Fujifilm Topic: ervaring, vragen en tips

Hallo meiden,

Ik heb het forum doorgespeurd over informatie van fujifilm bezitters en ik kon alleen her en der een paar dingen vinden, maar niet echt bruikbaar voor mij.
Er is op het forum veel te vinden over canon eos, sony etc… maar nogal weinig voor mensen die een fujifilm bezitten. Ik zit er zelf aan te denken om een fujifilm te kopen, maar heb jullie hulp hierbij nodig omdat ik op zoek ben naar een fujifilm die op accu werkt en goede foto’s maakt. Misschien dat 1 van jullie die al in bezit heeft en mij dat zou kunnen vertellen? Ik wil niet blindelings afgaan op het advies wat een verkoper aan mij geeft. Die heeft natuurlijk zijn/haar eigen belangen… Je mag hier natuurlijk ook andere tips plaatsen zoals geschikte lenzen, afstellingen etc voor jou en anderen die werken met een camera van dit merk zodat je zelf ook op weg komt. Ik ben echt nog maar een beginneling en een fujifilm is wel binnen mijn budget. 350 euro heb ik niet. Ik zat meer te denken aan maximaal 200 a 250 euro… Ik wil met mijn camera mensen en voorwerpen fotograferen. Lookbookfoto’s voor mezelf enzo. Het hoeft niet per se zo’n kleine compact camera te zijn. Ik ben toch wel op zoek naar iets wat een beetje van degelijke grote is en ook zo aanvoelt…

Alvast bedankt :grinning:

Hee,
Ik heb een fujifilm finepix j120,
Ik vind dat ie wel goed fotografeert, hij was ongeveer 100-150 euro.
Zelf wil ik wel weer iets beters, maar ik vind fujifilm wel goed.
Ik raad het je zeker aan!
:grinning:

ik heb een fujifilm, weet zo ff niet welk type maar ik vind m heel fijn en ik gebruik m bijna elke dag. hij heeft veel goede dingen en supermacro wat ik heel fijn vind.

ik heb de fujifilm finepix s1600 yayy

Ik had een fujifilm finepix maar ik ben er mee het water ingelopen :’)

Ik heb een bijna antieke, miniformaat fujifilm :’)
Hij is ondertussen bijna 7 jaar oud & hij is echt brol (slechte kwaliteit, enkel digitale zoom, supertraag qua opstarten en foto’s bekijken, …)
Ik gebruik ‘m enkel nog voor school - als we op excursie gaan-, of als ik met vriendinnen ergens naar toe ga; als ik hem dan kwijtraak is het geen ramp (:
Maar om op je vraag te antwoorden; ik vind fujifilm wel fijn om mee te werken. Ik heb ook nog nooit problemen gehad met de mijne, terwijl ik er toch niet echt voorzichtig mee ben :’)

Als ik jou was zou ik deze nemen: Fuji Finepix S2500
Ik heb zelf geen Fuji, maar ik werk in een fotozaak en dit is zeker een goeie camera die in jou buget past. Een vriendin van me heeft deze pas ook gekocht.

Deze werkt wel op 4 penlite batterijen. Maar waarom zou je een accu willen? Er bestaan tegenwoordig oplaadbare batterijen die net zo goed werken als een accu, deze gaan net zolang mee in de camera en houden de spanning ook vast. Ansmann is bijvoorbeeld een merk dat dat soort goede batterijen maakt.

Succes met je keuze! :wink:

Ik heb de Fuji Finepix s2100hd
Het is echt een top ding voor een beginner, je hebt er veel standen op (+uitleg!) en hij is niet te groot. Nog een pluspunt, hij filmt HD :slightly_smiling_face:
Hij kost ongeveer 129 euro.
Hij werkt wel, zoals IngeFotografie zegt op 4 AA batterijen, maar je hebt ze zo opgeladen met een batterijenoplader :slightly_smiling_face:
Ik heb hier wat foto’s die ik ermee heb gemaakt zodat je kan oordelen:
supermacro:

http://i54.tinypic.com/2holpud.jpg

Portret:

http://i51.tinypic.com/25q9ik0.jpg

Landschap:

http://i55.tinypic.com/2mxq4p.jpg

Ohja, het is geen spiegelreflex, maar gewoon een compactcamera

Wauw echt goede foto’s!!! :d sorry trouwens allemaal, ik was even afwezig omdat ik geen beschikking had tijdelijk over internet. Voor die prijs zeker goede foto’s, maar bewerk je die nog of iets?

Heel erg bedankt voor je tips, maar weet je ook eentje van fujifilm met accu die je ook wel ok vind? En zijn die Ansmann batterijen duur of niet?

Voor wie nog foto’s wil laten zien, graag! :slightly_smiling_face:

Alle andere camera’s van Fuji werken wel op een accu. Fuji FinePix F80EXR zou anders een goede zijn. Maar ik denk dat de S2500 beter bij jou past. Zo een setje batterijen kost volgensmij 14 euro. En er is echt geen verschil tussen goede batterijen en een accu. :wink:

ik gebruik als bewerkingsprogramma ACDSEE pro!

Is dat gratis?

Ik heb de FujiFilm FinePix Z10 fd
Deze is een compact camera en hij was volgensmij 99 euro, dus best goedkoop, en hij maakt ook goede foto’s en wat ik vooral zo fijn vindt is dat je een accu hebt en geen baterijen :slightly_smiling_face: