gaatjes laten schieten zwelling

Hoi meiden
Ik heb eergister gaatjes laten schieten het ziet er opzich goed uit maar aan Me ene oor als ik me oorbel ga draaien zwelt Me oor op en als ik er sterilon op doe gaat het ook prikken dit trekt meestal na 10 minutjes wel weer weg
Mijn vraag is kan dit kwaad en wat moet ik doen?

klinkt niet heel ernstig dus ik denk dat dat ‘normaal’ is.

Sterilon kun je beter gelijk in de prullebak gooien. Dat spul is hartstikke agressief en ook niet geschikt voor oorgaatjes en piercings. Ik snap niet dat juweliers die troep nog meegeven. Ook moet je niet constant gaan draaien, zo draai je de wond elke keer weer kapot. Je kunt het beter gewoon met rust laten en elke dag even schoonmaken met zeezout of Dettol/ Unicura handzeep(of hoe dat ook heet). Vergeet het daarna niet goed schoon te spoelen met water.

^ wat Traveler idd zegt. Schieten is in eerste instantie al slecht. Pas op dat je genoeg ruimte over blijft houden en dat de oorbel niet in je oorlel zakt. Je lichaam kan het in principe zelf wel genezen. Wassen met unicura onder de douche of met een zeezoutoplossing is voldoende. Sterilon is veel te agressief.

Sterilon en zo nu en dan draaien. Ik heb al 12 jaar een 2e gaatje en pas sinds kort weer oorbellen en zelfs nu moet ik sterilon gebruiken en draaien. Duurt even, maar komt wel goed.

Ik weet niet wat ik moet doen er zijn overal verschillende verhalen maar niemand kan vertellen wat nou het best is

Niet aan draaien, en sterilon gebruiken. Door er aan te draaien, maak je de wond telkens weer open en is de kans op bacteriën groter. Laat het met rust, meestal neemt het dan wel af.

Nouja, je kunt je zelf toch ook wel bedenken dat als je constant eraan gaat draaien dan je dan elke keer weer de wond kapot maakt?
En sterilon is agressief, kun je zo op internet vinden.

Ik weet even niet wat iemand eens gebruikte voor haar navelpiercing. Ze haalde het bij de apotheek tegen ontsmetten

Draaien is inderdaad nergens voor nodig, maar sterilon is echt niet goed. Juweliers weten amper wat ovee piercings en hoewel dit misschien niet onder een echte piercing valt, hebben piercers toch meer verstand van gaatjes in het lichaam. Ook dje adviseren geen sterilon. Kijk, mijn piercer zegt wel eens dat ik sterilon moet gebruiken maar dat is als ik een ontsteking heb waar echt superveel rotzooi uit komt. Als het goed is heb jij hier geen ontsteking, maar is het nog een verse wond en ja, als je er aan draait gaat het irriteren en dus ook opzwellen. Dus je maakt met sterilon allemaal goede bacteriën dood omdat er nu geen ontsteking is. Als je het met rust laat en een beetje met unicura of zeezout spoelt komt het wel goed. Wat ook gouden advies is: droog je oorbellen altijd met keukenrol nadat het nat is geweest van de douche. Als je dat niet doet krijgen bacteriën juist de kans om daar te gaan broeiien omdat het een vochtige plaats is.

je moet er niet teveel aanzitten, daardoor gaat het alleen maar irriteren. En voor de rest goed in de gaten houden, als het niet weg gaat toch even langs de dokter.

Ik heb pas weer m’n derde gaatje opnieuw laten schieten en draaien is idd heel slecht. Mijn zus heeft nog al wat piercings en elke piercer raadde haar af om te draaien. Al maak ik mij er wel eens schuldig aan, maar dat is een beetje mijn tic aan oorbellen draaien. Gelukkig heb ik er nog 2… M
Maar mijn derde gaatje irriteert wel hoe vaker ik er onbewust aan draai. Dus als je het niet kan laten draai dan aan je eerste 2 :’)

Ik weet niet of het aan te raden is, maar ik haal ze er zo nu en dan uit en ik heb dettol wond ontsmetting gekocht. Niet speciaal daar voor, maar gebruik het wel. Maar dan haal ik ze er uit en doe ik even m’n oor gaatje en oorbellen goed schoonmaken met een nat wattenschijfje want er plakken nog al korstjes aan en spuit ik die wond ontsmetting over die oorbellen en heb ik een tijdje nergens last van.

Zoals al eerder gezegd, niet draaien. maak je alleen maar meer kapot mee. Toen ik mijn piercing heb laten zetten heb ik sebamed gekregen om het mee schoon te houden, misschien dat dat iets is. Sterilon inderdaad niet gebruiken, veel te agressief.