Ik wist niet zo goed waaronder dit viel.
Een collega vroeg mij of we al loon hadden via FB. Ik zei eerlijk: nee en ik erger me dood dat het echt altijd te laat is. We kunnen beter een vaste datum hebben. Die vriendin zei daarna: ja zou wel een stuk makkelijker zijn inderdaad.
Niet langer daarna kreeg ik meteen een sms van mijn baas dat als ik me ergens aan erger ik bij haar langs moet komen en het niet op FB moet zetten en het moet verwijderen.
Ik vind dit erg vreemd. Mijn facebook profiel is alleen toegankelijk voor vrienden (zij is geen vriend) en ik vind het daarom ook vreemd dat ze mijn berichten leest, ook al staat het bij de nieuwspagina op facebook. Bovendien is het ook altijd later (het hoort in de eerste week en het is nu de 10e). En toen ik met klachten daarover kwam zeiden ze dat het niet bij hun lag maar bij een ander bedrijf die die dingen verstrekt. Dus ik vind het smsje eigenlijk onnodig. En nog 1 ding: er staat nergens waar ik werk. Dus het is niet zo dat iedereen nu weet dat ze daar later loon vertrekken ofzo. ( ook al heeft dat er wss niet veel mee te maken, maar toch)
Ik vind het smsje dat ik kreeg erg onprettig en heb nu het idee alsof ik overal in de gaten word gehouden, terwijl mijn socialmedia accounts allemaal zijn afgeschermd.
Wat vinden jullie? Want ik heb nu echt een naar gevoel…