(G)één vriend

Hey meiden
naar aanleiding van het topic ‘Weinig vrienden’, zou er ook een topic ‘Geen vrienden’ mogen zijn. Vandaar dus. Oké, een beetje overdreven, ik heb wel 1 vriendin. Maar ik voel me zo eenzaam :’) Zeker als ik op facebook al die mensen zie die samen dingen doen en zo of afspreken of dat ik merk dat iedereen met iedereen bevriend is. En ik (en mijn vriendin ook trouwens) horen daar niet bij. Ik weet echt niet hoe het komt, maar het is zo. Heel bizar eigenlijk :S En neen, we zijn geen freaks/ bitches :grinning_face_with_smiling_eyes:
Maar ik vroeg me af of er dus nog mensen zijn die echt maar één (of zelfs geen) vriend(in) hebben ? En zijn jullie van plan er iets aan te doen dan ?
Want, zoals je misschien al wist, had ik ook een topic geplaats of ik om deze rede van school zou veranderen maar iedereen reageerde dat ik het niet moest doen ? Want de mensen van mijn klas zijn niet echt mijn vrienden. Ze zijn wel vriendelijk, maar ze willen niet afspreken of zo, dus ja … En meer afspreken met mijn (beste) vriendin gaat ook niet, want we wonen 5 km van elkaar en ze is niet echt het type dat elke dag iets wilt doen. Ze antwoordt zelfs maar een dag nadat ik haar een sms’je stuur :expressionless:
Lucht je hart als je met hetzelfde zit/ geef tips als je in de tegengestelde situatie zit ?

Gelukkig heb je in ieder geval nog een vriendin. Ik heb wel super veel vrienden (dat is niet om op te scheppen, ik vind het eigenlijk best irritant) maar alleen maar oppervlakkig, niet echt iemand waar ik alles mee deel. (Dat was vroeger mijn vriend, maar dat is nu uit.)

Ik kan je dus alles vertellen over oppervlakkige vriendschap maken, maar ik weet niet of je dat wilt.

Als iemand tips heeft voor een meer diepgaande vriendschap dan lees ik die graag. :slightly_smiling_face:

Edit: ik ben trouwens na 3 havo naar een andere school gegaan en dat heeft mijn vriendschappen wel goed gedaan.

Ja maar het probleem is, soms vraag ik me af of we ook beste vriendinnen zouden zijn als de dingen anders waren. Want we hebben namelijk niet echt een keuze, zie je ? Ik weet dat dit bijna ‘gemeen’ klinkt, maar soms vraag ik het me af. Ik wil graag een vriendin die een beetje prettig gestoord is zoals ik :’) En zij is meer … introvert ? Ik bedoel niet zo iemand die een beetje gek doet. Dat vind ik jammer, want het is toch juist veel lol als je de dingen niet te serieus neemt ? Maar ja, mensen kan je niet veranderen … (Daarom dat het vaak erg saai is als we bij elkaar zijn :bored: )

Ik heb maar 2 vriendinnen.
1 zie ik heel af en toe (4x per jaar ofzo?) ze zit ook niet bij mij op school ofniks.
En mijn andere vriendin zie ik iedere vrijdag op school maar we zijn al maanden iets af het spreken maar komt er nooit iets van haha.

Heb buitenschool eigenlijk alleen mijn vriend, die zie ik dan wel iedere dag.
Ik ga er ook niet iets aan doen.
Vind het kut maar ook prima zo haha.

dit ken ik, nu heb ik alleen nog wel mijn vriend. maar ja aan wie vertel je het als iets met je vriend niet lekker gaat? heb veel mensen waar ik wl mee omga. maar echt vriendschap, nee dat heb ik eigelijk niet

ik heb ook maar 1 beste vrienden waarmee ik echt alles doe en alles vertel
daarnaast nog 2 gewone vriendinnen, die ik een paar keer per week soms spreek, nog 2 goede vrienden maar meer ook niet.
veel mensen waar ik wel goed mee op kan schieten.
mijn probleem is een beetje dat ik wel goed weet hoe ik met jongen bevriend kan raken, maar niet met meisjes.
want meisjes hangen vaak zo rond in clubjes enzo, en dan is het moeilijk om er tussen te komen.
die vrienden die ik nu heb heb ik ook al 3 jaar ofzo…
dus ik weet niet echt hoe ik je kan helpen, want ik zit een beetje met hetzelfde dat ik niet echt nieuwe goede vriendinnen kan maken

Ik ga om met een groepje alleen daar pas ik helemaal niet bij… Kwam er bijv. gister achter dat ze naar de kermis waren geweest… Zonder mij… Ik heb echt het gevoel dat ik opeens nergens meer bij hoor. Hopelijk zit ik volgend jaar bij leukere mensen in de klas…

