Gaan of thuis blijven?

Hoii,

Gister moest mijn hondje worden ingeslapen…
Ben er erg kapot van. Nou heb ik donderdags en vrijdags stage. En ik weet niet als ik moet gaan of niet, Loop steeds te huilen, hoofdpijn en ben er fysiek ook ziek van.
Ik ben bang dat als ik ga dat ik daar begin te huilen en er totaal niet bij ben. Voor zover ik weet zijn het allemaal niet echt dierenmensen en ben ik dus bang dat ik het uitleg en zeg dat ik niet kom dat ze het niet snappen of me vinden aanstellen.

Mentaal gaat het sowieso niet helemaal goed i.v.m. overleden dierbaren en familiesituatie. Dus dit hakt er even goed in omdat m’n hondje diegene was die me altijd steunde 14 jaar lang…
Ik open dit topic omdat ik niet goed weet wat ik moet doen en misschien hebben jullie tips.

Groetjes

Als je je er echt niet prettig bij voelt zou ik in ieder geval donderdag thuis blijven. Als ik jou was zou ik morgen even kijken hoe het gaat, en dan kijken of je vrijdag ook thuis wil blijven of niet.
Sterkte! :sob::muscle:

Ik zou thuisblijven als jij je er niet goed bij voelt. Toen mijn kat was aangereden ben ik ook twee dagen thuis gebleven tot aan het weekend.

Bedankt voor jullie reacties!
Geeft me een wat geruster gevoel als ik thuisblijf

Ik zou inderdaad ook thuisblijven als ik jou was

Ik zou thuis blijven. Ik was ook heel erg gek op mijn honden, en toen die overleden was ik ook echt een wrak. Het is voor sommige mensen meer dan ‘‘maar’’ een hond, en je mag echt wel even vrij nemen om tijd voor jezelf te nemen. Sommige mensen zullen het wel snappen, anderen wellicht niet, maar dat is dan jammer.

Persoonlijk heb ik in dit soort situaties juist behoefte aan afleiding van werk/ opleiding/ vrienden. Als ik thuis zit dan blijf ik er maar de hele tijd aan denken. Maar je moet doen waar je jezelf goed bij voelt. In ieder geval gecondoleerd, sterkte met het verlies. :sob::muscle:

Dankjewel.

Voor mij was het inderdaad niet ‘maar’ een hond, maar een familielid. :cry:

Ik probeer ook afleiding te zoeken, maar ben m’n huis nog niet uit geweest…
Dit is mijn eerste stage en loop voornamelijk nog mee, en doe nog niet veel, waardoor ik me soms ‘verveel’ en dan nu bang ben dat ik dan teveel na ga denken en emotioneel word.

Mocht het vanacht/morgenochtend nog niet gaan. En ik zou thuisblijven. Zou het dan eerlijk zijn tegenover stage dat ik bijv even naar mn paard ofzo toega?
Of zou ik dan bij wijze van ook wel naar stage kunnen?

Ik vind dit lastig omdat ik graag goed wil presteren op stage, maar ook wel graag dit goed wil aflsuiten…

Ik vind even naar je paard toe gaan wel iets anders dan naar stage, dus ik vind dat dit wel moet kunnen.

Ik had zaterdag een crematie, heb 's ochtends tot 11 uur gewerkt en ben daarna weggegaan. Zondag moest ik weer werken, maar achteraf gezien had ik mij beter ziek kunnen melden. Ik was er niet bij met mijn hoofd, heb de hele dag om elk zielig nummer lopen janken en heb ruzie met mijn baas gehad, waardoor ik bijna weggelopen ben. :blush:

Ik zou dus inderdaad lekker thuisblijven tot het wat beter met je gaat, meestal zijn de eerste dagen heel heftig en kom je daarna wel een beetje tot rust!

Dit, ik werd juist gek van thuiszitten en verdrinken in mijn tranen. Ok je bent niet erg productief, maar je hebt wel afleiding.

ik zou gaan als ik jou was, zoveel tijd met je hondje doorbrengen todat ie ingeslapen wordt want daarna kan het niet meer:( en het is helemaal niet raar om te huilen, ze snappen je verdriet echt wel. Ik snap hoe je je voelt, mijn konijn was heel erg ziek en we zaten in de wachtkamer te wachten om te onderzoeken hoe het ging en plots overleed ze in mijn moeders armen. Ik weet dat dit niet hetzelfde is maar ik wens je veel sterkte. :sob::muscle:

Daar heeft ze weinig meer aan…

Maar TS: ik zou even kijken waar jij meer behoefte aan hebt!
Afleiding > naar stage gaan.
Of lekker uithuilen en in bed liggen > thuisblijven.
Je zou het anders ook kunnen gaan proberen en dan wel op stage uitleggen.
Dat je zegt dat als het niet gaat, je weer naar huis gaat…
Heel veel sterkte gewenst! <3