frosting voor op de cupcakes !

ik ga morgen cupcakejes maken en nou had ik dus een (paar) vraag(jes):

• kan je een muffin mix gebruiken om cupcakes te maken?

• ik heb een recept gevonden op misslipgloss.nl voor frosting met kleurstof, maar daarop staat dit:

• 450 gram poedersuiker
    110 gram zachte boter
    1 theelepel vanille extract
    3 eetlepels melk
    roze kleurstof

Dit is niet moeilijk te vinden ofzo in de supermarkt, maar ik was benieuwd of iemand nog een beter frosting recept heeft? en weet iemand voor ongeveer hoeveel cupcakes dit is? en kan je dat vanille extract ook vervangen door een vanille stokje, of zie je dan die zwarte puntjes? Want ik had gekeken voor kleurstof, alleen dat is alleen aroma dus dat smaakt weer naar frambozen, maar vanille en framboos gaan niet goed samen in een frosting denk ik hihi?

bedankt alvast! X

ps. sorry voor mn mega verhaal

ja poe poe wat lang, ik kwam er bijna niet doorheen.

dat was alles wat ik had te melden, want ik heb geen idee.
en ps. vanille en framboos kan volgens mij best goed bij elkaar

ik doe een bankerbakkers opleiding en ik weet dat dat recept poep is…

je moet gewoon 30 gr ei 20 ei dooier aubain marie verwarmen
dan 50 gr suiker met het warme ei luchtig kloppen Dan je smaakstoffen en kleurstof er bij

100gr boter ook luchtig kloppen

dan het eimassa bij je boter en verder luchtig kloppen.

ik snap je recept niet helemaal, sorry :blush:

het staat er heel simpel bij…

30gr ei
20gr eigeel
100gr boter
50gr suiker
kleur/smaak stoffen

het ei verwarm je. als dat warm is dan doe je dat in een bak met je suiker en klop je dat luchtig met een mixer. dan kan de kleur/smaakstoffen er bij
ook klop je de boter luchtig in een aparte bak.
dan doe je dat bij elkaar en klaar.

:grinning_face_with_smiling_eyes:

dat van misslipgloss zou ik niet doen!!
heb ik dit weekend gedaan (ongeveer hetzelfde) en het is echt niet lekker! veeeeeeeeeeeeeeeeeeeel te zoet (en echt veeel te zoet)

125 gr Boter
230 gr Roomkaas (cream cheese)
230 gr Nutella
En dan gewoon mixen heb ik vandaag ook gebruikt. Als je er dan nog wat versiersel opdoet, is het echt lekker!

gadver dat is pas smerig…

Heb je het ooit geprobeerd? Nee? Dat dacht ik! Dus probeer het eerst eens en dan kan je zeggen wat je ervan vindt!

hoezo ken je mij? Nee… wij hebben ook op school opdrachten met huis tui een keuken shit…

Lol jij antwoord nu voor haar?

:grinning_face_with_smiling_eyes:

Hoe bedoel je dat ei verwarmen? Dan gaat het toch stollen?

hahah dat van backtobasic klinkt ook echt heel vies,
je doet dan knoflook, met chocola en normale boter? :face_vomiting: :face_vomiting:

ja als je het te heet doet je moet blijven roeren en het niet te heet maken eigenlijk moet het tot 70 graden maar de meesten hebben geen thermometer thuis…

Lol jij vergelijkt roomkaas met knoflook.

Nee, wij hebben ook geen thermometer.
Maar ik zal vanzelf wel merken als ik hem te heet zet :’)

Gewoon langzaam verwarmen en zorgen dat het niet gaat koken als je geen thermometer hebt denk ik?

Paturain op je cupcake! :metal: