuurlijk een egale ondergrond, maar ook naar buiten toe!

Ik kocht een keer dezelfde dag van mijn gala Chelsea boots met blokhakken van 8 cm. Ik kon er gelijk goed op lopen. Dus mijn tip: koop blokhakken

Ik heb echt maanden naar schoenen met een lagere hak gezocht en die kon ik niet vinden dus werd t maar die van 9 cm hahaha
Maar dankje voor de tip :slightly_smiling_face: xx

Dat is heel erg verschillend per persoon. Ik had vorig jaar mijn eindgala. Ik dacht dat iedereen op hakken zou gaan dus ik moest en zal op hakken gaan. Eenmaal op het gala had iedereen prachtige jurken maar dan wel met slippers of lage sneakers eronder. Het zag er nog leuk uit ook!

Dat is verschillend per persoon
ik loop op hakken van 14 cm als ik daar zin in heb
een meisje uit mijn klas vond het al een hele stap om op hakken van 3 cm naar de kerstviering te komen en verzwikte alsnog iedere x dr enkel.

Gewoon iedere dag veel oefenen. Op verschillende plekken in/rondom huis. Dus niet alleen waar het heel makkelijk is.
Maar ook buiten/op zandpaadjes etc.

Daarnaast scheelt het ook heel erg hoe groot je voeten zijn denk ik
een voet met maat 36 maakt een veel scherpere hoek met een hak van 9 cm dan schoenmaat 42
Dus als je grote voeten hebt zal het vast ook wat makkelijker gaan :slightly_smiling_face:

Ik had op mijn eerste gala de hele avond hakken aan :slightly_smiling_face:
Dat zat op een gegeven moment zo pijnlijk dat ik dat sindsdien nooit meer heb gedaan en vanaf toen op ballerina’s naar gala’s ga.
Ik ben 1,76m maar ik voel me toch nog altijd anders dan mijn vriendinnen die wel gewoon hakken aan hebben trouwens.