gaatje(s) bovenin oor laten zetten, waar & hoe?

heeey,
ik wil graag gaatjes bovenin mijn oor laten zetten.
en ik vroeg me een paar dingen af;
kan dit gewoon bij een juwelijk of moet ik dan naar een pierceshop?
moet dit op afspraak?
hoe duur is dit ongeveer?
hoelang moet je het sfeerknopje daarvoor inhouden?
heeft een van jullie hier ervaring mee?
xx

Ligt eraan of je ze wilt laten schieten of laten piercen.

owh wat is het verschil tussen piercen en schieten? :blush:

ik weet dat echt niet

piercen is duurder. en schieten mag niet door je kraakbeen, want dan kan je kraakbeen versplinteren ofzo. dus boven in je oor moet je denk ik laten piercen.

Oh, eerst mocht je dat toch ook laten schieten dacht ik?

Juwelieren mogen het niet meer schieten in je kraakbeen.
En op je vraag: Bij piercen maken ze er op eigen kracht een gat in zeg maar. Je kan even kijken op youtube daar heb je zat filmpjes. Bij schieten doet dat schietpistool het zegmaar, maar dat gaat veel te snel voor je kraakbeen. Dan kan het versplinteren, en dan kan het gaan ontsteken.
Ik geloof dat het zo’n 30/40 euro kost. Je moet er dus voor naar een piercer en ik geloof niet dat dat op afspraak gaat, weet ik niet zeker. Sfeerknopje was aardig lang. Volgens mij 6 maanden, tell me if I’m wrong

Ik heb het een jaar of 5/6 geleden nog gewoon bij de juwelier laten doen, haha… Ik heb een jaar geleden mijn oorbel eruit gehaald, paste niet echt meer bij me.:stuck_out_tongue:

is dat een regel dat het niet mag? doen juweliers dat dan ook helemaal niet?

Er is een regel ja *opgezocht op google XD*

Ik heb het laten piercen, bij een juwelier. Maar dat is al n jaar of 8/9 geleden.
Dit is wel veiliger want bij schieten zweert het er vaak makkelijker uit.

ik heb de mijne laten schieten bij een juwelier, als je een helix bedoeld

Piercen is beter, schieten is veel goedkoper maar is eigenlijk verboden omdat je door kraakbeen heen schiet. Maar piercen gaat ook niet altijd goed, kijk maar naar mij :’), moest me piercing eruit laten snijden.

Ja dat mag niet meer.

Laat m alsjeblieft piercen. Anders heb je kans op een bloemkooloor. Dat wil je echt niet. Neem niet het risico m te schieten bij iemand die dat tegen de regels in doet omdat dat goedkoper is. En tja ik denk dat je dan een afspraak moet maken. Ik gok dat je zo rond de 50 euro kwijt bent.

Daar kan je toch een bloemkool oor van krijgen? Of is dat weer in combinatie met een anderen piercing. Twijfel nammelijk zelf al 3 jaar of ik het wel zou doen. Maar na wat dingen op internet gelezen te hebben zo als: slecht slapen, bloemkool oor durf ik niet meer…

Dat bloemkooloor kun je dus krijgen van het laten ‘schieten’. Dat mag dus niet meer. Alhoewel er wordt nog wel een handmatig pistool gebruikt. Daarmee zetten dus handmatig de kracht, een schietpistool op druk mag niet meer. Daarnaast kun je het ook gewoon laten piercen. Ik raad het handmatige pistool aan, omdat daarmee gelijk de oorbel erin zit. Geen gepiel meer dus na het piercen om het sieraad erin te krijgen en daarna het achterkantje er op te doen.

Je kan ook van gewone oorbellen bloemkooloor krijgen -.-
iig laten piercen, is miss duurder maar veel veiliger.

Ehm dat lijkt me niet, aangezien een bloemkool oor ontstaat door een beschadiging van het kraakbeen. Gewone oorbellen zitten niet in je kraakbeen.

Ik wil het ook al heeel lang… maar door al die verhalen wordt ik ook een beetje bang. Haha. Het doet toch ook meer pijn dan een normale oorbel?

Oeh dankjewel best logisch maar goed. En met slapen, weet je dat toevallig ook?