frikandellen

hey girls,

kan je frikandellen opnieuw invriezen?
haha mn vriend wilt altijd dat ik frikandellen meeneem vanuit nederland en mij is verteld dat je die niet opnieuw kan invriezen maar binnen 2 dagen moet eten. Maar zei iemand hier in spanje dat t meestal geen probleem is met vlees om t opnieuw in te vriezen…

iemand ervaring of die het zeker weet (iemand die bij de slagerij werkt ofzo haha?)

ze zeggen idd altijd dat dat niet kan, maar als ik gigantisch veel vlees over heb (na een bbq ofzo) gooi ik dat gewoon terug de vriezer in (terwijl het al ingevroren is geweest) en ik ben er nooit ziek van geworden. maar kan je ze wel gekoeld meenemen dan? want ik zou het niet langer dan 2/3 uur buiten de koeling laten dan.

Als ingevroren vlees ontdooit komen enzymen in beweging, hierdoor bederft het sneller. Dit is bij alle soorten vlees.

Ik zou het niet meer invriezen. Liever weggooien dan ziek worden lijkt me

ja ik neem ze altijd mee en dan zijn ze toch ruim 5 uur uit de koeling, 2 uur op t vliegveld, 2 uur in het vliegtuig, en uurtje in de auto. en daarna altijd in de koelkast leggen, opzich zijn ze wel nog redelijk koud als ze aankomen in spanje haha omdat ik ze recht uit de vriezer in de koffer doe en meteen ga

Kan je ze niet in Spanje kopen?

Really?

Haha prachtig dit ^^

Nou nee :’)
Hollandser gaat je het niet krijgen.

Alleen op toeristenplaatsen kun je in Spanje frikandellen kopen, denk aan Blanes of Lloret.

Je kunt vast wel ergens frikandellen kopen in Spanje hoor. Er zijn inderdaad genoeg Nederlandse restaurants op Spanje en die nemen ze ook niet mee uit Nederland.

Ik neem aan dat dit voor haar alleen niet binnen handbereik is.

Ik zou het er toch niet op wagen, het blijft vlees. Misschien dat je er wel een paar al gebakken mee kunt nemen en daar weer even opwarmt.

Je kan geen vlees laten ontdooien en weer bevriezen.
Ex-slager spreekt hier.

Ik zou het er niet op wagen. Dat is het vlees al teveel blootgesteld aan de buitenlucht en de vriezer gaat dat niet ineens allemaal te niet doen.

Fuck ik heb echt zin in frikadellen nu en ik kan ze hier niet krijgen fu

Wat is het dan? Gebakken vlees? :stuck_out_tongue:

Het is inderdaad voorgegaard vlees.
Maar nee, ik zou het risico niet nemen. Je kunt van vlees ontdooien, bevriezen en opnieuw bakken een behoorlijke voedselvergiftiging krijgen.

Nee dat is minstens 3 uur rijden haha :cold_sweat:

Maar gebakken meenemen, 5 uur reizen en dan opwarmen is toch ook niet lekker haha?

heel erg boeiend frikandellen whahwhawhahhwah

Dit dus. Het verbaast me dat zoveel mensen dit niet weten.

Lijkt me geen goed idee, de kans op voedselinfecties of vergiftiging wordt dan vele malen groter.