Friendzone!

Meiden ik hoop dat jullie me kunnen helpen…
Ik ben M en ik ben 19 jaar, ik ben al 4 jaar bevriend met D, ik heb hem leren kennen omdat hij de handbal coach is van mijn zusjes, hij is 22 jaar.
Zoals ik al zei zijn we al een tijdje bevriend maar sinds 1,5 jaar geleden veranderde wat…
Wij (ik D nog een vriend R en m’n moeder ) klaverjassen altijd samen, wat onwijs gezellig is, en er is altijd een bepaalde spanning geweest tussen mij en D als hij bij ons was, erg onschuldig.
Hij is een erg sociale jongen maar praat erg moeilijk, zeker over gevoelens enzo, hij is een erg ingetogen iemand.
Nou dus 1,5 jaar geleden was er een tent feest bij ons en ik was daar met vrienden, ik kwam D en zijn vrienden tegen dus ik ging gedag zeggen. Al zijn vrienden die ik nog nooit had gezien wisten precies wie ik was en kwamen een voor een naar me toe met dat ik met D moest dansen en zoenen blablabla…
Ik zal het verhaal een beetje inkorten maar er waren nog meer van dit soort situaties…
Maarja soms is hij dus heel lief en soms heel afstandelijk.
Zo ging dit een half jaartje door tot we een keer ruzie kregen! Het ging om dat hij het raar vond dat ik mijn vrienden (de meeste zijn gay) een kus op hun mond geef want dat hoort in een relatie, Maarja zo ben ik nou eenmaal…
Hij is helemaal niet lichamelijk dus ik geef hem (na een tijd) alleen een knuffel, ik heb toen wel gelijk gezegd dat ik dat doe omdat ik weet dat hij het raar vind.
Hierna is ons contact enorm verminderd en zie ik hem nog maar 1 x in de 2maanden ofzo… Dan is het wel ouderwets gezellig.
Tot dit weekend… Zaterdag avond deed mijn tv het niet en ik en een vriendin kregen hem niet aan, storing.
Dus ik apte hem om te vragen of hij ook storing had. Hij was niet thuis.
Ik zal nu het gesprek overtypen :

Ik: ben je nog wakker
Hij : neeh, praat in m’n slaap xD
Ik : haha xD nee ik vroeg me af of bij jou de tv het ook niet doet?
Hij: geen idee, ben niet thuis
Hij: hoe gaat het met je?
Ik: ja prima :slightly_smiling_face: en met jou?
Hij : met mij fantastisch!
Ik: hoe dat zo? :slightly_smiling_face:
Hij: vind het fijn om met je te praten :wink:. (Dit soort dingen zegt hij normaal nooit)
Ik: hoeveel heb je gedronken? :stuck_out_tongue:
Hij: niet zoveel
Hij: ga je morgen nog wat doen?
Ik: ja een vriendin logeert hier dus die gaat morgen naar huis…
Hij: jammer
Ik : hoezo?
Hij: wilde je graag zien *smiley met hartjesogen*. (Dit helemaaaaal nooit!)
Ik: D wie zit er op je telefoon? XD
Hij: ik…
Ik: bewijs het
Hij : bel me maar
Toen heb ik hem echt gebeld, wat een beetje een ongemakkelijk maar grappig gesprek was.
2 seconde nadat ik ophing :
Hij: loveyou
Ik: slaap lekker
Hij: slaap lekker :’(
Ik : smiley die een kusje blaast
Hij: hartje
Hij: waarom stuur je niks terug?
Ik: kusje
Hij: kusje terug. Echt. Ik meen het!

Later in de nacht.
Ik: of het nou je vrienden waren of niet, ik wou even laten weten dat ik veel om je geef xx
Hij: aaahhww!!

Volgende ochtend.
Ik: en was het nog leuk gister?

Nooit meer een reactie…

Sorry voor mijn lange verhaal xD maar ik zou graag advies willen!
WAT MOET IK HIERMEE??

Thnx xx

Wacht eerst even af en vraag daarna waarom die niet reageert ofzo

Ja mee eens…
Ik ben alleen bang dat als ik te lang wacht het “moment” voorbij is…

Ik zou ook even afwachten, kijken of hij nog wat tegen je zegt. Het moet natuurlijk wel van 2 kanten komen :stuck_out_tongue:

JA klopt…
Ik heb het idee dat hij veel doet op “impuls momenten”
Dusja zou je niet kunnen zeggen dat hij ook z’n best doet door ht gesprek?
Ik weet trouwens nog niet wat ik ervan vind en of ik echt geloof dat hij het was…

Oei… idd afwachten!! Spannend… Laat je het weten als hij heeft geantwoord :wink:?

afwachten, meer kan je niet doen

Thnx iedereen :slightly_smiling_face:
En ja zal ik zeker laten weten :wink:
Maar hebben jullie ook enig idee waarom hij zo doet?
Ik weet ht zolang niet meer xd

Raaaar!

He bah wat vreemd! Maar hé, mensen zijn meestal wel eerlijk als ze gedronken hebben :grinning:

Hahah dat is waar, alhoewel hij niet veel gedronken had, hij klonk nog normaal aal de telefoon!
Het is wel echt frustrerend… Ik ben normaal erg goed in jongens inschatten enz…
Behalve als het om mezelf gaat xd

Jongens zijn sowieso raar op whatsapp. Ik denk dat je het even moet laten rusten en dan wel kunt vragen waarom hij niet reageert.

En ik denk dat hij wel degelijk interesse in je heeft.

Haha ja daar zeg je wat… En ik ga jullie adviezen opvolgen!
En ja? Nouja het is fijn dat iemand dat ook denkt die hem niet kent :slightly_smiling_face: