Frustraties op FB zetten.

Ik wist niet zo goed waaronder dit viel.

Een collega vroeg mij of we al loon hadden via FB. Ik zei eerlijk: nee en ik erger me dood dat het echt altijd te laat is. We kunnen beter een vaste datum hebben. Die vriendin zei daarna: ja zou wel een stuk makkelijker zijn inderdaad.

Niet langer daarna kreeg ik meteen een sms van mijn baas dat als ik me ergens aan erger ik bij haar langs moet komen en het niet op FB moet zetten en het moet verwijderen.

Ik vind dit erg vreemd. Mijn facebook profiel is alleen toegankelijk voor vrienden (zij is geen vriend) en ik vind het daarom ook vreemd dat ze mijn berichten leest, ook al staat het bij de nieuwspagina op facebook. Bovendien is het ook altijd later (het hoort in de eerste week en het is nu de 10e). En toen ik met klachten daarover kwam zeiden ze dat het niet bij hun lag maar bij een ander bedrijf die die dingen verstrekt. Dus ik vind het smsje eigenlijk onnodig. En nog 1 ding: er staat nergens waar ik werk. Dus het is niet zo dat iedereen nu weet dat ze daar later loon vertrekken ofzo. ( ook al heeft dat er wss niet veel mee te maken, maar toch)

Ik vind het smsje dat ik kreeg erg onprettig en heb nu het idee alsof ik overal in de gaten word gehouden, terwijl mijn socialmedia accounts allemaal zijn afgeschermd.

Wat vinden jullie? Want ik heb nu echt een naar gevoel…

Heeft een facebook vriend dit niet doorverteld aan je baas? Verder weet ik ook niet wat je eraan kan doen, misschien je baas uitleggen dat je het niet lullig bedoelde? Verder zou ik toch wel oppassen met dit soort dingen (ook frustraties over school), ik ken wel mensen die daarop gepakt zijn.

Ik denk het niet. Ik heb ook wel sorry gezegd maar ook wat hierboven staat. Dit is overigens het enige negatieve wat ik over mijn werk ooit heb gezegd. Nooit van: het is kut/geen zin ofzo.

up

Tja, daarom is het een goed idee je FB op prive te zetten (voor mensen die dit dus niet doen).Het is een (irritante) trend geworden dat de baas hun collega’s altijd nacheckt.

Ze kan nu wel gaan zeuren over het FB berichtje, maar een baas die je zo’n smsje stuurt vind ik net zo raar. Misschien een goed idee als je baas even alleen is te benaderen en te vragen waarom je hierover gesmst bent.

Snap wel dat je je er een beetje vreemd over voelt, ik zou me er ook niet fijn bij voelen als ik opeens zo’n smsje kreeg. Wel heel raar dat ze dat heeft gelezen terwijl jou profiel is afgeschermd… En ik vind het trouwens helemaal niet raar ofzo dat je dat op facebook heb gezegd, je reactie is wel terecht als het altijd te laat komt…
Voor de rest zou ik er maar niet meer te veel over na denken en voortaan maar geen ‘negatieve’ berichtjes over je werk plaatsen…

Misschien kun je aan je baas vragen hoe zij dat te weten is gekomen aangezien jouw profiel afgeschermd is. En vertel er dan ook bij dat je dit niet prettig vind en verder niks negatiefs heb gezegd over je werk.

Heb je trouwens geen andere collega’s van je werk die dit tegen je baas zouden kunnen hebben verteld?

ik ken niet alle regeltjes en dergelijke,
maar als jij het vervelend vind dat je loon te laat wordt gestort dan kan je dat toch wel gewoon op FB zetten?
Ik vind het ook wel heel raar dat jouw leidinggevende dit op FB heeft gelezen,
voor je het weet zit ze ook hier op girlscene, wat een gek :S

Het is nooit netjes om je gal over je werkgever op facebook uit te storten. Het maakt niet uit of je hem hebt afgeschermd. Dat doe je gewoon niet. Je moet altijd professioneel blijven tegen over je werkgever.

Hoelanger ik erover nadenk hoe vreemder ik het vind. Niet fijn vinden dat er een FB berichtje is geplaatst en dan zeggen ‘ja dat moet je persoonlijk melden’ en ondertussen zoiets gaan smssen :’) Waarom niet wachten tot jij moet werken en je er persoonlijk over aanspreken? Dat slaat echt nergens op.
Dat zou je best kunnen zeggen, als je het durft (ik weet niet hoe chill je baas is).

Misschien dat je collega wel vrienden is met je baas? Want dan kan zij het wel zien volgens mij.

Is die vriendin wel bevriend met jouw baas? Want dan komt dan in dat rechterbalkje van jouw baas “*** heeft gereageerd op de status van ***” en dan kan zij die reactie, maar ook jouw status lezen!

Misschien heeft die collega jou baas wel op fb? Via haar page kan ze ook op die van jou komen he, ze kan dan alleen dat berichtje zien maar toch.

Ik zou even met je baas gaan praten, in real en onder 4 ogen. Dit omdat het misschien zo akward wordt? En jou standpunt uitleggen, dus dat je hier al vaker iets over gezegd hebt en verder niks negatiefs over je werk hebt gezet en ook niet hebt weergegeven waar je werkt.

En in principe heb je niet eens iets verkeerd gezegd over je werkgever want ze gaf nota bene zelf aan dat het een ander bedrijf is die die dingen verstrekt, volgens mij is zij zelf niet helemaal professioneel bezig :S

(ik kan me ook dood ergeren als ik me salaris niet op tijd krijg)

Ik heb ook zoiets gehad via school.
Mijn school volgde me op twitter en zij publiceerde tweets op de homepagina van school. Kortom iedereen kon alles van me lezen, ook dingen over lessen/docenten.
Hierdoor werd ik op 't matje geroepen.

Dus voor jou: ja verwijder het.
Ook: andere kant bullshit, FB is een plek waar je open moet kunnen praten, maar wel met grenzen. Dus ik vind het niet gek dat jij en een collega dit besproken hebben.
Maar, je kan bij je baas wel navragen hoe het zit met loon. Dus ga even een gesprekje aan daarover en zet het recht.

Maak het niet erger dan het is hoor. Social Media is gewoon killing soms met je persoonlijke dingen, schooldingen of werk ofzo.
Niet te zwaar aan wegen!

Nooit persoonlijke dingen op facebook zetten. Dit staat vaak ook in regels van werkgevers etc. Je kunt beter gewoon niks zeggen en het voor je houden, zie het positief, nu kan je je geld nog niet uitgeven aan nutteloze dingen! Haha.

Ik heb het niet over mijn werkgever zoals ook in mijn beginposte staat. Mijn werk stuurt de loonbriefjes (op tijd) op naar een bedrijf, die het loon bij ons stort. Dus dat heeft niets te maken met mijn werk of ’ gal uit storten’ over mijn werkgever

Ik heb overigens eerlijk terug gesmst dat ik het vreemd vind dat ze mijn berichtjes leest en dat ik hier al eerder naar gevraagd had, maar dat ze zeiden dat het niet aan hun lag.

Nu smst mijn baas terug: ’ Als je dat vreemd vind moet je het niet op je prikbord zetten. Je weet dat iedereen het leest. Ik heb (collega) in mijn lijst dus zie dat soort dingen op mijn startpagina. Zulke dingen zet je in een privébericht. Maar zoals ik al zei verwacht ik dat je het eraf haalt. Jij zou het ook niet leuk vinden als er iets over jou staat op deze manier’.

Ik weet niet echt wat ik hiermee aan moet. Het gaat namelijk niet over haar o.i.d. En waarom zou ik in een privé bericht moeten zetten dat ik me erger dat mijn loon altijd te laat is? Dat ligt toch niet bij haar?

Wat moet ik hiermee… toch verwijderen? Ik weet niet waarom maar dan voel ik me zo ‘verslagen’

up

Vrijheid van meningsuiting. Zij moet gewoon niet lullen. Laat het er gewoon op staan joh.