Fysieke vs. emotionele aantrekkingskracht

Dag meiden :slightly_smiling_face:

eigenlijk open ik dit topic niet om zozeer advies te krijgen, maar hoogte te krijgen van jullie mening.
Na het hebben gehad van meerdere -soms redelijk succesvolle- relaties, ben ik toch wel een duidelijke scheiding beginnen te zien (emotioneel vs. fysiek). Hoe kijken jullie ertegenaan als je in een relatie zit en je houdt vreselijk veel van je vriend en zou onmogelijk zonder hem kunnen (emotioneel gezien), maar je een andere jongen kent waarbij de fysieke aantrekkingskracht veel groter is? Zou dit dan per definitie betekenen dat er iets mis is met je relatie? Ten tweede, denk jij dat, stel jij voelt je fysiek enorm aangetrokken tot de andere persoon, hij/zij daar iets van moet merken/hetzelfde voelt? Of andere mensen?

Het is niet voor een onderzoek of zo, gewoon puur interesse. :slightly_smiling_face:

Ik denk dat zowel emotioneel als fysieke aantrekkingskrachten belangrijk zijn in een relatie.
Als ik in een relatie zou zitten waarbij ik een vriend heb waar ik ontzettend veel van hou maar ik me niet fysiek tot aangetrokken voelt, dan zou ik wel het idee hebben dat er iets mis is.
Overigens begint de relatie dan naar mijn idee meer vriendschappelijk te worden, al helemaal als ik me fysiek aangetrokken voel tot iemand anders.

Familie/vrienden/relaties en de vormen van ‘houden van’ bij deze groepen zijn ook echt verschillend vind ik.

Ik ben het met jou eens. En daarbij was er bij mij met mijn vriend in het begin ook echte een hele sterke fysieke aantrekkingskracht pas toen ik hem langer kende voelde ik een emotionele aantrekkingskracht. En nu voel ik gelukkig beide en weet ik dat het goed zit tussen ons!

\

Ha. Same here. (:

Ik ben 4,5 jaar samen geweest met mijn vriend ( het is 2x uitgegaan )
Toen de relatie, door een hel ging, werd ik aantrokken door een andere jongen. Daar was de fysieke (in het begin OOK wel emotioneel) aantrekkingskracht. Daar schrok ik echt wel eventjes van. Ik had het uitgemaakt, en ging met die andere verder. Maar het werd gewoon niks. De fysieke aankracht was er wel, maar het emotionele gedeelte niet. Ik ben inmiddels weer samen met mijn vriend waar ik 4,5jaar mee had. En alles zit weer goed tussen ons. Dus inderdaad, emotioneel / fysiek aangetrokken voelen in een relatie zijn beide belangrijk!

Maar denken jullie dat fysieke/ (emotionele iets lastiger) aantrekkingskracht gevoeld kan worden door de omgeving?