Gaat deze relatie kapot door zijn vrienden? help!

Ik heb vorig jaar in augustus mijn vriend ontmoet op Curacao toen ik daar mijn stage deed, Hij was daar voor zijn werk (defensie)
Toevallig gingen we allebei in december weer naar huis, maar nu het probleem, hij woont in brabant, ik in overijsel.
Ik ben nu 10 maanden met hem samen
We zijn echt perfect voor elkaar en hebben ook alles met elkaar gemeen,
Het enige probleem is zijn vrienden,
Mijn vriend ging voor ik hem ontmoete elk weekend hevig ging stappen met zijn vrienden. Elke vrijdag, zaterdag en vaak zelfs zondags.
Nu gaat dat dus niet meer, omdat we elkaar alleen in het weekend kunnen zien, dat betekent dus in de meeste gevallen dat ik het ene weekend bij hem ben, en hij het andere weekend bij mij, (ik ben eigenlijk vaker bij hem)
Zijn vrienden missen hem (wat ik wel kan snappen).
Ik had soms wel het gevoel dat ik niet welkom was in zijn vriendengroep (het zijn ook alleen maar jongens)
Toch ging ik wel altijd mee voor mijn vriend ook al had ik er echt geen zin in.
Ze geven dus mij eigenlijk een beetje de schuld dat mijn vriend niet meer altijd mee op stap kan.
Het ergste is dat ze wel gewoon aardig tegen mij doen, maar ik weet van mijn vriend dat ze liever hebben dat het uit is zodat hij weer volop mee kan stappen.
en nu is het zover dat ze mijn vriend zelfs proberen om te praten het uit te maken.
Als mijn vriend toevallig een keer wel met ze mee kan stappen zonder mij, is hij ook altijd dronken, ik denk om te bewijzen dat hij nog wel los kan gaan ook al heeft hij een vriendin. En hij gewoon nog graag bij de groep wil horen
Op die momenten ben ik nog banger dat ze mijn vriend opstoken om het uit te maken,
Dit weekend was mijn vriend bij mij, en toen kreeg hij van 6 vrienden midden in de nacht een berichtje, uitmaken nu!
Toen ik die berichtjes zag, was ik echt hopeloos, wat moet ik nu? heeft iemand tips?
Mijn vriend is erg hecht met zen vrienden dus ik begin echt bang te worden,

Wat zegt je vriend er dan van? Wat smst/zegt hij daarop terug?
Laffe vrienden heeft hij, bah.

Jeetje, ik kan begrijpen dat dat vervelend is. : (

Misschien moet je zelf eens een goed gesprek met zijn vrienden aanknopen en tot een compromis komen. Bijvoorbeeld dat hij een weekend bij jou komt, jij een weekend bij hem en dan een weekend om met zijn vrienden uit te gaan ofzo.

niet normaal. wat een eikels! denken alleen aan hun eigen rotkop.
denken niet eens aan het geluk van hun vriend. wat een goede vrienden zeg, not!
misschien moet hij hun eens dumpen in plaats van jou.
wat een rotzakken.

idd, hoe reageert je vriend hier op?

Ik zou eerst even peilen hoe je vriend hier zelf middenin staat. Dat kan ik uit jouw verhaal niet opmaken. En als jullie dat van elkaar weten kunnen jullie misschien een goed werkend plan opstellen over logeren en uitgaan, eventueel kun je zijn vrienden daar hun mening over laten geven. Jullie mening is natuurlijk wel doorslaggevend. Als je er een gezamenlijk punt van maakt kom je verder als wanneer je er alleen over gaat zitten tobben. Dus praten, praten, praten! Oplossingen zijn er écht.

@ Kloot
ja ze halen ook het bloed onder men nagels weg! (ze weten niet dat ik het allemaal weet)
Mijn vriend heeft op die smsjes teruggestuurd.
nee ik hou van haar, en kap met die kutsmsjes:S,
Maar toch ben ik stiekem een beetje bang dat hij dat alleen maar stuurde omdat ik erbij was,
Hij heeft me wel beloofd dat hij met ze zou praten, maarja ik kan ook niet controleren of hij dat werkelijk doet…

@gjengroddestier
Ja het is erg vervelend, Ja om met zijn vrienden te praten zit ik ook over te denken,
Dat over een weekend voor hem en zijn vrienden, wil mijn vriend zelf niet,
en ik zie dat ook niet zo zitten eigenlijk, maarja als dat het enige is wat de mening/gedachten van zijn vrienden kan veranderen kunnen we dat misschien toch eens proberen,

Probeer met hem te praten over het feit dat jij best onrustig wordt van berichtjes die zeggen dat hij het moet uitmaken. Praten is het enige wat helpt, ben ik bang. Maar misschien kunnen jullie elkaar om de 2 twee weken zien? Misschien is dat een goede balans zodat hij jou tevreden kan houden en ook z’n vrienden

Ja misschien wel, alleen ik heb tijdens mijn stage bijna een half jaar met hem samen gewoond, dus we vinden het nu al vervelend dat we elkaar alleen in het weekend zien, maar als het zo door gaat, ben ik bang dat dat inderdaad de enige oplossing is

Als hij het zelf niet wil vind ik dat hij moet zeggen dat jij hem die keuze hebt gegeven maar dat hij zelf daar niet voor wil kiezen. Nu lijkt het net alsof jij hem geen andere keus laat dan elk weekend met jou af te spreken en dat is blijkbaar niet zo.

