Frisdrank

Heey meiden

Ik moet voor school een betoog schrijven over waarom frisdrank slecht voor je is.
In totaal moet ik 3 argumenten hebben, ik heb er nu 2. Eentje over gezondheid en eentje over verslaaf zijn, al weet ik niet wat ik bij verslaafd zijn moet typen.
Dus ik dacht kunnen jullie me helpen met het verzinnen van een laatste argumenten. En misschien tips/ideeën voor wat ik moet schrijven bij verslaafd zijn.

Alvast bedankt :slightly_smiling_face:

Nou dat lijkt me wel heel erg simpel hé… Niet lullig bedoelt, maar iets meer moeite doen zou geen kwaad kunnen.

Ik heb het hele internet al afgestruind maar ik heb niet een goede krachtige argument kunnen vinden.
Bijna alles gaat over gezondheidsklachten en zo, maar dat heb ik al.

Die had ik al gevonden, maar toch bedankt! Alle argumenten hebben helaas ook met gezondheid te maken.

• zit veel suiker in
  • slecht voor je tanden
  • gewicht neemt toe’
  • kan leiden tot kaliumtekort

genoeg argumenten zijn er te vinden…

Je hebt minder energie door frisdrank. Door het hoge suikergehalte kom je na het drinken ervan een dipje.

Wat had je dan gedacht te vinden? Voornamelijk veel argumenten over dat frisdrank mentaal slecht voor je is? Natuurlijk vind je vooral argumenten over de gezondheid, dat is namelijk ook het grootste punt.

• Mensen die een blikje frisdrank per dag drinken, lopen een 20% tot 35% groter risico op een hartinfarct.
  • Het drinken van veel frisdrank zorgt voor een lack aan concentratie, je schoolprestaties zullen er ook slechter op worden dus.
  • Onderzoeken hebben bewezen dat suiker en ADHD daadwerkelijk met elkaar te maken hebben. In de jaren 80 werd frisdrank populair en toevallig is dit ook het jaar dat de hoeveelheid mensen met ADHD schrikbarend toenam. In 2013 is dit bewezen door een experiment met ratten dat bewees dat suikers, vooral frisdrank, de hersenstructuur veranderen.
  • Suikers zijn niet alleen slecht voor de tanden en hersenen, het veroorzaakt ook diabetes en obesitas. Ook kan de vele suiker die aanwezig is in frisdrank een krachtige motor zijn van kankercellen, omdat die afsterven als ze te weinig glucose krijgen. Dit blijkt uit een onderzoek van de Universiteit van California uit 2013.

You can thank me later

Bedankt meiden!