gaatje

hey

ik ben vandaag naar de orthodontist geweest omdat het draadje achter mijn tanden was losgekomen.
nu blijkt dat ik op mijn snijtand bovenaan rechts een gaatje heb (MIJN EERSTE GAATJE OOIT & volgens mij is het echt al groot want ik zie een grote bruine vlek op mijn tand achteraan).
dit is er gekomen omdat de lijm al lange tijd los zat zonder dat ik het wist en daar dus niet kon poetsen.
ze heeft dan een deel van die draad weggelaten zodat de tandarts het kan vullen.

mijn probleem is nu:

ik heb pas een afspraak de 16e september want er was vroeger geen plaats en ik vertrek morgen op vakantie, dus ergens anders gaan was geen optie.
maar 16 september is nog een maand en gaat dat gaatje niet (nog) groter worden?
het doet ook pijn als ik drink, dan voelt het zo heel gevoelig aan. en ik vertrek morgen op vakantie dus wat als ik daar dan heel veel pijn krijg.

hebben jullie tips of wat denken jullie hiervan

alvast bedankt…

Spoednummer bellen. Als je een maand wacht kan het flink gaan ontsteken. Hoeft niet zo’n vaart te lopen, maar ik zou het zekere voor het onzekere nemen.

Normaal als mensen gevoelige tanden hebben raad ik poetsen met sensodyne aan, ik weet niet of dat nu misschien ook werkt maar proberen kan geen kwaad neem ik aan?

Ja natuurlijk. Het gaatje blijft niet hetzelfde formaat als je er een maand niets aan doet. Hoe dieper het gaatje is/ wordt, hoe meer schade de bacteriën kunnen aanrichten. Uiteindelijk gaat het dan dus ontsteken.
Zoals ik al zei weet ik niet hoe hard dat gaat, heb zelf nog nooit een gaatje gehad. Maar ik zou het risico niet lopen en gewoon een noodnummer bellen.

een vriendin van me had ook een soortgelijk iets, en die is behoorlijk ontstoken op vakantie

Hoe heb je verder gehandeld?

Ik heb dat zelf ook gehad, ik had er ook nog eens 3 tegenlijk…
Ik heb er gewoon verder mee rondgelopen, alleen met eten en drinken voelde ik het natuurlijk wel maar verder was het eigenlijk niet erger geworden. En later heb ik het gewoon laten maken.[size=2]Het kan aan de persoon liggen maar dat weet ik ook niet eigenlijk…
Als je twijfelt kan je ook naar de tandarts bellen en gewoon vragen hoe het zit?

[font=Verdana][color=rgb(51, 51, 51)][size=13px][font=Helvetica Neue][font=Verdana] [size=13px][font=Helvetica Neue][/font]

Okee, waar dat vandaan kwam??

je ouders zijn geen tandartsen.

Er is niet heel veel nodig hoor, om de boel te laten ontsteken…

^ Beetje overdreven. De tandarts heeft haar zelf pas op 16 september gepland, als het echt zo erg zou zijn of kwaad zou kunnen had hij haar wel eerder laten komen toch?

Hoezo overdreven? Ik zeg toch niet dat het gaat gebeuren. Het KAN gaan ontsteken en als je gebit/tandvlees daar gevoelig voor is, dan is er niet veel nodig voor een ontsteking.

ik denk dat je vakantie anders een best wel kutte vakantie gaat worden xd

Ik hoop dat je er geen last van krijgt ieder geval! Ik zou als ik jou was nog wel even naar de winkel gaan om spoelmiddel te halen. Zo houd je het ieder geval goed schoon.

ik zou het spoednummer bellen, ergens is vaat nog wel een plekje. Succes ermee