Gaat mijn vader vreemd?

Oh jeetje. Wat een bizarre en heftige situatie dit. Wat moet jij je rot voelen dat je hier achter bent gekomen. Ook al ben je ver gegaan in onderzoek, je bent ten slotte per toeval hier achtergekomen omdat zijn outlook openstond. Ik weet niet of je het ziet zitten je pa hierop aan te spreken en hem ermee te confronteren? Hij zal wederom schrikken en boos worden, maar wie weet zet hem dit aan het denken dat het niet okee is en jij er ook mee zit.

Nee, kan me voorstellen. Kijk, eerlijkheid duurt het langst. Als je pa over een tijdje naar Duitsland gaat, vreet jij jezelf op. En als het via internet gebeurt, dan is het inderdaad nog te overzien. En of hij er wel of geen kwade bedoelingen mee heeft, is nu niet te oordelen. Ik denk dat confronteren 1 op 1 met je vader het beste is. Dan maar even zweten voor jou en hem, maar dan is het wel voor jou om even los te kunnen laten en je pa normaal aan te kunnen kijken.

Misschien is een brief schrijven een optie en daarin vertellen dat je het té eng vind om het face to face te vertellen maar dat je erg ben geschrokken/teleurgesteld. En dat het nooit je intentie was om zo ver te gaan.

Ik zou hem confronteren!

Ik vind dit wel een hele goeie!

Oh wat een super vervelende situatie. Ik weet natuurlijk niet wat er aan de hand is, maar het is natuurlijk inderdaad ontrouw naar je moeder toe. En je moet je niet schuldig voelen over het feit dat je op onderzoek bent uitgegaan. Je kwam toevallig achter bepaalde dingen en wilde gewoon antwoorden hebben, dat is logisch. Het kan natuurlijk alleen via email zijn, en dat is een milde vorm. Maar dit gaat aan je vreten en heeft jou beeld over je vader veranderd, en dit kan voor spanning zorgen. Ik denk dat het verstandig is om je vader toch te confronteren met wat je hebt ontdekt en dat je dan vervolgens samen met hem kan kijken wat de mogelijkheden zijn. Maar ik denk dat voor jou gevoel duidelijkheid nodig is, en dat kan helaas alleen je vader je geven. Anders is het misschien verstandig om er met iemand over te praten die je vertrouwd, gewoon om je hart te luchten?

Ik denk hem inderdaad confronteren 1 op 1 of op een onverwacht moment bij hem binnen lopen en als die dan snel iets weg klikt daarop reageren en dan misschien vragen waarom die meerdere mail adressen heeft

Ja, aanspreken, dat is natuurlijk een optie, ik zit er alleen een beetje mee dat ik niet weet hoe het echt zit. Mailt hij alleen, of spreekt hij af? Ik vond mijn vader echt totaal niet het type voor dit soort sites…

Ik weet dat dit een enorme inbreuk op zijn privacy is, maar ik vind ook niet dat hij dit kan maken eigenlijk. Ik denk eigenlijk dat ik wacht tot ik nog wat info heb, misschien valt het allemaal mee en dan hoef ik helemaal niemand te confronteren!

Ik denk ook dat de brief/e-mail een goede optie is.Direct confronteren is best eng natuurlijk. Je mail/brief kan je 30 keer opnieuw schrijven en lekker de tijd voor nemen en alle vragen stellen die je wilt. Het is natuurlijk maar net wat jij het fijnste vindt.

Het is ook een inbreuk op zijn privacy. En wellicht wil hij niemand hiermee belasten en was/is het zijn geheim. Ook al is deze enorm kwetsend. Maar jij bent er nu achtergekomen en dan zal hij op de blaren moeten zitten. Jij hebt er nu meer last van dan hem of je moeder. Schrijf hem een brief, ik vond dat een erg goed advies van hier.

Bedankt voor je advies @Kraplapje , iedereen natuurlijk! Ik moet nog even nadenken wat ik precies ga doen. Ik zit midden in mijn toetsweek dus ik probeer me op m’n school te richten, dit is best wel moeilijk, daarom denk ik dat ik eerst mijn toetsweek afrond en dan iets onderneem.

Nouja, ik vind het niet een inbreuk op zijn privacy. Natuurlijk hoor je normaal gesproken niet op andermans email etc te zitten maar jij kwam dit toevallig tegen. En het feit dat hij dit doet achter jullie rug om heeft meer prioriteit (vind ik) dan zijn privacy. Of het nou alleen op internet is of ook afspreken, het is erg genoeg want het is zoals je zei een site voor affaires. Het idee van die brief vind ik ook wel goed. Vind het ook naar voor je moeder…

Ja, daar zit ik dus ook mee. Als dit echt allemaal gebeurd… Ik kan dit mijn moeder niet aandoen. Waar ik ook mee zit is dat als ik mijn vader confronteer, ik nog steeds niet weet of hij er dan ook echt mee stopt omdat hij dan misschien alles gwn nog geheimzinniger gaat doen. Ook omdat ie zovaak in Duitsland is… Ik kan het dan gewoon niet controleren. Dat ik hem daarop maar moet vertrouwen… Daar kan ik geen genoegen meenemen. Ik vertrouwde hem eerst ook maar dit heeft het heel erg beschaamd…

Als je hem durft te confronteren en hij zegt ermee te stoppen dan kun je hem daarop geloven. Ik denk namelijk dat hij best gaat schrikken. En of hij daadwerkelijk niets doet, is niet te controleren. Maar hoe moet hij anders nog stiekem doen? Jij weet nu de site, je hebt zijn profiel gezien, dus afspreken gaat ook via die site. Je kunt best aangeven dat je hem kunt controleren op zijn woord.

Wat rot! Een brief schrijven is idd misschien een betere optie als je hem niet goed face to face durft te controleren.

Jaa precies, dat bedoel ik. Zoals ik zei vind ik het geheim in dit geval meer prioriteit hebben dan zijn privacy. Misschien was mijn zin onduidelijk :flushed: