Fringe - serie

Hello lieve mensen.

Ik ben gek op Fringe. Deze serie is elke zondagavond om 21:30 op net 5 te zien, en ik vraag me af of er meer Fringeliefhebbers hier op GS zijn? Hier dus een topic waar we over alles kunnen praten :grinning:

Echt, die serie zit vol prachtige theorieën en ik vind het erg leuk daarover na te denken. Het is zo’n ruimdenkende serie, die de grenzen van normaal denken voor sommigen voorbij gaat met zijn tweede dimensies en natuurlijk de geniale Walter.

Trouwens; ik ben niet iemand die de serie op internet kijkt, maar ik volg hem op tv. Dus alsjeblieft geen spoilers door actieve vooruitkijkers!

http://94.100.120.33/1257950001-1258000000/1257963101-1257963200/1257963116_5_4kay.jpeg

Hahahaha Walter met zijn milkshake xD

http://94.100.123.11/1257950001-1258000000/1257963001-1257963100/1257963058_5_KP3_.jpeg

Ik vind Olivia zo’n mooie vrouw he! En ze speelt het super.

http://94.100.114.122/1159600001-1159650000/1159600501-1159600600/1159600564_5_AlJR.jpeg

En waar dient de machine voor?

Ik kijk het nooit, maar mijn vriend is helemaal verslaafd. Hij heeft laatst 2 dagen achter zijn computer gezeten om het laatste seizoen te kijken. :’)

Ik had deze serie pas gedownload, en op de computer deed ie het wel, alleen op onze mediaplayer niet … vind ik wel echt heel erg jammer, wil de serie heel graag zien.

Ik volg de serie ook op tv, ik ben helemaal fan!
En die machine dient er volgens mij voor om één van de twee universums te verwoesten.

ik vond het altijd wel oke.
maar nu denk ik dat ik toch maar eens even de boel download ;d

Nog nooit van gehoord :’)
Maar ik vind die eerste foto best wel droog, die milkshake dan :grinning:
Het lijkt mij ook wel leuk.

Walter is echt geeeeeeeeeeeeniaal:D

ik vind het echt een vette serie maar ik begon pas te volgen in het begin van seizoen 3 en ik vergeet soms zondags te kijken :stuck_out_tongue: … dus moet ff tijd zien te vinden om seizoen 1 en 2 te kijken ahaha

Haha ja xD ontleedt ie een lijk, krijgt ie trek in een aardbeienmilkshake.

En ik zei al een tijdje tegen mijn vriend dat hij hem ook moest gaan kijken. Zaterdagavond is ie begonnen en hij zit nu al op aflevering 10 ofzo xD

love olivia met pony!

Ik ben echt benieuwd of als Walter zijn stukjes hersens die hij heeft laten weghalen weer terug laat groeien, hij net zo evil wordt al Walternate…

^ Ik krijg het idee dat de twee universums meer op elkaar gaan lijken. Afgelopen aflevering waren ze al met dat amber aan de gang, wat ook in de andere dimensie zo is… Zou het zo zijn dat Walter en Walternate uiteindelijk gewoon hetzelfde zijn, hetzelfde lot hebben en hetzelfde denken? Want ik kreeg zelfs sympathie voor Walternate laatst.

Oh, en ik ben bang dat Peter uiteindelijk doodgaat ):

Ahh Fringe een van de vele series waar ik helemaal verslaafd aan ben :’) Ik heb het met Amerika gekeken en ik weet niet of Nederland al zo ver is dat ik geen spoilers straks vertel. Maar ik kan wel zeggen dat ik uit kijk naar seizoen 4!

Wat leuk! Meer Fringe-fans! Mijn vader en ik hebben vooral in het 1e seizoen fanatiek achter de buis gezeten; nu hebben we teveel te doen en nemene we het op en kijken het een paar dagen later. [Moet van afgleopen zondag nog kijken.]

Nog meer mensen die met pen en papier zitten om de ‘glyphs’ tussen de scènes door te ontcijferen? Alfabets zijn al te vinden via Google, dus dat is handiger :grinning:

http://images1.wikia.nocookie.net/__cb20100210025848/fringe/images/1/1e/GlyphThumbs.jpg

Ook tof om te kijken wat er mis is met elk plaatje [soms even goed zoeken, maar elk plaatje/glyph heeft wat vreemds :slightly_smiling_face:]

Wat is er dan mis met elke glyph? Die linksboven heeft twee baby’s, die hand heeft 6 vingers en zo zie ik er nog een paar, maar kun je die ook echt ontcijferen?

De appel heeft 2 baby’s erin, de vlinder heeft een skelet, de bloem heeft een vleugel, de kikker heeft een teken op z’n rug, de hoorn [die niet meer terugkomt] heeft nummers staan [ik geloof pi tot de zoveelste cijfer achter de komma], het blad heeft een driehoek in de nerven, het zeepaardje heeft een nautilus-schelp-vorm-dinges op z’n buik en de rook is in de vorm van een gezicht met z’n mond open. Ik zal wel even scherpere plaatjes posten :grinning:
Elke keer als er tussen de scenes zo’n ding tevoorschijn komt, correspondeert dat met een letter. Elke aflevering vormt dus ook een woord :grinning: [Er zijn bijv. 4 versies van het blad, waarvan het ‘lichtje’ steeds op een andere plek staat.]

http://www.findfringe.com/wp-content/uploads/2008/09/fringe-glyphs.jpg

Deze is wat duidelijker :grinning:

NOWAY dat correspondeert met een woord? ö
mindfuck.
Maar hoe kun je die letters/het woord ontcijferen dan?
Oh wow. Dit is even mijn ö momentje van de dag.

Ha, ik dacht meteen al “Dat betekent iets” en ben gaan Google-n… Had een bijna-volledig alfabet gevonden :stuck_out_tongue: Dus uitgeprint en bewaard. Als je bij afbeeldingen zoekt op “Fringe glyph alphabet” kom je het vanzelf tegen :grinning:

Aha! Ik ben het ook tegengekomen. Haha, nu zal ik elke aflevering nog beter opletten op die glyphs! Ik vroeg me al af waarom ze zo random verschenen.
Mijn vriend heeft trouwens speciaal voor mij de eerste aflevering gekeken. Halve week later had ie er 10 gezien, hij wordt er verslaafd aan xD
Hij ziet in élke aflevering the observer. Dus daar ga ik nu ook op letten haha.