Full time model combineren met school

Hoi! Ik ben nu bezig met mijn modellencarierr aan het opbouwen. Tot nu toe bevalt het heel goed. Ik heb laatst een precontract bij NEXT aangeboden gekregen. Ik wil deze kans eigenlijk wel echt nemen. In mei komt NEXT naar Nederland voor een casting. Als ik dan door ben ga ik dus internationaal. Maar nu me vraag, ik zit nu in 4 VWO. Maar hoe kan ik mijn modellen werk combineren met school? Is er talentenschool ofzo iets dergelijks?xx

Ik zou eerst school afmaken en een diploma halen, en pas daarna focussen op je modellenwerk.

Dit inderdaad. Waarschijnlijk zullen je ouders dit ook tegen je zeggen :’)
Bovendien zijn er volgens mij heel veel meisjes met een (bijna) contract, dus de kans dat het echt wat wordt is niet zo groot denk ik. Je kunt het proberen natuurlijk, maar om nu al te overwegen om school opzij te zetten is nog wel een beetje overdreven.

home schooling? kan dat in nederland?

ik zou ook school voorrang geven :slightly_smiling_face:

Ik zou ook eerst school afmaken en daarna je pas focussen op het modellenwerk. In de vakanties zou je evt. wel al wat opdrachten kunnen doen?

Ik zou eigenlijk met je mentor of coach hierover praten. Er bestaan geloof ik wel programma’s voor jongeren die een alternatief programma willen volgen, ik weet alleen niet of dit voor scholieren geldt. Mss als je het echt heel belangrijk vind kun je een havo examen dit jaar afleggen ipv vwo volgend jaar? Ik weet niet of dit mogelijk is.

Ik snap wel je dilemma. Mensen kunnen wel zeggen, eerst je school afmaken, maar als dit de serieuze kans van je leven is dan zou ik die ook willen pakken. Echter, een middelbare school diploma is wel essentieel als je later ooit nog iets anders wilt doen (modellen carriere is vaak maar kort) dus dat je uiteindelijk met EEN diploma wegloopt is wel belangrijk. Ik zou dus even met een studieadviseur oid overleggen wat je kunt doen met je laatste jaar, mocht dit een hectische planning vereisen.

Zou je niet eerst eens afwachten of van dat full time internationaal model worden wel iets terecht gaat komen?

Ik zou ook sowieso je school afmaken maar je kan inderdaad informeren of er een speciaal programma is.

-

Je weet dat full time, een volledige werkweek betekend?
Lijkt mij erg lastig om school daarbij te combineren. Als ik jou was zou ik eerst school af maken en eventueel wat kleine opdrachten erbij en daarna je pas echt richten op modellenwerk.

Volgens mij is er een soort LOI voor je HAVO/VWO. Ik zou het er wel heel goed met je ouders en iemand van school overleggen. Je moet wel de motivatie en tijd hebben om thuis met school bezig te zijn.

Zelf zou ik eerst mijn VWO afmaken, en er naast wel modellenwerk doen zodat ik een portfolio op kan bouwen. En dan daarna me volledig op mijn carrière storten.

bij mij op school waren speciale programma’s om school te kunne combineren met een talent (zoals mensen die in een internationaal hockey team zitten ofzo)
bespreek het met je ouders en je school als het zover is.

Ik zou school inderdaad sowieso eerst afmaken als je een van de twee zou moeten kiezen. Een meisje uit mijn klas is ook model, bij een bureau uit Parijs volgens mij, en die mag daar soms wat eerder voor weg en die gaat ook gewoon haar vwo diploma halen (we zitten nu in vwo6). Dus als modellenwerk wat serieuzer wordt moet je gewoon met school praten over mogelijkheden.

Ik zou het combineren. Maar dan zou ik wel vooral focussen op school, en het modellenwerk op een wat lager pitje zetten. Dat is in ieder geval hoe ik het nu doe met mijn studie ernaast.

Ik zou tot na VWO6 je opdrachten op een lager pitje zetten en je gewoon focussen op school en op bijv. je lichaam zodat je wanneer je er helemaal voor kan gaan, je er helemaal klaar voor bent (niet dat ik nu zeg dat je niet de goeie maten hebt of zo).

Meestal heeft school wel dingen om rekening met zulke dingen te houden. Zoals topsporters ook meer vrijheid krijgen, als jij kan aantonen dat je echt professioneel bezig bent kan school vast wel iets voor jou regelen.

Maar maak wel school af!

Je hebt vast wel iemand op school die je daarmee kan begeleiden, en anders bij je bureau wel! Ze hebben vast en zeker vaker jonge meiden die school met modellenwerk moeten combineren.