gaat te ver dit

Ik was een paar dagen teeug naar een pretpark en het was dus zo dat er ook veel basischolen waren met schoolreis wat opzich niet erg was ofzo, Maar die kindeea waren wel gewoon verschrikkelijk ik ben 16 en het is een tijd geleden dat ik echt groep achters heb gezien of groep zeveners maar dit sloeg de bom. Ze rookte, scholde met de ergste dingen en de meeste zagen er echt uit als sletten met veel te korte broekjes en over de top sexy kleding en all die zooi en hun gedrag in de rijen was gewoon het ergste. Er waren natuurlijke ook gewone kinders maar om groep 8/7 kinderen te horen praten over wie ze allemaal hebben gepijpt en om te zien hoe die jongens met die meisjes om gingen (aan de kont zitten enzovoort) vond ik gewoon schokkend. Ik wist niet dat het zo verpest was allemaal. En ik vraag me dan ook af of dit jullie ook eens is overkomen want ik vind de brugklassers bij mij op school nu nog een beetje meevallen in tegenstelling van wat ik heb gezien en gehoord

Nou, ik werk bij een drogist en ik merk dat ik steeds meer 12/13/14jarigen aan mijn kassa krijg die sigaretten willen. Natuurlijk geef ik het niet, maar ik heb nog wat collega’s rondlopen die wat naïever van geest zijn dan ik. Ik ben 20, en ik vind inderdaad dat “de jeugd” wat dat betreft verrekte onbeschoft zijn tegenwoordig. Tegen wie dan ook. Als jij 12 bent, en ik geef jou geen sigaretten, ben ik meteen een kuthoer of wat dan ook. [b]Gewoon achterlijk.

[/b]En ik heb ook het gevoel dat ze onderhand op hun 12e al ontmaagd zijn tegenwoordig. Ik durf over een paar jaar niet eens meer een kind op te voeden in deze wereld als het zo blijft. Mensen worden zo erg beïnvloed tegenwoordig. Verschrikkelijk!

Ik lijk wel in een achterlijk achtergebleven dorp te wonen als ik het zo lees, want hier valt dat allemaal enorm mee. Op misschien een enkel kindje na zijn ze hier best lief en netjes opgevoed. Hier zijn het vooral de jankende peuters in de supermarkt die me tot waanzin drijven.

Bij ons heb je inderdaad wel een paar van zo’n groepjes die ook zo zijn, maar over het algemeen zijn het ook vrij ‘normale’ kinderen. Maar de kinderen die zo ‘verpest’ zijn hebben het ook wel deels van hun ouders en broers/zussen.

tijden veranderen… helaaaas

Ik voel wel eebs echt een klagende oma terwijl ik gewoon nog jong ben, maar maak soms ook wel eens mee dat ouders een heel weekend weg zijn en hun kind van 14 alleen thuis laten. En dan zie je maar weer dat die vooral rara fratsen uit gaat halen :s
En dan niet te vergete de fotos op internet van kinderen die ik vroeger kende en joger waren dan ik en nu echt van die slettenbakken zijn geworden :confused:

Dat vind ik niet normaal. Ik ben nu 14 en ik drink en rook zelfs nog niet. Toen ik twaalf was was ik niet zo als die kinderen. Ik weet dat ze niet allemaal zo zijn, maar sommige…

Ze wilt gewoon dr verhaal kwijt?

Ik vind ook dat die kinderen echt verpest zijn, toen ik 12 was oefende ik radslagen, nu oefenen meisjes van 12 hoe ze het best jongens kunnen “plezieren”

‘‘ik’’, ‘‘14’’, ‘‘drink en rook’’, ‘‘ZELFS’’, ‘‘NOG’’ en ‘‘niet’’ in 1 zin…

Dat mag je ook nog helemaal niet. Ik snap niet hoe sommige 14-jarigen het wel mee krijgen, maar toen ik die leeftijd had kreeg ik het echt niet mee als ik dat had gewild.

