gaatje?

hee,
ik zag vanochtend ineens dat ik een soort zwarte streepjes op mn laatste 2 kiezen heb en wou ik weten of dat een gaatje is, nou weet ik dat ik voor vragen over mn tanden naar de tand arts moet gaan, maar ik ben 3 maanden geleden geweest dus het duurt nog wel evve voordat ik weer voor controle moet. dus ik dacht misschien kent iemand van jullie het probleem en kan mij vertellen of het gewoon een verkleuring is of dat ik beter echt naar de tand arts zou moeten gaan. ik weet het namelijk zelf niet zo goed.
en natuurlijk kan de rest hier ook al zijn tand problemen/vragen kwijt :slightly_smiling_face:
hier even een foto (nou gaat het dus om die achterste tand, hoop dat het een beetje te zien is)

ziet eruit alsof je beter moet poetsen. gaatjes worden las zwart als het echt gaat rotten

ja volgens mij is dat een beginnend gaatje

Hoeft niet perse. Ik heb ook een klein zwart plekje in mijn kies en dit is geen gaatje. Het zit er ook al jaren. Heb ook lang geleden een keer een groot zwart plekje op m’n kies gehad, dit was ook geen gaatje. Geen idee wat het dan is hoor, maar een controle kan geen kwaad want het kan wel een gaatje zijn.

Ik heb dit ook gehad maar toen ik het liet controleren was het geen gaatje.

okee bedankt voor de reacties iedereen,
controle kan idd geen kwaad, maar hoop dat miss nog meer mensen iets weten en anders moet ik toch maar echt evve langs de tandarts.