Fruitvliegjes

Hoi,

Ik wist niet echt waar ik dit neer moest zetten maar het heeft wel iets met eten te maken, dus ja…

Ieder jaar zit onze hele keuken en nu ook ons hele huis vol met fruitvliegjes. Het is echt zodra er een paar zitten heb je er de volgende dag al weer 100 extra. Je hoeft maar een kopje drinken of bordje eten neer te zetten of er zitten al 10 van die rotbeesten op.

We hebben echt al vanalles geprobeerd, een hor in de keukendeur, al het fruit en ander eten verstoppen, de prullenbak buiten zetten en ook speciale middeltjes van de winkel geprobeerd, maar niets helpt. De zomer is pas begonnen en echt het hele huis zit er nu alweer vol mee…

Weet iemand misschien toch een wondermiddeltje ofzoiets? Of is echt toch echt al te laat?

ik weet niet of het werkt maar ik heb wel eens gehoord of gelezen dat een glas met azijn en daarop een trechtje (kan je gewoon van papier maken) moet helpen…

Er zijn van die speciale ‘vallen’ voor fruitvliegjes (net als een soort mierenlokdoosje), hebben er zelf geen ervaring mee, maar hebben jullie die al geprobeerd?

Een bakje met azijn en afwasmiddel hebben we al in de keuken staan. Er zitten misschien een paar vliegjes in, maar de rest vliegt nog vrolijk rond :stuck_out_tongue:

En ja, die doosjes hielpen ook geen ene moer haha

^ Vergeet ook niet om afwasmiddel in de azijn te doen. Gaan ze sneller dood van.
Als de normale doosjes van de winkel niet werken kan je makkelijk je eigen maken:
http://www.fruitvliegjes-bestrijden.nl/fruitvliegjes-bestrijden/

Ik heb even zitten googlen, het schijnt dat het ook helpt om een glas rode wijn neer te zetten! :grinning_face_with_smiling_eyes:

Dat bedoelde ik ook haha

^ Zonde van de wijn haha! Ik heb wel rose, is dat ook goed? :grinning_face_with_smiling_eyes:

Ja dat weet ik, ik zag je berichtje niet optijd. :cold_sweat:

Je zou het kunnen proberen. Ik las letterlijk ‘de geur van wijn is onweerstaanbaar voor de vliegjes’, hahaha :grinning_face_with_smiling_eyes:

straks heb ik hier allemaal dronken fruitvliegjes rondvliegen

ipv azijn en afwasmiddel kun je ook honing in een bakje doen. Bij mij kwamen ze daar sneller op af dan op azijn en afwasmiddel. Ze gaan niet snel dood dan, maar ze kunnen iig niet meer uit het bakje komen.

Oke dan ga ik wel bakjes met wijn en met honing neerzetten :slightly_smiling_face:

Wijn met een druppeltje afwasmiddel erin! Werkt echt goed :slightly_smiling_face:

Mijn geweldige tip (ik kwam er per ongeluk achter)

Koop een basilicumplant!

Je zou zulke “vliegenvangers” kunnen gebruiken (kan ook een ander merk zijn). Dat zijn een soort
kleverige slingers die hang je ergens op en muggen en andere vliegen blijven daarin vast kleven. Je moet wel uitkijken dat je er niet tegen aan loopt (dus ergens hoog hangen)

edit: sorry voor de grote foto

Werkt een halve citroen met kruidnagel hier ook voor?? Dat weert tenminste wel grotere vliegen en wespen…

Dit probleem heb ik ook, nu heb ik een open bakje met water, azijn en een druppel afwasmiddel erin neergezet en daar zitten volgens mij al 200 vliegjes in binnen een paar dagen.
Iemand anders had met andere azijn ook nog een bakje neergezet, maar daar kwamen veel minder vliegen in, volgens mij ligt het ook een beetje aan de soort azijn. Kieskeurige vliegen.

Helaas lijken ze het nu door te hebben en lijken er geen tot weinig meer bij te komen maar de vliegjes blijven nog wel in de keuken zitten (waar over het algemeen geen etenswaren staan en de prullenbak staat buiten).

Hoe werkt die basilicumplant dan? Vinden die beesten de geur niet fijn?

Ik heb een jaar of twee geleden ook het fruitvliegjes probleem gehad. We hadden toen twee basilicum plantjes op het aanrecht gezet. Wonderbaarlijk waren ze de volgende dag weg. Ik weet niet of dit toeval is of dat de basilicum gewoon zijn werk doet. :stuck_out_tongue:

Ik zou zeggen probeer het eens!

Ooo hier hebben wij ook verschrikkelijk veel last van! Ik heb eens geprobeerd ze te vangen met een nectarine, dat ging wel aardig, maar alsnog komen ze allemaal terug en vermenigvuldigen ze zich met 1000 per dag. Ik zuig ze soms ook op met de stofzuiger. :") Dan moet je een beetje vergif meezuigen want dan gaan ze vanbinnen dood! Zitten ze bij jou trouwens ook op de meest rare plekken? Op allemaal randjes bij mij. Het randje van de koelkast, van de kastjes, randje van de hoek van een muur… en dus echt nooit om het fruit ofzo. Rare klotedingen.