Gaat het bestellen vanuit amerika altijd goed?

Gaat het bestellen vanuit amerika altijd goed?, want ik heb namenlijk jordans bestelt vanuit amerika en vraag me af of dat goed gaat?

Vaak wel, maar er kan altijd wel iets gebeuren.
Het is mogelijk dat een pakketje kwijtraakt in de post (zal met grotere pakketjes minder snel gebeuren). En bij duurder aankopen (boven €150) heb je kans op invoerrechten

Is er niet iets van een verzekeringsbijdrage?
Dat je bijvoorbeeld €10,- extra betaalt, maar dat het in elke wijze wel verzekerd is.

Hangt er een beetje vanaf wat je waar hebt besteld voor welk bedrag.

Sterker nog, bij pakketjes boven de €22 kan je al douanekosten krijgen. En tegenwoordig zijn er nog maar weinig pakjes die dit bij toeval ontlopen, dus als ik jou (TS dus) was zou ik me maar vast gaan voorbereiden op een extra bedrag wat je moet gaan betalen.

Verder ligt het ook aan de verzendmethode die is gekozen. Als het een optie is geweest met tracking code en/of signature kan er weinig fout gaan, en als het dan nog kwijtraakt kan je als het goed is (een deel van) je geld terugkrijgen. Maar als het onverzekerd oid is verzonden heb je geen poot om op te staan als het kwijtraakt. Gelukkig is die kans opzich niet zo heel groot, geloof ik.

Mijn vriend moest laatst nog 30 euro extra aan invoerrechten betalen aan de bezorger, het is en paar keer goed gegaan, maar dat kan dus ook voorkomen (als het inderdaad duurder is dan 22 euro).

Ik bestel heel vaak! En ik heb nog nooit gehad dat een pakketje niet aan kwam, dus. Ik bestel voornamelijk van Amazon.com en van Christelijke boeken bedrijven, maar ik denk dat als je het gewoon op een goede website doet dat het dan wel goed komt, en als je erg bang bent kan je er verzekering op doen maar ik heb een pakket van 600 euro hier naar toe gebracht en ik denk geen eens dat daar verzekering op zat dus hihi!

Oh ja over invoerrechten, ja wat ik merkte dat als de delivery door Fed Ex word gedaan dat je dan minder hoeft te betalen. Ik hoefte maar 40 euro op een pakket van 600 euro invoerrechten te betalen. Als het met DHL was was het een stuk hoger. Weet niet precies hoe dit komt, maar ik vind Fed Ex in het algemeen veel fijner.

Bezorging is bji mij tot nu toe altijd goed gegaan, maar de eerlijkheid gebied mij te zeggen dat dat altijd kleine bedragen waren. Ik weet dus niet zoveel over evt. betalen bij de douane.

Bij mij is het tot nu toe ook goed gegaan, ook qua invoerrechten. Mijn bestelde Uggs uit Amerika werden afgeleverd toen wij zelf niet thuis waren (ze zijn op de container gezet… erg fijn…), en zijn dus die invoerrechten ontlopen, maar zag verder ook nergens op het pakket staan dat ik dit had moeten betalen bij aflevering. Denk dat het ook kwestie van geluk hebben is!

Nope, inderdaad al bij 50 euro veel belasting en in verhouding hoge verzendkosten moeten betalen.
Beter bestel je via een site als fromus4eu (ofzo, ook wel hoog in service kosten) of Lemon pie.
Tenminste betrouwbaar!

Dat had je misschien beter vooraf aan bestellen kunnen vragen :’) Alles wat je nu kan doen is afwachten, hoogst waarschijnlijk gaat het gewoon goed :slightly_smiling_face:

Oud topic, slotje.