Frizzy hair struggels

Heey, ik heb heel erg pluizig haar. Van mijn wortels tot de punten, ik heb al heel veel gelezen over pluizig haar en van alles geprobeerd. Een shampoo die sulfaat vrij is (Say Yes To Carrots) DIY maskers voor droog haar en speciale borstels. Heeft iemand toevallig een shampoo/conditioner/haarmasker wat goed werkt voor pluizig haar? Of goeie tips?

Alles is welkom, bedankt!

dit ga ik volgen upje!

leave in conditioner na het douchen gebruiken hielp heer erg bij mij. (ik gebruik ook een normale conditioner in de douche)

Ik gebruikte Andrelon Marokaanse argan olie, echt een wonder middel heb in mijn hele leven nog nooit zulk niet pluizig haar gehad hehe!

Wat ik altijd doe is alleen mijn haar borstelen als ik ga douchen(met een borstel van bamboo van de bodyshop 10 euro werkt heel goed bij mij) ik was mijn haar 2x per week hierdoor wordt het minder snel vet na mijn shampoo doe ik er conditioner in(alleen de puntjes) en daarna nog een haarmasker(ook alleen in de puntjes) en na het douchen gebruik ik olie. Vervolgens laat ik mijn haar gewoon drogen ik zorg dat ik altijd op tijd douche zodat ik niet met nat haar naar bed hoef en als het dan bijna droog is doe ik mijn haar in een nette knot en slaap ik er mee de volgende dag is mijn haar niet heel pluizig meer, als het wel nog pluizig is doe ik er meer olie in. Ik heb niet heeeel erg pluizig haar vooral alleen aan de onderkant dus ik weet niet of het voor jou gaat werken maar je kan het proberen. Ohja alle producten die ik gebruik zijn van Andrelon vroeger gebruikte ik wat duurdere producten maar ik heb gemerkt dat het niet veel uitmaakt bij mijn haar.

Probeer te douchen met niet al te heet water want van te heet water wordt je haar pluizig. Probeer ook je haar te drogen met een handdoek geen harde vezels heeft of gebruik anders een katoenen tshirt om je haar droog te deppen (niet wrijven), daarvan zijn de vezels veel kleiner en veroorzaken ze minder wrijving wat je haar pluizig maakt. Voor het douchen kan je een kokosolie masker gebruiken. Koop pure kokosolie (bij de supermarkt, toko of de tuinen) en doe dat een uur voordat je je haar gaat wassen in je haar en daarna was je het eruit met shampoo en conditioner. Föhn je haar niet op de hoogste stand. Borstel je haar niet als het nat is, gebruik een grove kam om je haar uit te kammen. Gebruik een co-wash, een conditioner waarmee je je haar kan wassen, heel mild voor je haar. Deze kan je onder andere kopen bij de afrowinkel of bij Yves Rocher hebben ze een co-wash/cleansing conditioner, hierbij is het wel belangrijk dat je genoeg product aanbrengt en ook daarmee je hoofdhuid masseert zodat je het vuil los maakt. Laat het even inwerken en dan spoel je het uit.