gaat niet lekker op school

zoals de titel al zegt. Sta 4 voldoende en wil niet blijven zitten.
Leraren zeggen dat ik er met de pet na gooi en meer aan school moet doen.
Weet niet of iemand dit bekend voor komt, vast wel.
Echt alle tips zijn welkom! Ik wil dit schooljaar halen!

X

Ga harder leren?

Maak je huiswerk en leer voor toetsen.

Doe je veel voor school dan? Of doe je er ook gewoon helemaal niks voor?

Hahahaha dit komt me zooo bekend voor!
Tegen mij is nog niet gezegd dat ik blijf zitten.
Ook al heb ik voor duits nog nooit dit jaar een voldoende gehaald.
En heb ik verder voor een aantal toetsen ook wel een onvoldoende.
Het enige wat je kunt doen is; in de klas meer met jezelf bezig zijn (ik neem aan dat je veel met vrienden lol maakt en daardoor niet geconcentreerd bent?) Dat heb ik namelijk… Dus dan zet ik even mijn ipod op en doe ik mijn werk.
En thuis hoe weinig zin je er ook in hebt even wat hw maken of leren.
In je weekend heb je vast wel tijd over?
En beloon je zelf als je je hw af hebt.
Of zet er iets tegen over bijvoorbeeld.
Als je eerst je hw maakt dat je dan daarna van jezelf een uur mag computeren zo iets. :slightly_smiling_face:

heel simpel, gewoon leren.
Als school je niet gemakkelijk af gaat moet je je huiswerk maken, maar gewoon echt leren uiteindelijk voor toetsen is heel belangrijk. Gewoon bikkelen, opletten tijdens de les enalles, dan komt het goed.

zelf merk ik dat ik normaal eigenlijk ook niet zoveel doe, in de les neit veel & thuis ook niet. Alleen op het eind ga ik bikkelen en daardoor haal ik goede cijfers. Maar ik merk dat als ik echt een keer goed me best doe voor bijv. natuurkunde en ik eht doorkrijg dat ik het leuk ga vinden. Je moet jezelf er gewoon echt aantoe zetten te leren en huiswerk te maken!

oke maar hier spreekt dan wel een nerd

Heb precies het zelfde,
maar ik kan me totaal niet concentreren…
En niks helpt.
Wat een kutter.

up

Inderdaad. Niet zo moeilijk te bedenken lijkt mij.
En als je het niet aan kan, doe een niveau lager want wat je niet kunt kun je niet.

Eerste stap is de computer uitzetten. Tweede stap is je boeken openslaan. Derde stap is leren.

eerlijk gezegd: wij kunnen je niet helpen, we geven nu tips die je volgensmij ook zelf had kunnen bedenken. en wij kunnen ook niet voor je leren, dat moet je toch zelf doen. dus je moet je gewoon inzetten!

ik hoop dat t je lukt & succes!

Ik heb vandaag gesprek gehad met mijn mentor, teamleider en ouders.
Ik ben nu eigenlijk weer zoveel gemotiveerd dat ik er weer tegen aan ga.
Ik denk dat dit schooljaar nog wel gaat lukken :slightly_smiling_face:
Het moet gewoon.

Ja welk niveau doe je dan?

Weet je ik snap die reacties opzich wel. Maar het hoeft niet persee aan je motivatie te liggen (dus niet genoeg leren etc) wanneer je slechte punten haalt. Misschien is het handiger als je wat meer informatie over jezelf geeft?
Want om met dit beetje informatie tips te gaan geven in onbegonnen werk.

Ik heb er gewoon beetje met de pet na gegooid.
Weinig uitgevreten, veel lol gehad.
En op mijn school controleren ze niet op huiswerk. En krijgen we gewoon een weekplanner van woensdag tot woensdag.
Dan ga je al snel de fout in, want ook als is het geplande werk dan niet af, niemand ziet het.
Zit op dit moment vmbo 3e klas. En ga hierna ook nog havo doen. Omdat ik dus ook nog niet weet wat ik hierna anders zou willen.

Het gaat om je zelfdiscipline.
Die heb je nodig om te leren. Die heb je nodig om school te halen. Eigenlijk voor alles.
Dus zoek je zelfdiscipline en dan komt het goed!