Friendzone

Hee meiden,

dit topic gaat niet over mij of dat ik een probleem heb.
Het is voor een vriend van mijn vriend, J., die ergens meezit.

Hij, J. dus, vond zijn beste vriendin, noem haar D., een tijd leuk en
heeft haar dat opgebiecht. Erg dapper, als je het mij vraagt, en zij
zei dat misschien bij haar dat gevoel moest groeien of zoiets.
In ieder geval, ze gingen op een date waarna ze dan uiteindelijk opbiechtte
dat ze niet hetzelfde voelde voor hem als hij voor haar.
Hij (J.) werd gefriendzoned dus (door D.), erg vervelend.
Tegelijkertijd met dat hij haar leuk vond, kreeg hij ook aandacht van een ander
meisje. Hij vond dus eigenlijk gewoon twee meisjes tegelijk leuk, wat niet heel
raar is. Ondertussen spreekt hij steeds vaker af met dat tweede meisje, wat
ik en mijn vriend oprecht leuk voor hem vinden.

Nu het probleem: het meisje dat hem gefriendzoned heeft, D. dus,
doet sinds hij met dat andere meisje bezig is heel raar. Ze doet gemeen tegen dat meisje,
maakt allemaal nare opmerkingen en laat haar beste vriend (J.) gewoon vallen.

Hebben jullie enig idee waarom ze zo zou doen?D. dus.
Eerste wat ik dacht was: jaloezie. Maar ze heeft J. zelf gefriendzoned, dus dat
zou dan weer geen logica zijn als je het mij vraagt. Jullie enig idee?
J. vind het niet echt een leuke situatie namelijk, wat te begrijpen valt…

Ik denk toch écht dat ze jaloers is op haar beste vriend, J.
Maar ja, eigen schuld dikke bult denk ik dan…
Zij heeft hem gefriendzoned…

Simpel, ze kan hem niet meer krijgen. Dààrom wilt ze hem, niet omdat ze gevoelens voor hem heeft.

Ik denk toch ook jaloezie,
D vind hem dan misschien niet leuk en wil J liever als beste vriend houden, maar als J een vriendin krijgt zal hij toch minder aandacht hebben voor D, dus waarschijnlijk gewoon Jaloezie

Of het kan zijn dat D haar gevoelens opeens verandered zijn en ze dit niet durft te zeggen tegen J.

Gewoon vervelend. Ik zei dat laatst ook tegen mijn vriend, toen een vriend van mij me niet meer “zo” leuk vond: “Bah, het is niet dat ik hem wilde, maar ik vond het wel leuk dat hij mij wilde. Rotzak, een beetje doorgaan met zijn leven”
Het is wel meer als humor bedoelt, die zin, voordat iedereen dat serieus opvat:’)

ik snap het gevoel van D. wel. Haar reactie totaal niet want ze hoort gewoon blij voor hem te zijn.

J. is haar beste vriend dus neem aan dat ze veel aan elkaar vertellen en afspreken etc. Dit kan best wel veranderen als J. iets voor ander voelt. Ook is de houding van jongen meestal anders naar meisje als hij haar leuk vind (veel tijd insteken enzo. zelfs al laat hij niet overduidelijk merken dat hij haar leuk vind. De houding is en blijft anders) ik heb ook wel eens vrienden gehad die heel veel tijd in mij staken, best voor deden en mij leuk bleken te vinden. ZOdra ze merkte dat ik niks in hun zag lieten ze me zo goed als vallen. Misschien is D. daar bang voor.

Gewoon jaloezie dus. Vervelend hoe ze er mee omgaat want ze heeft geen recht om daardoor gemeen of anders tegen hem te doen.

-

die D is zijn beste vriendin. Ik kan heel goed bedenken dat dit als een bedreiging voelt voor haar en dat ze niet wil dat ze haar beste vriend kwijt raakt die ook nog eens verliefd op haar was(wat hij uiteraard een goed gevoel heeft gegeven)

zijn aandacht gaat nu naar een ander en zij weet dat ze zijn liefde kwijt is. en dan doen mensen soms rare dingen.

Ik ben het met JarxOfxHearts eens, waarschijnlijk voelt ze zich een soort van gedumpt (wat best onredelijk is omdat D. HEM heeft gefriendzoned). En ik denk ook dat er iets van jaloezie meespeelt.

Ik denk dat ze jaloers is omdat hij haar nu niet meer zoveel aandacht geeft

Haha, mooi verwoord.