O, echt waar ? Ik wil namelijk ook na mijn derde jaar (dit jaar) van school veranderen om zo ‘van nul af aan te kunnen beginnen’. Want ik weet nu dat als je sociaal bent en je openstelt voor anderen je vrienden maakt (die niet per se in je klas zitten), maar nu heeft iedereen al een gedacht van me. Dus dat gaat niet meer, want ze oordelen al over dat ik saai ben, terwijl ik dat helemaal niet ben :S Maar goed, dus dan kan ik de fouten die ik maakte rechtzetten :slightly_smiling_face: En die mensen kennen me nog niet. Als ik nu tegen zomaar iemand op school een praatje begin te maken zouden ze me nogal raar bekijken ! :grinning_face_with_smiling_eyes:
Het feit dat mijn bitchy tante wiskundelerares is op mijn school , en iedereen dit weet, doet er ook geen goed aan -.-

Ik wil graag wel zo’n groepje, maar als we met 3 zijn is het al goed hoor ! Maar met ons 2 is het altijd zo saai. (Ik vind haar soms een beetje saai wel :frowning_face: SORRY H. !) Ik heb haar echt heel graag, maar ik kan er niks aan doen :frowning_face:
Dus het probleem is dat ik op een kleine school zit en ik nog altijd met dezelfde mensen in de klas zit als 7 jaar geleden !
Dus er zullen nooit mensen bijkomen. En de andere meisjes van mijn klas zijn een clubje en sluit ons énorm uit. Wat moet je dan ? :cold_sweat:

lkkr boeie dan ^^

Wtf ? :crazy_face:

Ik heb een groepje van 4/5 (met mij dr bij)
Met 3 daarvan ga ik zéer goed om en vertellen elkaar ook alles :’)
Met de rest is het idd ook gewoon een oppervlakkige vriendschap en dat is gewoon voor de klas. Wij hebben sowieso een énorm hechte klas en daarom kunnen wij het zo goed met elkaar vinden.

^laat haar maar, het is weer een raar iemand die raar reageert en rare topics aanmaakt.
Ik had ook al een keer gereageerd in het ‘weinig vrienden’ topic, maar ik ga het lekker nog een keer vertellen.
Ik heb dus ‘vrienden’, maar eigenlijk zijn het meer pauzezitmensen waarmee ik wel verjaardagsfeestjes vier en met wie ik ook wel naar de bios ga. En 1 ervan is wel meer een vriendin, maar daar heb ik soms ook moeite mee. Kortom, met elke ‘vriendin’ is wel iets waar ik me aan erger. De één stinkt, de ander wil nogal graag populair zijn, nog een ander is een beetje arrogant. Okee, misschien ben ik veeleisend ofzo (?) maar ik ben nog niemand tegengekomen die bij me past.

-
Ja, je hebt wel gelijk denk ik. Maar ik heb zelfs geen pauzezit-/bioscoopmensen -.-
Haha van dat stinken, sorry, dat vind ik gewoon hilarisch :’)

misschien kun je vrienden zoeken buiten je school?
als je gewoon naar het zwembad gaat en je trekt met een paar meiden (of jongens op) en je vraagt later een keer om te chillen ofzo.
dan nemen ze vast wel wat meer mensen mee (:
probeer gewoon via via mensen te leren kennen

@lovehedgehogs & Justme1993

Ik raad jullie echt aan vriendinnen te maken buiten je vriend. Als het uit gaat ben je fucked. Daar denk je nu niet aan, dat weet ik, maar voor het zelfde geld komt hij morgen onder een auto of maakt hij het uit. Je moet niet sociaal afhankelijk van hem zijn.

Ah dat is kt. Soms zie ik mijn vrienden niet in de pauze en dan kan ik mezelf geen houding geven. Kan je met helemaal niemand praten dan?
En ja ze stinkt. Ze wast zich niet ofzo denk ik, en ze scheert ook geen oksels, wat het nog weer versterkt. Oja, en ze draagt heel lang achter elkaar dezelfde kleren.

ik heb iets van 4/5 echt goede vriendinnen, en ben er wel gelukkig mee(:
alleen vind ik het soms jammer dat ik niet echt jongens als vrienden heb…

^
Ik wil juist meisjes vrienden.

Als je studeert is het simpel: ga bij een studentenvereniging.
Ga ik vanaf september ook weer doen.

^Ja, maar ik ga al naar de muziekschool en aangezien ik in een klein dorp woon, zijn het allemaal dezelfde mensen. Het is een visieuze cirkel, want de mensen van mijn school zijn bevriend met die van de andere school en dus is het ÉÉN GROOT CLUB(JE). En dat zijn de enige mensen die er zijn. En aangezien ik maar één vriendin heb, die in dezelfde situatie zit, kan ik niemand via via leren kennen. Ik heb trouwens geen tijd voor een nieuwe hobby …