Fruit plukken in de zomervakantie

ik wil heel graag een job voor in de vakantie dus ik dacht aan fruit plukken (hier in Belgie)! maar ik weet niet goed naar wie ik moet bellen daarvoor… of hoeveel het ongeveer verdiend. ik weet er gewoon weinig over

kunnen jullie mij informatie geven over fruit plukken? kennen jullie mensen die het hebben gedaan

ps: ik heb een topic aangemaakt omdat ik zowiezo meer reacties krijg dan in het baantjes topic. als ik alle nodige info heb dan mag een moderator de topic verwijderen als dit stoort :slightly_smiling_face:

In plaatselijke krantjes staan vaak advertenties (:

Hier iig wel.
EN dat soort baantjes betalen over het algemeen wel redelijk, vaak meer dan in een supermarkt ofzo.

-

lijkt me echt kutwerk, sorry.

ja ik weet het, lijkt me ook kutwerk maar i don’t mind. als het maar geld oplevert

up :slightly_smiling_face:

Heb bessen geplukt en is niet superleuk, maarja als je wel gewoon mag kletsen onder t werk kan je het wel gezellig maken, als je maar doorwerkt was het bij ons.
Maar denk niet dat hier veel over te vinden is op internet ofzo, maar je moet gewoon langsgaan bij alle kassen in de buurt. Meestal zoeken ze wel mensen.

en hoeveel had je ongeveer verdiend?

je krijgt toch betaald per gram/kilo ofzo?

2,75 op m’n 14e, en ieder jaar dat je ouder werd kwam daar 0,25 bovenop. Is niet superveel, maar op je 14e is alles wat je binnenkrijgt veel haha. Was toch weer rond de 80 euro per week. En of ze per kilo of per uur betalen ligt dus ervan af waar je werkt, maar per uur is wel veel fijner! Per kilo kunnen ze moeilijk gaan doen enzo met of het wel netjes is, en dan kan het zijn dat je dalijk maar een paar euro per dag verdient.

Je kunt bij een uitzendbureau even checken waar je dat werk kunt doen en dat soort info! Zou ik doen als ik jou was, dan heb je even alle info op een rijtje, kun je alles vragen enzo.

Ik heb dat vorige zomer gedaan, appels&peren geplukt. Ik kreeg 6 euro per uur geloof ik! En het was wel eentonig werk maar het waren echt gezellige mensen en je mocht gewoon kletsen ondertussen en zo. Heb daar heel veel geld verdient!
Ik zou gewoon langs gaan bij fruittelers en vragen of ze mensen zoeken : )

Ik heb vorige zomer aardbeien geplukt, en ik heb gewoon gebeld naar de boer met de vraag of ze nog vakantiewerkers nodig hadden. Je wordt zegmaar betaald per gewicht, dus hoe harder je werkt hoe meer je verdiend. Ik verdiende ongeveer ¤100 in de week en werkte 30 uur in de week. Dus iets meer dan ¤3 per uur, maar het hangt natuurlijk ook af van welk fruit je plukt en hoe hard je werkt en de kiloprijs. Maar ik weet alleen maar van het aardbeien plukken af (:

^ wooow, hoe kwam je aan dat baantje??

ik heb vorigzomer leliesgekopt en verdiende daar per ochtend 12 euro mee voor ongeveer 3 uurtjes.

Ik pluk al 2 jaar elke zomer kersen, verdiende vorig jaar 3,75! Je moet wel echt van buiten zijn houden. De ene keer brand je helemaal weg en de andere keer sta je als een verzopen kat een beetje tussen de bomen. Ook veel spinnen/wespen… Nouja, ik doe het voor het geld :grinning:

toen ik 14 was heb ik een zomer tomaten geknipt,
ik verdiende toen 1,75 per uur…

wow! ik vindt echt dat het zo weinig verdiend. terwijl je zo hard werkt. gewoon niet eerlijk!

oh en in belgie ligt het uurloon veel hoger dan in nederland,
dus ik denk dat je hier niet echt een goede vergelijking kan maken.

Ik woon ook in België, maar bij ons hebben ze niet van die advertenties waar ze mensen zoeken om fruit te plukken. Ik heb er toch nooit gezien. Maar lijkt me wel tof om te doen.

Toen ik 13 en 14 was, heb ik bessen geplukt. De boer had een advertentie in de krant staan. Later ging mijn broertje hetzelfde werk doen, omdat de boer mij belde of ik weer wilde komen, maar al een beter baantje had. Ik verdiende tussen de 3 gulden en 2,75 euro per kist. (net dat jaar dat we overgingen op de euro) Dat verschilde ook hoever wij in het seizoen kwamen, hoe later, hoe meer je betaald kreeg omdat er ook minder bessen waren. Ik plukte ong 1,5 kist per uur.