Fujifilm finepix

[i]Ik ben echt een beginner met foto’s maken, maar ik wilde een camera die iets meer kan dan een standaard digitale camera en de stap naar een spiegelreflex vind ik te groot, dus wil ik een superzoom kopen
Maar nu zat ik te twijfelen welke…
Ik heb een beetje rondgekeken op internet, kwam op deze drie uit:

• fujifilm s1600 135 euro
  • fujifilm s1800 147 euro
  • fujifilm s2500hd 170 euro[/i]

Kenmerken

• 12-megapixel sensor
  • 28mm groothoeklens
  • 3.0 inch lcd-cherm
  • CCD-shift Image Stabilisation
  • 720p hd-beeldkwaliteit voor foto en film
  • Gevoeligheid tot ISO6400
  • Scene Recognition Auto (SR Auto)
  • Targeting AF
  • Face Detection
  • NIEUW Smile & Shoot
  • NIEUW Blink Detection
  • Natural light met flits
  • Panoramafotografie
  • NIEUW Auto Image Rotate
  • Bekijken met Micro Thumbnail
  • Voeding 4 AA-batterijen.

Klik hier voor meer informatie
Verschillen S1600, S1800 en S2500HD
Model Zoom Lens Film Extra
S1600 15x 28mm groothoek 720P HD
S1800 18x 28mm groothoek 720P HD
S2500HD 18x 28mm groothoek 720P HD HDMi-minipoort

Maar welke denken jullie dat ik het beste kan nemen?

Mijn zus heeft de fujifilm s1800, hij was overigens eerst van mij maar ik ben over gestapt naar een spiegelreflex. Ik vind het echt een super fijne camera, ook voor beginners! Zeker een aanrader :slightly_smiling_face:

ik heb s1600, volgens mij is het enige verschil de zoom? hangt er dus vanaf wat je meestal fotografeert, maar het is zeker een aanrader! :grinning:

okee
up

Wanneer je de S1800 neemt zal ik hem bij wehkamp bestellen. Daar is ie maar 129 euro :slightly_smiling_face:

oke bedankt voor de tip
Ik denk dat ik voor de s1800 ga, want de s2500hd heeft een mini hd poort, maar ik denk dat ik die toch niet supervaak ga gebruiken en de s1800 is toch een stuk goedkoper met dezelfde kenmerken

Heeft er iemand foto’s die met 1 van deze camera’s zijn gemaakt ?

fiji film camera’s zijn op batterijen

Ik heb de Finepix s1000
deze foto heb ik er mee gemaakt:

http://i52.tinypic.com/16gly6b.jpg

uploaden heeft kwaliteit verslechtert!

Zoek je camera niet uit op hoeveel keer zoom aub. Boven de 5/6x OPTISCHE zoom moet je er van uit gaan dat je een statiefje moet gebruiken, anders zijn je foto’s bewogen. Digitale zoom is sowieso niks.

• dubbel

Dus ik zou dan gaan voor de goedkoopste, omdat HDMI niet echt veel toegevoegde waarde heeft, tenzij je je foto’s direct van de camera wil aansluiten op je tv. Groothoek is wel nice.

ja daar zie ik niet echt een probleem als ik gewoon goede oplaadbare batterijen heb, want anders zou ik de accu ook moeten opladen

Oke dat 5/6x zoom genoeg is wist ik niet
Maar dan ga ik toch voor de s1800 want ik las hierboven dat die op wehkamp maar 129 is :stuck_out_tongue:

Batterijen is juist fijner, aangezien je die overal ter wereld kan kopen. Als je bijv. op een tour bent of wat dan ook en je accu is leeg, heb je dikke pech. Met batterijen loop je naar het dichtstbijzijnde tokootje en je kan weer foto’s schieten. :slightly_smiling_face:

Klinkt als een goede deal dan de s1800!

Oke ik ben eruit als ik volgende maand mn geld heb ga ik de s1800 kopen
en bedankt voor de foto xlovergirll

Hehe eindelijk een goed Fujifilm topic gevonden :slightly_smiling_face:
Ik wil graag een Finepix S1800 kopen omdat hij een goede kwaliteit-prijs verhouding heeft. Alleen wil ik graag turnen gaan fotograferen en ik las op een site dat je hele lelijke bewogen foto’s maakt met de S1800, heeft iemand hier ervaringen mee? En wat voor soort camera zou ik dan moeten kopen?

ik heb hem ook, hij werkt zeer fijn.

aanrader

Ik heb nog ff rondgekeken naar al die fujifilms en ik kwam nu uit bij een S1600 omdat er zo’n speciale sportmode op zit… Kan iemand een foto neerzetten die gemaakt is door een S1600 en S1800 van een bewegend iemand? Ik heb op google gezocht maar kon niets vinden…
x