gaatje in trommelvlies

Hallo meiden
Hebben er mensen ervaring met gaatjes in het trommelvlies?

Ik ben vrijdag wezen zwemmen. Ik ben waarschijnlijk te hard met mn oor op het water geklapt. Achteraf had ik last van mn oor. Leek net of het vol zat met vocht enik was ook een beetje doof
Ik stond net op en werd opeens duizelig en had geen evenwicht meer. Heb even op internet gekeken en ben bang dat er een gaatje zit in mijn trommelvlies.
Ik ga morgen naar de dokter. Hoop dat het niet erg is want ik ga dinsdag ws op vakantie haha

Ja. Als je het hebt: niet zwemmen en oordopjes op maat laten maken voor te zwemmen ofzo.

Ik heb een gaatje in mijn trommelvlies gehad. Ongelukje met een wattenstaafje :grinning_face_with_smiling_eyes:
Ik had voornamelijk echt intense pijn. Toen t ontstond viel ik letterlijk bijna flauw van de pijn (ik snap eindelijk de uitspraak “sterretjes voor je ogen zien”)
De pijn bleef erg lang hangen, heb echt een paar dagen af en toe moeten huilen van de pijn. Kreeg van de huisarts alleen t advies 3x2 paracetamol per dag te slikken.
Heb ook nog 'n lange tijd pijn gehad als ik bijv in de lift stond.

Duizeligheidsklachten enzo had ik niet.

Je evenwichtsorgaan kan ook een flinke klap hebben gehad. Ik denk dat als je een gaatje in je trommelvlies zou hebben, dat dat inderdaad wel erg pijn zal doen.

Ik zou het eerst laten rusten. Je kan last hebben van de klap en dat kan even aanhouden. Zwemdoppen laten maken kan nooit kwaad. Maar als je er nog lang last van hebt zou ik even langs de huisarts gaan.

Ik heb geen pijn. Het werd opeens zwart voor mn ogen en wankelde op mn benen.
Heb inmiddels wel gedoucht en er is dus wel water ingekomen. Khoop dat dit geen grote grvolgen heeft.
Hoe is het bij jou over gegaan?

Als je geen pijn hebt, kan ik mij niet voorstellen dat je het hebt. Ik vind zelf dat ik qua pijn veel kan hebben, maar dit was echt de ergste pijn die ik ooit gehad heb.
Mij werd verteld dat ik echt absoluut GEEN water in mijn oor mocht krijgen. Mijn huisarts zei dat water en bijv shampoo voor een mega ontsteking kan zorgen, waardoor je zelfs je gehoor kan verliezen.
Niet om je bang te maken, want ik denk niet dat jij het hebt, maar ik zou het wel even vermijden.
Bij mij ging het vanzelf over. Als het gaatje niet te groot is, herstelt dit zichzelf, al duurt het erg lang, tot een jaar geloof ik.

Nogmaals; maak je geen zorgen, het valt vast mee, maar ik zou voor de zekerheid toch even naar de huisarts gaan. Better safe than sorry.

Okee. Ik heb geen erge pijn dus dat is mooi. ik ga morgen naat de dokter voor de zekerheid.

Volgens mij ga je voor echt niets naar de dokter.
Na het zwemmen is er waarschijnlijk gewoon water in je oor gekomen, gebeurt iedereen. Gaat er vanzelf wel uit. Dat duizeligheid overkomt iedereen ook wel eens, gaat zo weer over. Meestal als je zelf gaat googlen komt er uit dat je binnenkort dood gaat ofzo, dus ga er maar niet vanuit dat er een gat in zit. Een vriendin had laatst ook een gat, en die ging zowat dood van de pijn, dus geen pijn lijkt me geen gat

Ik heb zelf ook een gat in mijn trommelvlies gehad door een ongelukje, het begon zelfs de bloeden. Meteen naar Eerste Hulp, maar het groeit vanzelf dicht. Beterschap!

Perongeluk een dubbelpost, oeps.

Misschien hebben jullie wel gelijk en ga ik inderdaad voor niets naar de dokter. Maar als het vocht is gaat het er echt niet uit. Heb dr alles aan gedaan. ZonnebloemOlie, stomen Etc
En ik ga toch voor de zekerheid. Al is het voor uitspuiten.
Ik ga dinsdag naar kroatie en ik wil gewoom het zekrere voor het onzekere nemen…

Dankjulliewel voor de reacties!

Olie in je oor…
wat

Olie in je oor is als het ontstoken is, dit lijkt me niet de bedoeling bij een gaatje haha

Oh edit: ik lees weer eens niet het hele topic. Dit lijkt me geen gaatje in je oor idd, maar gewoon water.

Haha ik bedoel sla olie, zonne bloem olie en dat soort olie haha

Ik dacht eerst dat het een verstopping was. Vandaar olie om het dunner te maken…

Olie in je oor lijkt me nooit echt geweldig slim…

Toen ik een oorontsteking had raadde mijn huisarts mij ook aan om met zonnebloem-olie te druppelen, maar ik zou eerst uitzoeken waar je last van hebt anders is het misschien niet zo best om je oor ermee te druppelen