Misschien is dit wel de domste oplossing ooit hoor, maar is het nu geen idee om dan weer met hem te gaan samenwonen? Samen een klein appartementje zoeken? Zodat jullie elkaar doordeweeks kunnen zien en hij in het weekend, hoeft natuurlijk niet elk weekend, op stap kan gaan. Of zou dat helemaal geen optie zijn?

Nee inderdaad, ik pas eigenlijk mijn hele leven op dat van hem aan, ik weet dat dat niet goed is, maar zijn plannen gaan altijd voor die van mij, en ik denk dat hij dat zelf ook goed weet.

Het zal misschien de beste oplossing zijn, maar niet de makkelijkste, ik zou dan ook helemaal naar het zuiden moeten verhuizen en daar werk moeten vinden, heb er zelf ook al wel over nagedacht, maar ik denk nog niet dat dat te realiseren is, ook omdat we nog maar 10 maanden samen zijn, ook al heb ik wel een half jaar samen gewoond, het is toch wel een grote sprong

Pfoe dat is echt wel erg lastig ja…
Maar ja als jouw vriend vaker wilt stappen, zou je daar over moeten overleggen.
En als hij zijn vrienden ook gewoon zat is, moet hij gewoon goed duidelijk maken dat hij liever met jou is, en dat ie dus ook minder gaat stappen.

Wat voor vrienden zijn het als ze hem niet eens dat geluk gunnen.
Gaat hij doordeweeks maar wat vaker langs bij zijn vrienden!

Kan je vriend zelf niet eens een goed gesprek houden met die vrienden? Want ik krijg niet het idee dat je vriend moeite neemt om hun met die dingen te laten stoppen. Maar dat kan aan mij liggen hoor!

Hij heeft mij afgelopen weekend beloofd dat hij met ze zou praten, en nee dat gevoel heb ik ook wel een beetje hoor.

Ben je er al echt duidelijk in geweest dat je het echt niet leuk vindt?
Ik zou er als ik jou was duidelijk in zijn dat hij niet met 2 maten moet meten, en die vrienden van m een schop onder hun kont moet geven!

Ik zou om je vriend een plezier te doen wel 1 of 2 x in de 2 weken uitgaan, neem gezellig een vriendin mee, of heeftie een leuke zus/nicht? Als dat zou kunnen, kunnen jullie allebei een beetje genieten toch :slightly_smiling_face:!

als je in het weekendnaar hem toe gaat, ga je dan al op vrijdag? of op zaterdag / zondag? want als je nou es om de week op zaterdag pas gaat ofzo, dan kan hij vrijdagavond met zijn vrienden uit gaan!
verder kun je niet veel anders doen dan hier al gezegd is,
je kunt met hem praten / met zijn vrienden praten en verder maar afwachten? maar je meot wel duidelijk zeggenw at je ervan vind, aangezien je al zegt dat zijn plannen meestal belangrijker zijn dan de jouwe. Hij moet niet gaan denken dattie kan doen wattie wilt. (sorry als dit vervelend over komt maar je weet vast wel wat ik bedoel ;p )

Ja we hebben er wel vaker een ruzietje om gehad en daarin heb ik wel duidelijk gemaakt hoe ik me voel, dan zegt hij dat hij dat snapt enzo, maar we hebben het nooit echt over maatregelen gehad, maar ik ga er dit weekend een goed gesprek met hem over houden.

Mijn vriend gaat idd ook minder vaak uit doordat hij nu met mij is. Zijn vrienden geven mij daar ook de schuld van, en zat ik ook best wel erg mee… Maar ik heb het er met mijn vriend over gehad, en die zegt dat het zijn keuze is en niet die van zijn vrienden. Als hij uitgaat is ie ook áltijd dronken, en heb ook laten merken dat ik dat niet leuk vind… Maarja daar kan ik vrij weinig aan doen denk ik …

• Ik moet vrijdags altijd naar school, hij niet, dus hij gaat donderdags meestal uit… Ik kan nooit voor 2 uur langskomen want dan slaapt hij nog, ik moet dan ook nog alle verhalen aanhoren over hoe dronken hij wel niet was =_=’