frustratie: te klein?

Hey,

Ik heb net een nieuwe baan in een fabriek en daar werken heel veel mensen. Elke keer zijn er dus weer nieuwe mensen en elke keer als ik daar ben krijg ik wel de opmerking dat ik wel ‘erg klein’ ben en ‘hoe oud ben je eigenlijk’. Ik ben 19 jaar en ongeveer 1.57. Ik vind dit erg vervelend en ben normaal geen onzeker type maar ik raak hierdoor toch wel een beetje gefrustreerd. Zijn er meer meisjes met dit ‘probleem’ ?

Ik word soms 5 tot 10 jaar jonger ingeschat, maar ik probeer er altijd grappig over te doen en ik vind het ook grappig om hun reactie te zien als ik zeg dat ik veel ouder ben dan dat ze denken :’) Ik ben alleen niet te klein; ik ben zelfs best lang, maar toch schatten me heel jong in.

Ik vind 1.57m niet te klein, hoor. Mensen zullen je misschien gewoon een beetje willen plagen?
Zelf ben ik 1.65m maar zelf krijg ik ook vaak genoeg te horen dat ik “klein” ben. Maar veel van mijn vrienden zijn erg lang, dus dan is het verschil groter.

Ik heb juist het tegenovergestelde. Ik ben erg lang (1.85) en ik ben 15 jaar. Ik krijg altijd van iedereen de opmerking dat ik wel heel erg lang ben. Langzamerhand word ik er ook wel een beetje ‘gefrustreerd’ van.

Ja, ik herken dit zeker haha! Ik ben 18 en ben 1,54 maar vind dit zelf niet echt een probleem. Krijg er dagelijks wel meerdere opmerkingen over, maar vind het niet echt storend. Het is nou eenmaal hoe ik ben en heb er tenslotte niet zelf voor gekozen.

Ik ben 1m60 en mijn zusje 1m54. Het went. Trek je er niks van aan, er is niks mis met wat kleiner zijn!

hahahah ik ben 28 en ook 1.57m !! en niemand die er bij mij vervelende opmerkingen over maakt, ja ik ben ‘klein’, WHO FUCKING CARES ?!

Laat ze lekker lullen

Ja ik! Ik ben bijna 18 en 1,55/1,56 en krijg heel vaak opmerkingen van ‘wat ben je klein’ en zulke dingen

Geef mij die lengte maar! Ik ben 22 en 1m50! Ja ik krijg af en toe opmerkingen, maar meestal zijn die positief in de richting van ‘Oh jij bent eigenlijk best klein, dat valt me nu ineens op!’. De wat minder leuke opmerkingen zijn vaak van compleet onbekende mensen, dus daar trek ik me niks van aan. Ik word ook jonger ingeschat, daar ben ik nu niet altijd even blij mee, maar over 10 jaar waarschijnlijk wel haha. Tijdens de puberteit was ik er ook onzeker over, omdat iedereen flink groeide en ik niet. Maar op een gegeven moment accepteer je het gewoon. Ik zie het nu als een kenmerk/eigenschap van mij, mensen herkennen en onthouden me zo haha. Het komt allemaal goed, denk er niet te veel over na!

Als het je echt stoort zou ik wel hakken dragen als ik jou was, ik ben 166 cm dus dat valt wel mee maar ik denk altijd zo: ik kan later alle mannen hebben :-p

^ Ik krijg dan wel eens de opmerking ‘zelfs met hakken aan ben je klein’… :dry:

En in een fabriek hakken dragen lijkt mij trouwens niet zo handig!

Hebben jullie trouwens ook moeite met kleding kopen?
Ik ben 1.53m en vind het soms best lastig…

Tja, mensen hebben ook altijd wel iets te zeuren :’) Ik word met mijn 1.72 nog best vaak klein genoemd :’) Maar ik snap je frustratie hoor, op een gegeven moment word je het zat. Ik heb zelf een vrij blanke huid, krijg ik ook weleens opmerkringen over.

New look heeft een petite collectie!
Verder heb ik er nooit echt last van, ik ben 1m61, paar centimeter groter dus. Waar heb je vooral last van? Broeken? Ik draag altijd laarsjes dus als je wat over hebt aan de onderkant zie je dat nooit. Of ik laat er een stukje afhalen door mn moeder, of gewoon naar binnen omslaan.
Soms zijn mouwen te lang maar die sla ik dan ook gewoon om naar binnen, zie je niks van.

Broeken koop ik meestal van de petite lijn van Topshop.
Meestal heb ik ook bij shirtjes of vestjes dat de taille niet op de goede hoogte zit, of dat het shirtje te lang is.

Ik ben 1.61 en 27 jaar en krijg net zoals A eigenlijk nooit meer opmerkingen over mijn lengte. Toen ik wat jonger was nog wel, maar ik denk dat op een gegeven moment het mensen niet meer zo boeit en ze je met rust gaan laten :stuck_out_tongue:

Mijn kleding shop ik vaak online op Zalando omdat ze daar diverse petite collecties aanbieden (Dorothy Perkins is mijn favoriet :heart:).

Ik dacht dat ik klein was :") Ik ben 1.68 en 17 jaar, maar in mijn klas torent iedereen boven mij uit, dus ik snap je wel, maar ik vind het niet zo heel erg

Het hangt ook af van de mensen rondom je. Als bij mensen bent die allemaal flink boven de 1m70/80 zijn, valt het verschil direct al veel meer op. Er is helemaal niets mis met kleiner zijn. Helaas voelen mensen altijd de drang om commentaar te geven op zulke onbenulligheden, trek je er niets van aan!

Mijn moeder is 1,52 en zij heeft het ook overleefd :’)