"Friendzoned"

Oké, ik heb een probleem. Mijn beste vriend betekend echt héél veel voor me. We voetballen samen, maar daarbuiten spreken we nooit echt af ofzo. Hij heeft 9 maande met een meisje gehad, en toen hj met haar had heeft hij wel eens tegen me gezegt: “Je bent echt niet lelijk! Als ik niet met Sammy had, zou ik best iets met je willen weetje.” En nja, dat kan hij ook wel hebben gezegt om aardig te zijn maar goed.

Maar nu heeft hij het uitgemaakt met haar, en ik zou graag “the next step” met hem proberen te gaan. Maar ik weet niet hoe. Ik wil hem niet kwijt raken als vriend en weet niet zeker of hij mij wel leuk vind. Maar ik ben bang dat als ik het hem vertel, we wel nog gewoon vrienden kunnen zijn maar het heel raad word op het voetballen.

Iemand ideeën hoe ik “the next step” kan maken?

vraag gewoon of hij eens iets leuks wil doen samen :slightly_smiling_face:

Is het net pas uit? Dan zou ik sowieso tijdje wachten en kijken of hij misschien wel interesse toont?

En anders gewoon vragen of hij wat leuks wilt doen, drankje/ijsje oid.

Naja, lijkt me wel leuk enzo. Maar dat hebben we nog nóóit gedaan zomaar met z’n tweeën, dus nja.

heb je geen gemeenschappelijke vrienden?
dan kan je eerst eens samen met hun afspreken. :slightly_smiling_face:

Ik heb hier niet echt verstand van maar misschien moet je een keer een drankje doen. Gezellig even samen, en daarna kijken hoe het loopt. Het is wel kort nadat het uit is, maar je kunt altijd kijken hoe het loopt?

Dat is inderdaad een rotsituatie. Ik weet niet hoelang geleden hij het heeft uitgemaakt met dat meisje maar wat de anderen hier al zeggen; vraag gewoon of hij zin heeft om ook eens een keer iets anders te doen dan te voetballen en kijk vanuit daar hoe het loopt. :slightly_smiling_face:

We hebben wel gemeenschappelijke vriende in ons team, maar dat hebben we altijd juist, daarom wilde ik eens iets anders. Maar ik denk dat ik hem gewoon ga vragen om eens af te spreken haha. We zien wel hoe het loop ja.

Ik laat jullie iets weten!

succes!

bedenk wel van tevoren even dat je je vriendschap kwijt raakt met hem als je verder gaat.

Erkomt altijd wel een deuk in je vriendschap, als ie al blijft bestaan.

Misschien kan je een keer met hem afspreken, en dan een kleine hint maken?

Bedenk wel dat het met goede vrienden iets moeilijker is om duidelijk te maken dat je iets voelt, het is namelijk veel normaler dat je wat afspreekt enzo, dus ik denk dat alleen vragen om wat af te spreken de hint zeg maar niet genoeg over brengt.

ik weet niet of dat persee zo is, ik had ook met mijn beste vriend een relatie en toen het uit ging waren we nog hele goede vrienden. Komt natuurlijk niet heel vaak voor maar ik denk dat er niet persee een deuk in de vriendschap ontstaat daarna! (:
@topicstarter; ik zou inderdaad gewoon eens vragen of ie een keertje wilt afspreken, en stel dat is heel gezellig dan doe je het gewoon vaker en op een keertje vertel je hem wat je voor hem voelt :slightly_smiling_face: