Gaatje in mijn kies!

Hi,

Ik weet niet of dit topic hier hoort, maar ik zou niet weten waar anders…

Ik heb ongeveer 1/2 weken geleden te horen gekregen van de tandarts dat er een gaatje in mijn kies zit.
Na vele behandelingen aan mijn gebit ben ik bang geworden voor prikken, pijn enz. in mijn mond.
Ik zit dus nu bij een angst tandarts, maar die is op vakantie dus heb ik een vervanger die geen angst tandarts is.

Morgen moet het gaatje gevuld worden, en heb er al best veel over opgezocht hoe het gaat enz.
De tandarts zei dat het een klein gaatje lijkt dus niet zoveel pijn zou moeten doen maar het wel pijn zou kunnen gaan doen tijdens het vullen. Dus hij raad me een verdoving wel aan alleen ben ik dus heel bang voor prikken… :flushed:

Hebben jullie wel is een gaatje in een kies gevuld? Deed dit heel veel zeer?

Ik zit te twijfelen of ik een verdoving moet nemen of niet… :flushed:

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen wat ik moet doen!

X

Ik heb twee gaatjes laten vullen. Een kleintje in mijn kies zonder verdoving en een meer gecompliceerd gaatje met een verdoving.
Ik heb serieus geen pijn gehad bij die eerste keer! Maar ik zou gewoon aan de tandarts vragen of hij denkt dat het zeer gaat doen.
En je kunt bijv. ook afspreken dat je begint zonder verdoving en dan je hand opsteekt als het niet gaat en je toch een verdoving wilt, daar doen ze echt niet moeilijk over!

Ik doe altijd met verdoving omdat het bij mijn tanden en kiezen snel pijn doet. Ik vind die prikken echt helemaal niks voorstellen. Die in je gehemelte vinden sommigen vervelend maar die voel ik amper, en die ander voel ik helemaal niet.
Bij twijfel zou ik laten verdoven, beter vooraf doen dan tijdens de ingreep erachter komen dat het pijn doet

Van de week nog heb ik er 7 laten vullen(mijn gebit is echt een drama) het is echt niet eng of pijnlijk het is zo voorbij! Verdoving duurt echt maar 1 seconde en dan is het over zonder verdoving zou ik niet doen want dat doet heel veel pijn als je de verdoving neemt dan voel je daarna niks meer, het boren zelf duurt denk ik maar zo’n 5 minuten daarna is die vooral bezig met het vullen dat duurt veel langer. Dus maak je niet druk gaatjes vullen is iets wat de tandarts het vaakst doet dus ook die vervangende tandarts weet wel wat ie doet!

Hey! Ik heb laatst nog een tand laten vullen. Ik ben absoluut niet bang voor de tandarts. Mijn gaatje was nog niet zo groot en ik had gewoon de keuze om het met of zonder verdoving te doen. Ik heb gekozen voor zonder, ze zeiden dat het een beetje pijn kan doen. Het deed ook een beetje pijn maar het was gewoon even doorzetten en het viel reuze mee. Ik had geen zin om de hele dag met een opgezwollen wang te lopen. En het was toch zo weer voorbij. Ik heb ook wel eens een verdoving gehad voor het uittrekken van een kies. Maar daar heb ik totaal niks van gevoeld (van de prik zelf). En ik neem aan dat dat hetzelfde zal zijn als een prik voor het vullen van een gaatje.

Als ik jou was zou ik even doorzetten, tenzij je het niet erg vind om met een opgezwollen wang te zitten. xx

Met vullen geen ervaring maar qua verdovingen ben ik ondertussen al lek geprikt. Ik vind het totaal niet zeer doen dus als je tandarts een verdoving aanraad zou ik dat gewoon doen. Het is maar een klein prikje. Gewoon je ogen dicht doen, dan zie je het ook niet als dat misschien helpt.

Ik heb 2x een gaatje in de 2 achterste kiezen gehad en voelde helemaal niks. Het was ook heel snel klaar.

Super-watje talking here!
Ik heb ook prik angst, echt de hele reutemeteut wat hiermee te maken heeft, van enorme misselijk tot een half uur na de prik flauwvallen, i’ve got it. Super vervelend.

Ik heb zelf ook een paar gaatje gehad in mijn kiezen en echt waar: de injectie van de tandarts stelt echt niks voor, de naald is namelijk veel, ik herhaal VEEL! dunner dan die bij andere injecties. Je voelt er echt bijna niks van! Ik vraag mijn tandarts altijd om de injectie alsnog een beetje uit mijn zicht te houden, omdat ik een watje ben.

Ik raad je aan om gewoon een verdoving te nemen. Dan heb je punt 1 een goede ervaring met injecties en punt 2 is de verdoving na de behandeling eigenlijk heel grappig omdat je dan heel gek gaat praten :slightly_smiling_face:

good luck! en laat je even weten hoe het is gegaan? :upside_down_face:

Ik zou het zonder verdoving doen. Ik haat verdoving veel meer dan een beetje pijn :’) Maar blijkbaar vinden veel mensen verdoving wel fijn aan dit topic te zien, dus dat zal wel persoonlijk zijn dan.