Ga jij bij een studentenvereniging?

Wie van jullie gaat er komend studiejaar (2013/2014) bij een studentenvereniging en in welke stad?

In hoor in juni of ik ben aangenomen bij AMFI en dan wil ik graag bij A.V.S.V (van A.S.C./A.V.S.V.). Zijn er meer dames die hierbij gaan komend jaar?

x

Hier is al een topic over! :slightly_smiling_face:

Heftig hoor, eerste jaar AMFI en eerste jaar AVSV tegelijk. Wel leuk! Er zijn niet zo veel meiden op Girlscene die van de traditionele studentenverenigingen zijn. Ken je er al veel mensen?

Zo dan ga je het druk krijgen inderdaad! Ik heb persoonlijk een afkeer tegen studie/studentenverenigingen. Misschien omdat ik er een bepaald beeld bij heb gekregen door diegenen die ik ken.

Ik ga alleen bij een studievereniging, studentenvereniging vind ik echt niks voor mij.

Zo dat is leuk, meerdere AMFI meisjes die bij AVSV willen/zitten.

Vraagje aan Hannelore, welke richting doe je en is het een beetje te combineren? Wat vinden de docenten ervan of weten ze het niet haha

Ik studeer zelf rechten op de uni. Gezien er 500+ eerstejaars zijn denk ik niet dat mijn docenten ook maar iets van me weten, haha. Op de universiteit zijn best veel mensen lid dus ik denk ook niet dat het ze wat uitmaakt. :wink:

Op de AMFI heb je wel meer contact met je docenten, maar ik kan me niet indenken waarom je je docenten daar van op de hoogte zou moeten stellen. Niet dat je het geheim moet houden hoor, maar ik denk gewoon niet dat je zulke persoonlijke dingen met je docenten gaat delen.

Ligt er vooral aan wat de ontgroening inhoudt.

Ik heb namelijk gehoord over bijna barbaarse ontgroeningen, waarbij de groentjes gewoon uren stil moesten staan, zonder eten, drinken of niks.

en dat heb ik er absoluut niet voor over.

Ik wil misschien wel bij een studievereniging.

Oh lekker suf, om de één of andere reden dacht ik dat je aan 't AMFI studeerde haha.
Weet je toevallig of ik me kan aanmelden voor de vereniging als ik aan een particuliere school studeren a la Artemis?

Heb je het naar je zin bij de vereniging? Zijn er veel disputen?

Ik wil volgend jaar niet bij een studentenvereniging, maar wel graag bij een studievereniging!

Wat is een studievereniging?

Nee, dat is niks voor mij. :stuck_out_tongue: Ik ga overigens communicatiewetenschappen doen aan de VU.

Studentenvereniging is ook niks voor mij… Studievereniging daarentegen zou ik wel graag bij willen! :slightly_smiling_face:

Nee, daar heb ik echt totaal géén behoefte aan. En die ontgroeningen en hiërachie en verplichtingen ook… Klinkt heel stom, maar ik voel me daar echt te goed voor, onzinnig gedoe haha!

Ik wil wel lid worden van de studievereniging!

Dat is een vereniging van mensen van jouw opleiding aan jouw universiteit. Bij mijn opleiding volgend jaar is eigenlijk elke student lid, maar er zijn dan ook maar met 50 mensen per jaarlaag xD.

Ik neem aan dat als ze het op tijd weten ze hier echt wel rekening mee houden! En tijdens ontgroening mag er ook absoluut niet gedronken worden, als ik het goed begrepen heb.

Ik zelf wil wel graag bij een vereniging. Weet nog niet precies welke. Maar een studievereniging lijkt me ook wel leuk. Ben er nog niet helemaal uit dus.

Ik ga me wel aanmelden bij de studievereniging, studentenvereniging is echter helemaal niks voor mij. Al die ontgroeningsdingen enzo, nee dank je.

Hier was inderdaad al een topic over. Gebruik de zoekfunctie even.