Gaatjes boren bij de tandarts bang!

Gisteren was het zo ver, ik moest naar de tandarts, aangezien ik echt nog nooit wat met me gebit heb gehad zag ik er niet tegenop, totdat dat de tandarts zij dat ik 4 (!) gaatjes had! Gewoon 4 jezus! Ik heb nog nooit wat gehad en zo opeens 4 gaatjes :S

Nou moet ik volgende week dinsdag boren (met verdoving) de eerste 2, en volgende week donderdag de andere 2 met verdoving…

Ik schijt m echt, ik ben echt bang voor prikken en zo :stuck_out_tongue: Iemand ervaring mee of het zeer doet en zo? …

Ik liet ook eens vullen, zonder verdoving.
Je voelt sirrieus niks. [ik voelde er niks van igg]

Klinkt eng… mijn moeder had ook gaatjes en voelde ook niks :3… je voelt je gezicht niet eens laatstaan je gebit.

Iwghh, heb nog nooit een gaatje gehad… lijkt me echt verschrikkelijk dat boren

Hmm, ik heb er altijd zoveel scrhik voor, maar eigenlijk doet het niet zoveel pijn!

Je moet er echt niet bang voor zijn :slightly_smiling_face: Je voelt allen het prikje lichtjes (op het moment dat de naald erin gaat) verder voel je dat hij er verdovingsmiddel inspuit, maar dat doet geen pijn, je voelt alleen een soort van zwelling ontstaan. Daarna wacht hij even tot de verdoving is uitgewerkt en als hij dan gaat boren en de verdoving doet zijn werk, hoor je niets te voelen.

Ik liet ook een keer boren zonder verdoving, nou dat raad ik je níet aan…

Het lijkt altijd heel eng, en als je denkt dat het pijn doet, doet het ook pijn…je moet gewoon relaxen, alleen het prikje voel je even, daarna is alles helemaal doof. Je moet gewoon aan andere dingen gaan denken, want als je vet gaat denken van: O, waar doet het pijn, doet het pijn? help je jezelf er niets mee…
hier spreekt de ervaringsdeskundige :frowning_face:

ik krijg al kriebels als ik dit lees…
ik liet het wel eens verdoven voor tanden eruit trekken, dat deed bij mij toch wel érg veel zeer toen hij die naald erin stak hoor! brr…

Ik heb ook maandag te horen gekregen dat ik mijn eerste piepkleine gaatje had :frowning_face: Maar dat van jou is nog wel wat meer, succes meid!

Je voelt er niets van hoor. Ik toch niet (: Komt goed!

ik ben ook bang voor naalden en verdovingen enzo, maar je moet zo denken dat het anders pijn kan gaan doen

Sinds vanochtend heb ik ook ervaring met verdovingen & prikken :stuck_out_tongue: En… het valt super mee! Ik was ook eigenlijk stiekem heel bang want dacht dat die prik vast heel pijn zou doen. Maar het voelde gewoon hetzelfde als bijvooreeld een prik in mijn arm. Haha ik dacht echt dat het wel een pijnsteek zou geven ofzo iets… :stuck_out_tongue: Niet dus :slightly_smiling_face: En daarna voel je ook zeker geen pijn meer van boren.

En misschien als je tegen de tandarts zegt dat je eigenlijk wel bang bent, dat hij nog voorzichtiger die prik doet.

Aah beter van die reacties dat het niet zo’n pijn doet en zo! :slightly_smiling_face:

Toen mijn beugel er uit ging bleek dat ik ook 3 gaatjes had, geen diepe gelukkig, toen ze gingen vullen kwamen er zelfs 4 gaatjes uit… Ik heb zonder verdoving gedaan omdat ik het kut vind dat je mond derest van de dag zo levenloos hangt te bungelen… Ik voelde er niet veel van, het geluid is enger dan het eigenlijk is xD ghehe

Het prikje voel je wel even, niet dat het super zeer doet ofzo hoor.
Voor de rest is je mond echt helemaal slap.

Als je daarna klaar bent moet je voor de spiegel staan en duckface maken, dat is dan heel grappig xD

sinds wanneer krijg je verdoving bij gaatjes?! huh het doet toch helemaal niet pijn naja…

Ik heb ook een keer een gaatje moeten vullen zonder verdoving, volgens mij heb ik nog nooit zóveel pijn gehad zeg!