Friendzonen?

Hey girls! Ik zit met een probleempje… Sinds ongeveer 4 maanden praat ik met een jongen. Hij heeft een heel goed innerlijk en is eigenlijk gewoon super leuk! Zijn uiterlijk vind ik wat minder, maar dat zou er eigenlijk niet echt toe moeten doen uiteindelijk (ook al zit het me wel een beetje dwars omdat ik hem gewoon niet zo aantrekkelijk vind). Na deze drie maanden praten, vind ik hem nog steeds niet echt leuk. Nu vertelde hij mij dat het hem altijd overkomen is (in de afgelopen jaren) dat meisjes hem uiteindelijk gewoon negeren en met een of andere reden komen waarom het niet zou gaan werken. Ik heb tegen hem gezegd (eerlijk en omdat ik hem niet aan het lijntje wil houden) dat ik hem nog niet leuk vind en niet zeker ben van de toekomst. Ik heb zelfs (heb ik niet gezegd) een beetje het gevoel dat ik mezelf iets opdring. Voor mijn gevoel kan hij net zo goed een hele goede vriend zijn en dat zit me een beetje dwars, omdat er eigenlijk van me gevraagd wordt hem op een andere manier leuk te vinden. Het punt is dat ik wel open sta om te kijken of die gevoelens nog gaan komen, maar wat als dat niet het geval is? Hoe langer het duurt hoe moeilijker het wordt tegen hem te zeggen dat ik liever niks wil (zeker vanwege zijn ervaringen). We hebben het er gister over gehad, maar ik zit er nog steeds een beetje mee… Ik wil ook niet zijn tijd verdoen met mijn getwijfel… help?:face_with_raised_eyebrow:?

Gewoon eerlijk tegen hem zeggen dat je hem als een vriend ziet en niet als meer.

Je moet er niet teveel over nadenken. Je bent eerlijk tegen hem geweest en als jullie het beiden willen, kunnen jullie gewoon blijven praten zoals jullie voorheen deden. Zolang jullie maar eerlijk naar elkaar toe blijven.

Misschien komt er nog wat, misschien niet, maar laat het gebeuren. Je hoeft jezelf niet onder druk te zetten met deze vragen.