Heeyy iedereen,
Ik heb een lange tijd erg futloos haar gehad en het werd heel snel vet. Ik heb een paar goeie tips (:
Shampoo
Shampoo is bedoeld voor het verzorgen en schoonmaken van je haar aanzet. Je kunt het beste een beetje op je hand doen en het langzaam aanbrengen op je hoofdhuid, zorg dat je alles mee pakt! Daarna kun je het zachtjes met je vingertoppen in masseren. Het beste kun je het ook 1 á 2 minuutjes in laten trekken. Daarna spoel je het uit en ga je door naar crème spoeling.
Crème spoeling
Crème spoeling is bedoeld voor het verzorgen van de puntjes van je haar. Daarom kun je het het beste aanbrengen tot ongeveer 9 á 10 cm vanaf je haar punten (hangt een beetje af van hoelang je haar is). Na het aanbrengen kun je dit het beste 2 minuutjes in laten trekken en grondig 1 á 2 minuten uitspoelen. Daarna kun je eventueel een haarmasker in je haar doen.
Haarmasker
Een haarmasker kan voor je puntjes of voor je hele haar zijn, dat hangt af van het masker zelf. Als het voor je punten is doe je het in je puntjes en laat je het weer een minuutje in trekken. Voor je gehele haar wordt vaak aangeraden om het 5 cm van af de haargrens aan te brengen en een beetje in te masseren. Ook dit laat je 1 minuutje intrekken.
Voor mij helpt dit heel erg, mijn haar glanst weer en is minder snel vet. Verder is het handig om 1 á 2 keer in de maand je borstel grondig schoon te maken met water en shampoo. Dit zorgt ervoor dat er geen bacteriën en vetten achterblijven in je borstel. Ik hoop dat jullie wat aan de tips hadden ((: groetjes