Gaatjes, vraagje.

Heeee.
Een vraagje van me nichtje(12); mag ze zelf al in der eentje of met vriendinnen, gaatjes laten zetten ?
Toen ze het aan mij vroeg wist ik het niet dus vraag ik het hier. (:
xxxx

Waarom zou ze alleen gaan? Een van haar ouders kan toch gewoon mee?

de ouders moeten mee dacht ik, want in nederland mag je onder de 18 toch geen piercings laten zetten zonder toestemming van de ouders ?
of geld dat niet voor de oren ?

ik denk het wel. een vriendin van mij heeft het samen met mij gedaan toen ze 13 was. ik denk niet dat ze er een groot probeleem van maken.

Er moet iemand mee van boven de 18.

Ze heeft niet zo’n goeie thuissituatie, ik pas ook echt super vaak op der.
&ik ben ook nog maar 16.

Wat is het nou ? ;p

Ze gaan vast niet vragen om bewijs ofzo of je wel echt18 bent als je met 'r meegaat…?

ga het gewoon proberen…

Volgens mij ben ik 2 jaar geleden ofzo ook alleen gegaan en dat kon wel gewoon. (toen was ik 14)

ik ben ook ooit mee geweest met een vriendin die gaatjes ging laten zetten, we waren toen allebei 15 ofzo? dus ik denk niet dat ze dr zo streng op letten…

INTERNET :grinning:

ze letten volgens mij niet vaak of je ouders meegaan, maar beter van wel want die kunnen beter zien of het gaatje goed in het midden wordt geschoten :wink:

Bij een juwelier is het 18 ; bij een echte piercing shop is het 16.
Voor dat er iemand boven de 18 meemoet.

Toen ik gaatjes liet schieten (eerste gaatjes op m’n 11e en tweede gaatjes op m’n 13e) bij een juwelier moest er iemand van 18 jaar of ouder bij zijn.

Volgens mij kun je gewone gaatjes wel zonder ouders laten schieten.
Als je een tweede gaatje laat schieten moet er sowieso iemand mee van boven de 18.
Dacht ik.

Precies ik ook. Die vrouw deed helemaal niet moeilijk en de man ook niet.

ik kreeg gaatjes op mijn 9de en dan lijkt het me logisch dat mijn moeder meeging haha :stuck_out_tongue:
ik denk wel dat haar moeder meemoet, ookal is ze 12.

bedankt voor de reacties !