Gaatjes laten schieten: wel of niet?

Ik heb een keer eerder gaatjes gehad toen ik ongeveer 13 was, maar die heb ik er te vroeg uitgehaald en daarna nooit meer door laten schieten. Ik zit nu heel erg te twijfelen of ik ze weer opnieuw moet laten schieten. Het gaat me niet om de pijn maar meer of ik oorbellen wel leuk vind.

Als jullie ze nu moesten laten schieten, zou je het dan wel of niet doen?

Als je oorbellen leuk vind laat je ze schieten en zo niet, dan niet.
Gaatjes laten schieten is toch niet enorm duur 7,50 ofzo dus, als je het graag wil gewoon laten doen.
Ik vind dat oorbellen wel iets kunnen hebben als je je haar opgestoken hebt of naar een kant maar, dat is natuurlijk mijn mening.

Gewoon doen. Als je het toch niet meer leuk vind haal je ze eruit, zo duur is het niet inderdaad.

Ik heb mijn zweerknopjes nog en mag ze gratis door laten schieten. Dus ik denk dat ik er gewoon voor ga inderdaad, haha.

Ik heb ze ook weer door laten schieten, en ben er zo ontzettend blij mee. Voegt net weer iets toe aan je totale outfit vind ik haha!

Als je het gratis kan laten doorschieten, dan zou ik het sowieso gewoon doen. Je kan dan kijken of je oorbellen leuk vind en als je er bijvoorbeeld echt niks aan vind, dan doe je ze toch gewoon niet meer in? Ze groeien dan gewoon weer opnieuw dicht.

Ik ben meer voor piercen, maargoed.

Jaa, oorbellen zijn leuk.
Ik vind altijd dat het bij je ander sieraad moet passen.
Dan kun je leuke dingen combineren.
Zelf heb ik rose kleurig horloge met een rose kleurige armband. en dan dezefde kleur oorbellen & ketting.

Dit. Ik ben er al helemaal niet voor om ze opnieuw te laten schieten met oude, vieze oorbellen, wtf? Tenminste, voor zover ik begrijp gaan ze je oorbellen doorschieten met de zweerknopjes die je nog hebt? Lijkt me geen strak plan.

Oh serieus?! Nee dat lijkt mij ook niet een heel fantastisch plan…
Sowieso ben ik ook voor piercen, maar gewoon schieten kan geen kwaad verder, maar laat ze asjeblieft niet doorprikken met je zweerknopjes.

“gewone” oorbellen gewoon laten schieten. Die mensen van de juwelier hebben tegenwoordig hele uitgewerkte dingen om hem perfect te laten schieten, met maar een klein beetje pijn, en als je het goed verzorgt, zonder wondjes en infecties. Sowieso komt dat laatste bijna nooit voor.

Het gaat vooral om het feit dat een geschoten gaatje minder goed en snel geneest dan een gepierct gaatje. Dat is waarom de meeste voor piercen zijn.

Schieten is tegenwoordig ineens taboe geworden en als ik sommige verhalen hoor denk ik ook gewoon nee. Maar sommige kunnen ook wel mooi overdrijven, maar toch raad ik dan aan om te piercen. En je kan je gaatjes ook altijd nog dicht laten groeien. Zelfs als ze 8 mm zijn

+ Het is bij de meeste juweliers (let op: niet alle) gewoon nog steeds niet hygiënisch.

l
Daar heb ik gelukkig geen ervaring mee, haha!
Met schieten is niets mis, ik heb al mijn gewone oorgaatjes ook laten schieten. Maar mijn 2 laatste gaatjes hebben wel flink gekloot. Volgende week moeten ze er waarschijnlijk weer allemaal uitgehaald worden en het zal me niets verbazen als het weer gaat kloten ondanks ze er nu denk ik 2 jaar in zitten. Daarom raad ik zelf altijd piercen aan.