Gaatje

Hoi girls

Ik denk dat ik een gaatje in mijn tand heb maar ik ben niet zeker aangezien ik geen pijn
Voel. Maar als ik naar mijn kies kijk dan zie ik wel zo een bruin/zwart gaatje. Nu ben ik echt als de dood voor de tandarts :flushed: dus wil ik even vragen of het pijn doet om zo een gaatje te boren en vullen? En wat er precies gebeurt?

ik heb al drie jaar lang een gaatje in m’n tand die geen pijn doet! En ik ga gewoon elk half jaar naar de tandarts. Hij vertelde dat als een gaatje pijn gaat doen, je er echt véél te lang mee hebt rondgelopen. Maar bij de meeste gaat een gaatje geen pijn doen hoor.
Mijn gaatje heb ik dus al een tijdje, maar daar hoeft (nog) niets aan gedaan te worden. Want hij is zo klein…
Ik zou als ik jou was gewoon naar de tandarts gaan wanneer je weer moet, het vertellen en aanhoren wat hij er mee wil gaan doen. Boren o.i.d. zal je niet voelen omdat je verdoofd word! :wink:

Hee

Ik heb een jaar geleden een gaatje laten boren en vullen.
Als je je laat verdoven, dan voel je er helemaal niets van.
Het enige wat ik vervelend vond is dat ze je slijm wegzuigen met zo’n apparaat, haha.

Ik had trouwens ook geen pijn in dat gaatje.

Gaatjes hoeven geen pijn te doen. Als ze wel pijn doen, dan zijn ze wel heel erg diep en dat is extra vervelend. Gewoon naar je tandarts gaan, want soms hoeft het niet eens een gaatje te zijn.
En als het wel een gaatje is, gewoon een verdoving vragen. Dan voel je even die prikken, maar daarna niks meer van het boren.

Ik heb ook een gaatje gehad die geen pijn deed, heb m laten vullen zonder verdoving want ik vond het idee van zo’n prik enger dan het boren en mijn tandarts moedigde dat ook aan. Was een beetje een vervelend gevoel maar niet heel erg ofzo.

Gewoon naar de tandarts gaan dus :wink:

Maak je geen zorgen, ik was superbang voor de tandarts en ben daar nu helemaal vanaf. Je wordt verdoofd dus je voelt er niks van, als je er iets van voelt moet je gewoon je hand opsteken en dan wordt het wel nog een keer verdoofd. Mijn tandarts vraagt tussendoor ook altijd of het goed gaat, ik had een wortelkanaal behandeling nodig omdat ik dus niet naar de tandarts wou en zo bang was, en toen merkte ik dat het heel erg mee veel :stuck_out_tongue:

Dus het komt wel goed :wink: