Gaan of niet een jaar naar Amerika?

Ik heb op het forum gezocht gaan of niet, maar kon niet echt een goede vinden.

Ik ben dus in de zomer van 2008 naar Amerika geweest, Om precies tezijn in LA en omgeving.
En ik vond het deaar ECHT GEWELDIG!!
Mijn vader kon ook met zijn werk naar texas, maar heeft het niet gedaan, omdat de meerdeheid niet wou, i.vm. Mensen missen, en hobby’s.

Maar ik wou dus al op jongerenreis naar Amerika gaan, maar ik zou eigenlijk wel langer willen dan 2 weken, ikm ben toen in de vakantie 4 weken geweest, en met een camper rond gereden.

Maar ik wil dus Highschool gaan doen, en onze juf engels begon er ook over dat dat kon enz. En dan begint er in mijn hoofd echt iest van; Ik moet het doen.

Maar ben dus bang dat ik mensen ga missen, of het niet leuk ga vinden Wat ik eigenlijk welzeker weet dat het heel leuk word.
Maar a;ls je het niet doe ben ik bang dat ik spijt krijg!
En ik heb het mijn moeder al verteld, maar die vatte het meer op als een grap!

Sorry voor het lange verhaal

Nouja, je bent 15… Beetje jong om in je eentje (denk ik?) naar Amerika te gaan om daar te studeren… Als ik jou was zou ik nog even wachten, Amerika loopt niet weg! Er zijn genoeg studies die je ook in Amerika kunt volgen. Maar om op je 15e al naar Amerika te gaan voor High School vind ik een beetje van de zotten.

Ik denk als je het niet leuk vind, kan je altijd terug komen. En tuurlijk mis je mensen hier, maar ik denk dat je het daar ook druk krijgt met je studie en hoop nieuwe vrienden maakt en die slepen je wel door de moeilijke momenten heen

o 15 is wel jong. misschien over paar jaar?

Ik wil highschool doen, en dan ga je in een gast gezin. :stuck_out_tongue:

Ja, ik versta high school onder studeren. :stuck_out_tongue: Maar dan nog, ik vind dat je ouders een goed vertrouwen hebben in hun medemens door hun 15 jarige dochter in dr eentje naar Amerika sturen, waar ze in een gastgezin verblijft en waar ook de ouders niemand kennen.

lijkt mij ook altijd leuk, maar ik denk bij highschool aan gossip girl en dat is het vast niet xD

zo’n vakantie is natuurlijk helemaal geweldig, maar highschool is wel heel wat anders lijkt me! daar moet je leren, blijkbaar is het daar heel erg van óf je hoort erbij, óf niet en wordt gepest etc. (en als je er niet bij hoort lijkt het me nogal… kut xD)

en daarbij, je bent 15. ik kan me niet voorstellen dat ík nu in mijn eentje weg zou gaan, laat staan naar amerika.
en je moet natuurlijk toestemming krijgen enzo.

ik zou als je écht wil toch echt wachten tot je 18e ofzo…

ik zou nog 1/2 jaar wachten, want nu ben je wel wat te jong. verder als je het over 1 jaar nog steeds graag wilt, dan zou ik gewoon gaan. maar je moet het wel voor je 18e doen, want daarna ben je te oud voor highschool. je gaat zoiezo mensen missen en mss wordt je daar wel super populair en een cheerleader ofzo xD
sorry ik kijk echt té veel films

dat denk ik ook, volgens mij líjkt het totáál niet op gossip girl x]
of bij highschool denk ik gélijk aan mean girls, dat cheerleaders altijd bitcherig zijn en altijd daten met de rugby/basketbal jongens enzo xD
echt weird wat films met je gedachte doen x]

Als ik jou was, zou ik het doen! Als je er zelf echt zo achter staat en het super graag wilt :slightly_smiling_face:
Daarbij wordt je opgevangen in een gast gezin, het is niet dat je hulpeloos alleen de wereld rond wilt zeilen…
En op school daar leer je weer mensen kennen, tuurlijk ga je familie en vrienden hier missen maar je krijgt er ook zoveel voor terug.

Misschien moet je nog even alles op een rijtje zetten, keuzes goed afwegen :slightly_smiling_face:
Succes!

Ja áls ik het doe doe ik het pas na mijn examen, dit school jaar en dan ben ik ookalweer 16

Je kan beter gaan als je 18 bent ofzo…

Zeker doen! Ik wil het ook doen, als ik met mijn VWO klaar ben.
of meteen university, maar dat moet ik dan kijken. ik wil iig een jaar naar een gastgezin in amerika!

dat mag maar tot je 18e,
ik ga het volgend jaar ook doen,
maar dan voor een semester; maar ik ben dan wel net 17,
dus net iets ouders als 15 ;p
maar zeker weten doen!!

Dan kan je geen highschool niet meer doen als je 18 bent

Ja dat lees ik ook vaak semester.
maar wat is een semetser eugenlijk>

x

x

Zo te lezen wil je het echt heel graag, en als ik jou was zou ik dan gewoon gaan aangezien je toch in een gastgezin komt.

AAAAAH ZEKER GAAN ALS JE DE KANS KRIJGT!

is gewoon geweldig!