Gaatje in m'n been

Heee,

In de zomervakantie ben ik gestoken door (waarschijnlijk) een soort mug. Ik denk niet zo’n ‘steekmug’ die je vaak in je kamer ziet vliegen.
Door die steek heb ik zo’n anderhalve maand met een ontzettend dikke pikzwarte korst op m’n been gelopen. Vandaag vond ik het wel tijd om die korst er af te halen want ik zag al die weken geen verschil van toen en nu. De korst is altijd zo lelijk zwart en dik gebleven. Hij was volgens mij echt niet groter of kleiner en dikker of dunner geworden.

Toen ik hem eraf haalde kwam er allemaal vies geel/goud(?)-achtig prut uit. Echt vies. Verder, -toen ik ondertussen alle prut eruit had gehaald- zag ik gewoon een gat in m’n been. Ik kan er met m’n pink in. Hij is denk ik misschien wel een halve cm diep. Het doet gelukkig geen pijn. Maar toch ben ik bang dat het erger is dan het lijkt. Ik ga binnenkort naar de huisarts. Maar ik dacht, misschien weet iemand wat mij gestoken heeft? Of wat ik nu moet doen.

Ik hoop dat iemand me hiermee kan helpen!
Liefs!

oeh wat eng! het lijkt erop dat het ontstoken is, ik zou het in ieder geval goed ontsmetten en misschien zelfs even langs de huisarts gaan!

ik denk dat het geen kwaad kan, en gewoon een onstoken wond is geweest.
Dat ‘gat’ kan misschien zijn gekomen door dat daar de ontsteking zat.

Maar idd wel even naar de huisarts gaan hoor!

Dat klinkt echt alsof er een of ander insect je heeft gestoken en zijn larven daar heeft afgezet en die nu een gat in je vreten. Geen idee of het bij mensen kan, ik geloof het wel, ik weet in ieder geval wel zeker dat het bij dieren kan. Als ik jou was zou ik maar snel naar de dokter gaan. Sterkte!

grote kans dat het ontstoken is !
mijn vader heeft ook ooit zoiets gehad, ze hebben toen ook de korst eraf gehaald en toen moest hij het elke dag goed verzorgen :wink: !

Ok, hier moest ik om lachen.

Maar goed, gewoon naar de huisarts gaan denk ik.

Ik denk dat het gewoon ontstoken was, maar even naar de huisarts gaan lijkt me inderdaad het beste.

Als het een gaatje/putje is denk ik dat het een littekentje is. Dan heeft dat beest mooi diep geprikt…
Slim om naar de huisarts te gaan, het is lastig om te beoordelen wat het is/kan zijn vanaf hier, hihi. Heb je ook meer duidelijkheid

dankjewel! :wink: Ik ga z.s.m. naar de huisarts! Hopen maar dat het helemaal geneest!

Het klinkt alsof het ontstoken is, zou zo snel mogelijk naar de huisarts gaan om het enge verhaal van hierboven uit te sluiten!

mag ik een foto?

Ik denk dat het een ontsteking is geweest die je dus open hebt gemaakt, dat gele spul lijkt me pus, en dat is dan niet erg dat dat eruit is. Ik zou het gewoon heel goed schoonhouden totdat je naar de huisarts gaat. Maar ik zou me niet teveel zorgen maken hoor.

Hahaha, nee ik meende het serieus! Het kan echt!

Ben je al bij de dokter geweest?

Ja weet ik, maar het klonk zo droog :’)

-

Ja dit dus. Het is ook echt ontiegelijk dom dat je, als een wond niet geneest (1,5 maand is LANG) en er ook nog heel slecht uitziet (pikzwart is ONGEZOND), niet eerder naar de dokter gaat. Sterkte ermee, ik hoop dat je er niet teveel aan overhoudt :’)

Oh jakkiebah. Ik krijg helemaal horrorbeelden hiervan. Er bestaan wel van die beesten die je vlees opeten.

Dokter dus. Heel snel.

Er bestaat toch ook het vleesetende bacterie? Maar dat is wel heeeel zeldzaam.