Ga ik zo slagen of zak ik?

Hey,
Het is mij niet helemaal duidelijk of ik nou slaag of zak met mijn cijfers op dit moment. Ik sta 3 5’en: voor economie een 4,8 voor wiskunde een 4,7 en voor aardrijkskunde een 5,4. Ik weet dat ik met 3 5’en zak, maar als ik aardrijkskunde omhoog haal sta ik 2 5’en. Economie en wiskunde heb ik zelf gekozen, dus zit in mijn profieldeel. Weet iemand of ik zo nog slaag?

Uhm, krijg je daar niet zo’n blaadje voor waar dat op staat, volgens mij kan het wel, als je voor een vak hoger dan een 8 staat ofzo. Ik weet het niet meer (heb vorig jaar examen gedaan maar ik had daar niks mee te maken stond voor alles gemid. 7), anders moet je het op school vragen…

ligt eraan of je mavo of havo of vwo doet, moet je even op examenblad.nl of examen.nl kijken ofzo

examens tellen voor 50% mee dus er kan nog vanalles gebeuren!!

En anders doe je herexamen.

ja ligt eraan.
Ik zou wel slagen met 2 5en voor wiskunde en scheikunde bijvoorbeeld. Ik doe NG op VWO

Nee, je slaagt niet met twee vijven in je profieldeel. Je mag maximaal een 4 en een 5 hebben (dus 2x5 mag ook), waarvan er 1 in je profieldeel mag zitten.
Dus je zal twee vakken op moeten halen naar een zes…
Je kan best nog slagen, want als je voor AK een 5.6 haalt en voor EC een 6.2 is het al genoeg :stuck_out_tongue:

Ik zit nu 4 vmbo, andere regeling als havo denk ik

volgens mij wel.
bij ons op school zak je met twee 5’en

• pakt zak slaag regeling, heb vandaag examenboekje gekregen!*

Kanidaat is geslaagd indien:
x alle eindcijfers 6 of hoger zijn
x of als er 1x 5 behaald is en de rest 6 of hoger
x Of als er 1x 4, 2x 5 of 1x 5 en 1x4 en voor de overige vakken een 6 of hoger, waarbij t gemiddelde tenminste een 6.0 is.
x CVK, LO moeten met een voldoende of goed beoordeeld zijn.

Een eindcijfer van een 3 of lager op de cijferlijst betekent dat de leerling niet geslaagd is. Dit geldt ook voor de verschillende onderdelen van het combinatiecijfer. Voor alle duidelijkheid: als een van de onderdelen van het combinatiecijfer een 3 of lager is, is de leerling niet geslaagd, zelfs als is t cijfer van het combinatiecijfer een 6.0 of hoger.

Combinatiecijfer bij ONS = PWS-cijfer + Letterkunde + Maatschappijleer.

Nee dan zou je gezakt zijn. Je mag geen 2 onvoldoendes in je profielvakken.

als je zakt dan is dat niet per school bepaalt hoor, dat is gewoon landelijk.
(voor iedereen dus)

@ SuusXx

Da’s de oude tweede fase.
Bij de nieuwe tweede fase mag je daar wel 2x 5 staan. :slightly_smiling_face:.

Het hangt er vanaf of je in de nieuwe, of oude tweede fase zit.
Als je net als ik de oude tweede fase doet dan kun je niet slagen met 2 onvoldoendes binnen je profiel.

Toe maar weer.
Ze versoepelen een heleboel de laatste tijd. zeker omdat ons middelbaar onderwijs zo kut is

Bedankt allemaal.
Ik zou op dit moment dus zakken, maar ik doe mijn best voor aardrijkskunde, als ik daar een 5.5 voor kom te staan ben ik geslaagd en dat is 0,1 punt! Heb nu toetsweek, dus is erg spannend.

ik doe havo trouwens, voor degene die dat vroegen

Dat mag in de oude tweede fase ook hoor! (ik zit in 6vwo, dus oud)

In de oude tweede fase, VWO, mag je niet voor 2 profielvakken een 5 staan hoor. Wel voor 1 vak binnen en 1 vak buiten je profiel, of 2 vakken buiten je profiel.

Ik weet niet hoe de regels op jou school zijn.
Wij mogen 2x een 5 of 1x een 4.
En als je meer hebt, mag je bij ons niet het examen in.
Ik zou het gewoon even aan een leraar vragen.