Tja, maatschappij, media, opvoeding, ouders… Er zijn zoveel factoren om de vinger naar te wijzen.
Soms ben ik blij dat ik nog geen kinderen heb. Stel je voor dat je die moet opvoeden in de hedendaagse maatschappij. Er moet echt iets dringend gaan veranderen in de wereld, en zeker als het om kinderen gaat. De maatschappij is bezig om haar jeugd te verpesten.

Heel erg herkenbaar dit. Ik vind het ook ontzettend vreemd om te zien hoe de huidige “jeugd” (ik voel me oud als ik dit zeg, want ik ben zelf nog maar bijna 17 :wink: ) zich begint te gedragen. Ík was vroeger zo’n beetje bang voor oudere kinderen en had een soort van respect voor ze. Nu word ik uitgescholden door een groepje twaalfjarigen, like wtf?
Maar inderdaad: tijden veranderen. Daar waar wij op onze tiende voor onze verjaardag een step, fiets, nieuwe pop, playmobil of lego kregen, daar krijgen de huidige kinderen van tien een gloednieuwe Iphone. Kinderen zitten tegenwoordig alleen nog maar thuis op de bank, spelen met hun telefoon en hebben nauwelijks meer fantasie. Wij moesten bedenken hoe we een stuk speelgoed tot iets geweldigs konden maken, tegenwoordig krijgen kinderen alles voorgeschoteld.
Ik woonde in de zomervakantie bijna in de speeltuin, maar nu is de speeltuin veranderd in óf een plek waar enkel moeders met piepjonge kindjes spelen óf een leeg, vervallen oord. Volgens mij kom ik er nog vaker dan de gemiddelde tienjarige, haha.

De jeugd van tegenwoordig ook :dry:

Heb het niet echt zó meegemaakt, maar het valt me wel op dat bijna iedereen een mobiel heeft tegenwoordig. En dan bedoel ik de jongere mensen. Ik kreeg een mobiel toen ik een nieuwe fiets kreeg voor op de middelbare school. Echt zo’n oude Nokia! Ik was toen 13/14, maar nu lopen kinderen van 10 er zelfs mee! Waar gaat het heen met de wereld?

Inderdaad, watskeburt?
Waar is de tijd gebleven dat je respect had voor alles wat ouder was dan jijzelf doordat je een beetje bang was?

Oké dit is misschien weer even wat anders maar ik was bij het zwembad, en meisjes van hooguit 9 jaar vroegen elkaar hoeveel volgers ze hadden op Instagram en Twitter. Toen ik dit hoorde dacht ik echt waar gaan we heen.

tja, het gaat nergens meer over inderdaad. kinderen van 7 die met ipads en smartphones over straat lopen.
Ik ben zelf laatst bekogeld en uitgescholden door kinderen van 11/12 jaar. echt belachelijk!
Zelf merk ik het aan mijn broertje van 11 dat hij al veel meer weet dan een normaal kind van die leeftijd hoort te weten. als hij boos is, maakt hij mij uit voor slet, en dit zegt hij zelfs nog tegen mij moeder. hier schrik je soms gewoon echt enorm van!

Dat van die iphones is idd heel waar ik had pas een smartphone in de 3e, vorig jaar dus en kinders tegebwoordig krijgen hem al in groep 6. Maar het is ook zo dat 14 jarige drank in handen krijgen door het aan hun oudere vrienden te vragen. Want die kunnen dat makkelijk halen. Ik drink zelf niet eens gewoonweg omdat ik het vies vind en ik schaam me er niet voor

Ik had ook al een gsm toen ik 11 was, omdat ik alleen naar school fietste zodat ik kon bellen als er wat was, wel een oude nokia die ik enkel gebruikte om snake op te spelen en af en toe een berichtje te sturen naar mijn beste vriendin toen. Smartphones en ipads voor kinderen vind ik echt belachelijk. Zeker als ze het zomaar krijgen, om het minste. Langs de andere kant evolueert alles en kijken de oudere generaties vast ook zo naar ons, toen zij 1 stuk speelgoed hadden en zelf hun speelgoed maakten, en wij veel meer duur speelgoed hadden. Die scheldwoorden en seks kan ik gewoon echt niet bij.