Lieve allemaal,
Ik zit met een probleem en hoop dat jullie mij kunnen helpen?
In het begin van dit schooljaar kwam er een jongen in mijn klas die was blijven zitten, ik kende hem nog totaal niet. Ik zag hem toen ook helemaal niet zitten, een paar weken later vroeg hij ineens mn nummer en begonnen we te smsen. Vanaf toen zijn we beste vrienden geworden. We waren heel hecht en vertelde elkaar alles. Ik begon hem zelfs rond november ook leuk te vinden.
Alleen om de een of andere reden is onze vriendschap toen een beetje verwaterd en spraken we elkaar bijna nooit meer… Tot we in maart ineens weer heel close werden. Ik was hem alweer een beetje ‘vergeten’ en vond hem niet meer leuk. Weer vertelde we elkaar alles, ik kon echt voor alles bij hem terecht. We spraken ook regelmatig samen af gewoon als vrienden. Toen vertelde hij ineens dat hij op een van mijn beste vriendinnen verliefd was. Dit kwam op de een of andere manier toch heftig op me af. Ik baalde stiekem dat hij haar leuk vond, omdat hij ineens ook met haar om begon te gaan en hij juist altijd ‘mijn grote vriend’ was. Later ben ik het juist leuk voor hun gaan vinden, ook al werd het niks.
Nu begin ik hem steeds meer leuk te vinden… Ik vind het ook erg moeilijk te verbergen en weet niet of het nou liefde of vriendschap is wat ik voel.
Ik zou ook niet weten of ik het hem eerlijk moet vertellen of niet?
Het grote risico is dus dat ik hem kwijtraak als beste vriend, en dat is dus wel het laatste wat ik wil, hij is als een broer van me.
Wat denken jullie?
Alvast super bedankt!
xxx