Fundraising: laat de ideeën maar komen :D!

Hoi!

Op het einde van dit schooljaar hebben wij een eindejaarsbal en aangezien we dat zelf moeten bekostigen (naast de nodige sponsoring offcourse) zoek ik nog vele fundraising-ideetjes!! Voorbeelden die we al hebben uitgevoerd/die we nog gaan uitvoeren:
-hotdogs verkopen tijden de pauzes
-filmavond op school
-rozen verkopen met valentijn

dus nog niet zoveel :stuck_out_tongue: heb jij een idee hoe je makkelijk veel winst kan maken?
Brand maar los, ik heb echt veel aan de girlscene-ideeën namelijk haha!

THANK YOUUUU :couplekiss_man_woman:

Van die heeeeeeeeerlijke broodjes die je ook altijd bij een broodjeszaak kunt kopen verkopen
hahahahah, ik zoou daar heel blij mee zijn hoor=)

Zodra het warmer weer word goedkope ijsjes kopen en duurder verkopen.

Sponsorloop.

bij ons op school zijn er heeel veel fundraisings :slightly_smiling_face: rozen verkopen deden wij ook, maar dat ging zo: je koopt een roos en steekt er een briefje bij en zegt voor wie hij is en dan bezorgen ze hem op valentijn in de klas aan die persoon. Dat is echt heel leuk :slightly_smiling_face: ook deden wij een valentijnsfuif.
Bij ons verkopen ze desserten zoals cake, tiramisu enzovoort.
veel succes nog x

tosti’s of broodjes bapao verkopen in de pauzes werkt ook heel goed, weet ik uit ervaring.
Je kunt ook een soort loterije houden, loten voor 50 cent per stuk en dan allemaal spullen verloten die je bij winkels vraagt. Je hebt echt geen idee wat je allemaal meekrijgt (toen ik het met wat vriendinnen organiseerde, de beste dingen: 2x nieuwste nano (!!!), nintendo DS met een spel, taarten, sieraden, alcohol vrije wijn (haha), boeken, bioscoopbonnen, dvd’s, kappersproducten enz) echt je krijgt zo veel mee als je gewoon gaat vragen in de winkel!
en dan nog…
tja ik weet niet hoe gek je leraren zijn, maar je kunt ook een leraar veilen, dat die zich laat kaalscheren ofzo

thanks voor de tips!! En helaas @aardbeienland, mijn leraren zijn volgens mij echt niet gek genoeg :stuck_out_tongue:

nog iemand?

Ik denk dat broodje bapao heel goed gaat verkopen. Een fancy fair misschien en dan een deel ook nog aan een goed doel storten?

Op school hebben wij ook hotdogs, maar voor onze LSD moeten er elke week mensen een taart bakken (of kopen XD) die we dan weer verkopen voor 1 / o,5 euro per stuk. Ook is er elk jaar een suikerspinmachine.

Onze school had voor Serious Request iets richting de 20.000 opgehaald. Onder andere hebben we op school gelaserquest (je hebt van die bedrijfjes die je ook voor feestjes kunt inhuren). 's Avonds op school, met muziek aan en lokalen open en obstakels enzo… best wel vet. Kostte iets van 15 euro voor een kwartier per persoon. Waren 150 mensen op afgekomen. Het kost natuurlijk ook wel wat maar als het voor een goed doel is dan vinden ze dat vaak ook wel vet (korting!)
Ook hadden we abseilen van de kerk georganiseerd, maar dat ging omdat onze conciërge echt zo’n bergbeklimmer en survival-mens is en die had dat opgezet.
Daarnaast is er nog een grote actiedag op zondag gehouden waar je ook eten kon kopen, workshops kon volgen (andere conciërge is DJ… er was een eigen radiostationnetje waar je voor minimaal 5 euro een liedje kon aanvragen… een breakdanceworkshop van een paar leerlingen…).
Creatief zijn en hopen dat je veel mensen zover kan krijgen dat ze meedoen (:

bij ons hebben ze een keer pannenkoeken verkocht in de pauze
en dat als je een les uur wil skippen mag je er 1 euro voor betalen en dan ben je geoorloofd weg

Wij hebben nu ook een feest. Eerst moet je dan wel geld uitgeven, maar dan moet je gewoon entreegeld vragen en als je dat goed uitrekent maak je nog winst ook.

Je kan een loterij houden, of auto’s gaan wassen voor de leraren voor ¤6,00 ofzo.

Brownies maken en ze verkopen in de pauzes. Hotdogs maken kost meer moeite en brownies kan je voor 50 cent verkopen, wat meer mensen zal trekken =D

Je kan op school ook een talentjacht houden en de mensen die komen kijken moeten 2 euro ofzo betalen. Je kan het ook strategisch spelen en ook bands toelaten aangezien zij bij elkaar meer vrienden hebben die heus wel willen komen.

Oh, en je kan ook een leraar veiling houden ='D
Dan kunnen leerlingen een leraar ‘‘kopen’’ voor één schooldag. En dan is de leraar hun slaafje ofzo. Bieden vanaf 2 euro?

Maarja, succes ! xx

Cupcakes, brownies, pannenkoeken, hotdogs,…maken

Elektrische stier huren en 2 euro per ritje vragen

Ijskarretje huren als het warm is

Carwash

Familie laten sponsoren