Fujifilm Finepix S1000FD

Hee meiden,

Ik wil graag de Fujifilm Finepix S1000FD gaan kopen en ik vroeg me af of jullie ervaring met deze camera hebben? Ik heb al wel wat reviews op internet doorgekeken, maar ik wil toch graag nog wat meer over deze camera horen…

Wat ik met de camera wil kunnen doen:
-portretfotografie, voorwerpen fotograferen, landschappen, etc
-Ik wil een camera die snel reageert als ik klik
-Ik wil mooie heldere kleuren
-Een niet-korrelige zoom (!!)

Denken jullie dat dit met deze camera gaat, of kan ik beter wachten en een andere kopen?

Alvast bedankt voor je antwoord!

op www.pixelmania.nl kan je over de meeste camera’s wel informatie vinden, en meningen, en alles er staat iig heel veel op
weet niet of het ook voor dat toestel geld, maar vast wel ! :grinning:

UP ^^

Die heb ik EEN dag gehad, je wilt em vast omdat ie bij de V&D nu maar 130 euro is?
Ik had em toen voor 170 … maar ik vond hem NIX en heb hem de volgende dag direct terug gebracht, gelukkig geld terug!
Want … de kwaliteit van de foto’s was niet goed, met de flitser wordt alles VET overbelicht en de kleuren waren ook niet super …

Ja, klopt…
Ik ben al langer aan het sparen, en dit vond ik wel een leuke actie. Maar ik begon te twijfelen omdat ik de prijs wel ERG laag vond voor een camera met zo veel opties…

Weet je misschien nog wel een andere goede camera?

Igg thanx voor je antwoord!

ik heb mn foto weggehaald
xx

foto weggehaald.

Ik heb um.
Alles wat jij wilt kan :slightly_smiling_face:
Als je heldere mooie kleuren wil moet je het op scene: Bloemen zetten.
En er is 12 x zoom en het is geen korrelige zoom.
Als je wilt dat ie bij bewegende objecten snel wilt reageren moet je het op scene: Stabilisatie zetten.
Voor portret en landschap is er een aparte scene. En voor voorwerp kan eigenlijk alle scenes wel.

hihi ^^ ik ben dr ook erg blij mee

maar gaan bij jou de batterijen ook zo snel op? :open_mouth:

xx

Ik heb oplaadbatterijen :stuck_out_tongue:

Kun je mischien,
wat foto’s laten zien wat jij er mee gemaakt hebt?
aangezien ik deze camera waarschijnlijk krijg van mijn ouders.

Die heb ik bij wehkamp gekocht voor 194 euro
ik heb pas ziens gisteren dus ik kan niet helemaal vertelen
hoe goed die is maar hij maakt wel mooie foto’s
alleen dat lensklepje is wel erg wenen

Hoe bedoel je dat van dat lensklepje? Wat is daar dan anders aan dan bij andere camera’s?

En ik heb nog een paar vraagjes; Kan je de camera gewoon op een statief zetten, of kan dat niet bij deze?
En ik wil ook bij concerten gaan fotograferen, kan dat ook met deze camera?

Even uppen :stuck_out_tongue:

je kan de camera op een statief zetten :]
ik denk dat met concerten ook wel lukt ;]

Jaaa die heb ik ook, ben er ook zeer tevreden mee!

Wat ik met de camera wil kunnen doen:
-portretfotografie, voorwerpen fotograferen, landschappen, etc (ik vind dat ie dat goed doet, voorwerpen zijn heel makkelijk en je hebt ook een super-macro functie dus dan wordt het echt superscherp. landschappen heb ik nog niet uitgeprobeerd, ik heb hem nu 4 maanden)
-Ik wil een camera die snel reageert als ik klik (hij moet eerst wel scherpstellen, maar ik denk dat dat met de meeste zo is?
-Ik wil mooie heldere kleuren (die krijg je wel, maar er zitten misschien te veel pixels op, vandaar wel soms wat ruis beeld.
-Een niet-korrelige zoom (er zit niet een hele grote zoom op, naja nog wel digitaal maar die is bagger, maar de gewone zoom is niet korrelig

Heey!
Ik verkoop mijn Fuji Finepix S1000fd!
Ik vind het een fijne camera, maar ik wil de overstap maken naar een spiegelreflex camera.
Hij maakt scherpe foto’s, kijk maar in mijn verkoop topic!