Gaan met universele oordoppen?

Hoi,

Ik heb al jaren last van een piep in mijn oor (tinnitus officieel). Ik had er echter nooit hinder van en hoorde hem eigenlijk echt nooit, alleen als ik erop lette.

Sinds vorige week zondag is de piep opeens een stuk harder. Heb die dag wel hard naar muziek zitten luisteren, geen idee of het daar iets mee te maken had.

Van de piep heb ik weinig last, alleen 's nachts en 's ochtends is de piep zo ontzettend hard, dat het me echt bang maakt. Het lijkt ook elke dag harder te worden, heel raar. Als het overdag doodstil is, hoor de de piep een stuk minder hard dan 's nachts of 's ochtends, zo vreemd.

Hoe dan ook, ik heb over anderhalve week een open feest van een studentenvereniging. Hier verheug ik me echt al maanden op en wil er ook echt graag heen. Nu durf ik echter niet meer te gaan door die piep. Ik wil best universele oordoppen in doen van Noizezz, alleen ik hoor van veel mensen dat je eigenlijk echt op maat gemaakte moet hebben, omdat je anders alsnog gehoorbeschadiging kunt krijgen. Voor op maat gemaakte is het nu echter te laat…

Op dit moment ben ik even echt heel verdrietig en angstig… Het ging echt goed, maar ik snap gewoon niet waar die harde piep vandaan komt. Ik doe nu een paar dagen zonnebloemolie in mijn oren en ga het laten uitspuiten, misschien scheelt dat ook iets.

Raden jullie mij af om naar dat feest te gaan? :frowning_face:

Kun je niet even langs een audicien gaan en om raad vragen?
Ik heb zelf geen tinnitus en ik weet er ook weinig vanaf, maar ik zou wel met (goede) oordoppen naar het feest gaan. Als het niet gaat kun je altijd weer gaan, toch (of heb ik dat mis en werkt dat niet zo bij tinnitus)?

In ieder geval zou ik even langs de audicien gaan.

Als ik in jou schoenen stond zou ik niet gaan. Er komen nog wel meer feesten.
Ik zou wel langs de audicien gaan om een afspraak te maken voor op maat gemaakte oordoppen, zodat je er het volgende feest wel bij kan zijn.

ik zou op maat gemaakte oordoppen laten maken, maar nu alsnog gaan met universele, je hebt best goede merken.
Ik heb zelf geen tinitus maar heel snel een piep in mn oren, veel sneller als vrienden. ik gebruik de universele van Alpine, en dan de kinder versie omdat mijn oren te klein zijn :cold_sweat:

Dankjewel voor je reactie. Ik ben net langs de audicien geweest en hij zei dat de universele oordoppen van Noizezz gewoon beschermen. Nu twijfel ik dus nog meer… Als je eenmaal beschadiging hebt, heb je beschadiging, maar als ik merk dat het te hard is, kan ik inderdaad gewoon naar huis, de kans dat mijn gehoor binnen 2 minuten blijvend beschadigd met oordoppen is wel klein.

Ik zou gewoon een paar goede universele oordoppen in doen (niet van die schuimrubberen kruidvat dingen), en dan zo ver mogelijk bij de boxen wegblijven. Als je merkt dat het alsnog heel hard klinkt inderdaad naar huis gaan.

Dankjewel voor je reactie. Ik twijfel ook zoo erg… Ik verheug me echt letterlijk al 2 maanden op dit feest. En met op maat gemaakte doppen met je ook niet 100% safe, want ze kunnen ook lekken(als ze niet helemaal goed aansluiten) en dan ben je echt ver van huis. Ik zou gewoon nooit meer naar plekken moeten gaan waar herrie is.

Ja, ik ga morgen waarschijnlijk naar de huisarts, kijken wat die te zeggen heeft. Het is gewoon moeilijk: neem ik het risico ja of nee?

Dankjewel voor je tip! Heb jii nu nooit meer een piep?

Klopt, dit kan ik natuurlijk altijd nog doen, maar ik ken mezelf: als ik ook maar een beetje twijfel, zal ik naar huis gaan, dus dan kan ik beter gewoon helemaal niet gaan, haha.

Ik heb net even gebeld met de fabrikant van Noizezz en die mevrouw zei dat de universele oordoppen niet hoeven te lekken, als je maar de goede maar draagt. Heeft me ook wel aan het denken gezet. Ik denk erover na.

Als de audicien zegt dat het gewoon kan moet het wel kunnen lijkt me…