Gaat dit werken?

Hee allemaal,
ik ben 12 jaar, 1.72 en ik weeg 62 kg. Ik vind dit best wel veel want ik ben opeens 2 kg aangekomen, en ik wil nu naar de 55 kg.

Ik drink geen limonade meer, alleen nog water of thee met 1 schepje suiker of met niets. Verder eet ik ook geen snoep meer, ik heb vandaag alleen wat nootjes gehad en de koekjes laten staan.
Ik sport veel meer, vandaag heb ik aan fietsen al 311 kcal verbrand en ik heb denk ik nog 100/150 verbrand door andere dingen te doen. En ik heb over de hele dag verspreid ook wel zo’n 30 minuten gelopen.

Ik heb nu vakantie en ik wil over 2 weken als het kan 2 kilo lichter zijn. Denken jullie dat dit haalbaar is, met dit patroon? De lijn hou ik niet vol, dat heb ik geprobeerd maar ik denk dat ik daardoor 2 kg ben aangekomen want ik kreeg daarna echt vreetbuien.

Nou het zal wel helpen, maar ik denk niet dat je dit gaat volhouden. Je moet niet stoppen met snoepen, maar minder snoepen. Dat van water valt vol te houden lijkt me. Maar je moet denken dat àls je het niet volhoudt, die 2 kg er zo bij zijn. Daarbij weeg je niet veel

vast wel, maar het is misschien wel handig om op internet te kijken naar zo`n ding (srry een beetje onduidelijk) waar alle dagen op staan en wat je dan kan eten, werkt heel goed!

Dat is een prima gewicht hoor, je hoeft het iig zeker niet voor je gezondheid te doen.

je bent wel 12… je lichaam kan nog veranderen…
Maar ik heb geen idee of dat werkt en gezond is, want ik heb daar geen verstand van. Als je er echt last van hebt dan huisarts? dietiste?..

dietiste lijkt me wat overdreven. Voor een paar kilootjes (die naar mijn idee niet echt teveel zijn, maar goed) zou ik idd gewoon wat minder snoepen en wat meer bewegen. Maar ook niet overdrijven…

Ik ben ook niet helemaal gestopt, ik heb vandaag ook een zakje chips op, een handje nootjes ongeveer en zometeen bij de thee een koekje.
Ik wil nu eerst naar de 60 kg en dan kijken of ik het nog volhoud.

Kind je bent 12. Geniet alsjeblieft nog even van je jeugd voordat je je met deze onzekerheden gaat bezig houden. Echt.

Wil je anorexia ofzo?

Heb je je BMI weleens berekent? Volgens mij is het helemaal niet nodig om je dik te voelen want je bent niet klein.

Als je vooral regelmatig, gezond en gevarieerd eet zit het al goed, en sporten mag altijd. Maar ga niet lijnen o.i.d. want daar ben je echt nog te jong voor.

Ik heb daarnet één koekje bij mijn thee gepakt en ik hoorde van mijn vader dat ik weer aan het eten was en dat ik al niet dun ben en nog dikker wordt. Dan ga je uit jezelf wel afvallen.

ze is 12 en wil afvallen en niet alleen 2 kg… dat is voor korter periode voor een langere wil ze van 62 kg naar 55 kg gaan. Afvallen dus, en ik denk dat daar bij een deskundige nodig is, want kan snel fout gaan… en heb ik niet over anorexia gelijk, maar ook dat je dadelijk te weinig gezonde stoffen binnen krijgt etc…

En zo iemand (huisarts/dietiste) kan haar vertellen dat haar gewicht goed is.

dat is wel erg naar! je moet gewoon gezonder leven en voldoende bewegen maar niet persé afvallen (dus niet minder gaan eten dan moet). Zorgen dat je lekker in je vel bent… ook al is dat moeilijk en zeker op die leeftijd van 12 jaar!!

55 kilo lijkt me echt heel erg weinig. je hebt echt een mooi gewicht ga daar alsjeblieft niet aan kloten

oh, ja grapje. Ik dacht dat ze 2 kg wou afvallen niet goed gelezen. Maar zo veel afvallen is echt niet nodig!

Dit is echt war, want als je je hier nu al zorgen om gaat maken, blijf je er je hele leven mee bezig, en dat is niet fijn, maak je hier alsjeblieft neit teveel zorgen om. Eet gewoon gezond en beweeg lekker veel, dat is prima.

Ik ben ook zo lang en weeg ook zoveel en ik ben ook niet dik. Oke, ik ben wel wat ouder dan jij, maar echt, als je je nu al druk maakt om zulke dingen wordt je later echt obsessed door je gewicht.