Friendzone ik hem?

Ehm, nou kijk. Ik praat de laatste tijd heel veel met een jongen, die ik eigenlijk wel leuk vind. Hij is lief, best knap, gaat wat dieper dan de oppervlakkige buiten kant en geeft me een fijn gevoel als ik met hem praat.

Dit klinkt natuurlijk allemaal heel positief en zo, maar toch is het dat niet helemaal… Ik ben namelijk heel erg bang dat ik hem friendzone… Dit klinkt heel vreemd, maar hier heb ik zo mijn redenen voor.
Ik heb namelijk met 2 jongens gezoend, en ik heb ze beide hetzelfde aangedaan, ik wilde niet meer dan alleen zoenen. Dit klinkt heel sletterig, maar dit is het ook niet, aangezien ik bij hun dacht dat ik hun echt leuk vond!

Deze jongen, die nu mijn crush is, is suuuuper lief tegen me en ik kan echt over alles met hem praten! In een week hebben we elkaar zo ongeveer 5000 berichten gestuurd, en dit is niet eens overdreven. (ook praten we nog veel op school, dus het is niet alleen oppervlakkig cyber contact :stuck_out_tongue: )
Ik wil hem dus echt niet kwetsen, maar ben bang dat ik dit wel ga doen, omdat het bij de andere jongens ook is mis gegaan…

Dus wat ik eigenlijk wil weten, wat voel je als je écht verliefd bent? Iedereen zegt altijd dat je het gewoon weet, maar hier heb ik eigenlijk niks aan. :blush: Ook zei een vriendin tegen me dat je het pas weet als je met hem zoent, maar stel ik vind hem niet leuk, dan ben ik te laat? En een andere vriendin zei tegen me dat ik er gewoon voor moest gaan, maar ik wil hem echt geen pijn doen, want ik geef eigenlijk toch al best veel om hem, omdat hij mij bijna alles toevertrouwt…

Note: we gaan samen stijldansen, een korte cursus bij ons op school, we gaan samen naar gala, en hij geeft niet al te subtiele hints, dus dat hij mij leuk vindt, twijfel ik eerlijk gezegd niet over :blush:

Ik heb zo het idee dat je betekenis van “friendzone” niet helemaal goed weet.
Je vindt hem leuk, leuker dan gewoon leuk. Je zegt een crush op hem te hebben. Dan is het dus onmogelijk dat je hem gefriendzoned hebt.

Mijn idee over liefde is dat het groeit. Je weet pas echt of je verliefd bent als je merkt dat je niets liever wilt dan bij hem zijn. Om dat te weten hoef je heus niet te zoenen.

Dat is het probleem juist, vind ik hem leuk als een vriend, of meer dan dat…? Ja, ik spreek een beetje wartaal want ik weet het allemaal niet meer :blush:

Leuke situatie toch!
Maar ik snap dat je erover inzit, je wilt hem natuurlijk niet kwetsen. Dit lijkt mij al een teken dat je hem wel belangrijk vind en misschien iets meer voor hem voelt.

Hoe weet je of je verliefd bent? Lastig te zeggen. … je wilt vaak bij hem in de buurt zijn? Wacht zijn berichtjes af, kan veel lachen met iemand. Misschien voel je je een beetje opgelaten bij hem? Ik weet het eigenlijk niet.

Ben je bang om je te binden? Dat je wel denkt dat je jongens echt leuk vind maar als het uiteindelijk dichtbij komt afhaakt?

Lastig dit hè

Echt heel erg lastig ja!
Maar als ik jouw beschrijving van verliefd zijn zou gebruiken, dan ben ik het zeker haha.
Hmm, dat bindingsangst gedeelte kan ook nog wel kloppen. Ik weet het allemaal niet meer haha, maar als ik er nu over nadenk, wil ik eigenlijk niets liever dan hem gewoon mijn vriendje noemen :blush:
Alleen dan komt mijn volgende twijfel, wil ik hém mijn vriendje noemen, of gewoon iemand?
Ik twijfel en denk echt te veel na over dit soort dingen :blush:

Als je het fijn vind om bij hem te zijn, je veilig bij hem voelt, hem kan vertrouwen, en hem graag knuffelt zijn dit signalen die aangeven dat je echt wat voor hem voelt.
En als je bang bent dat je hem in jouw woorden ‘friendzoned’ en daardoor kwijtraakt zegt dat toch genoeg? je wil hem niet kwijt.
Er is niks wat je zeker laat weten dat je ‘verliefd’ bent, verliefd zijn is ook maar een deeltje van liefde. Als jij hem niet kwijt wil, niks beters voor kunt stellen, en je fijn bij hem voelt zegt dat al genoeg.
Luister naar je eigen verlangens, en ga niet doordenken over alle onbewuste dingen die je doet. Hou hem niet aan het lijntje als je niks met hem wilt, maar naar mijn idee heb je niks tegen een relatie dus zou ik in dit geval eens met hem erover gaan praten.
Als je het wil heb je niks te verliezen, he likes you too!
Hoop dat je hier wat aan had :slightly_smiling_face:

Ehmm nee.
In veel gevallen is het juist het gevoel van vertrouwen, geliefd zijn en de warmte.

Dat bedoel ik juist, maar dan simpel uitgelegd voor haar gevoelens, aangezien ze het zo ingewikkeld vind leek me dit makkelijker op haarzelf toe te passen. Ik bedoel er exact jou woorden mee

/

Naja, het hoeft niet te betekenen dat ze gevoelens heeft voor die jongen qua verliefd zijn/leuk vinden…
Vaker is het het gevoel van verlangen naar een vriend, gecombineerd met de vertrouwde gevoelens van die persoon

Dat stond verderop ook nog maargoed :wink:
het is inderdaad dat je je op je gemak bij hem voelt en dus ook vertrouwd bij hem voelt. Vertrouwen moet soms opbouwen en ongemakkelijkheid gaat soms weer weg. Geef het wat tijd, wees eerlijk, en dan weet je het vast vanzelf wel :slightly_smiling_face:

Je weet het idd als je verliefd bent. Je denkt constant aan hem, wil nergens anders zijn dan bij hem, mist hem, …

Als je dat niet voelt, moet je er inderdaad niet voor gaan en hem al zeker niet zoenen want dan geef je hem valse hoop.

Vanaf dat je daarover begint te twijfelen weet je genoeg. Je vindt hem gewoon leuk als een vriend maar bent bang dat je hem gaat kwetsen omdat je hem natuurlijk wel graag hebt. Maar ik denk niet dat je meer voor hem voelt nee.

Weet niet of het slim is om hier op te reageren, maar uit eigen ervaring heb ik geleerd dat dit niet per see zo hoeft te zijn. Ik heb een maandje getwijfeld, het hem in de tussentijd verteld, ondertussen wel contact gehouden en toen groeide het vanzelf. Dus ik denk niet dat je meteen zo’n conclusie kan trekken. Maar dat zijn mijn persoonlijke ervaringen hè

Ja dat idee heb ik ook. Heb het zelf ook wel al meegemaakt… Je weet pas eenmaal je verliefd wordt op iemand anders dat je er helemaal naast zat.

Ja, ik ken ook een vriendin die helemaal niet verliefd was in het begin maar bij wie het wel is gegroeid. Ik vind gewoon dat je een enorm risico neemt als je zo begint. Ja, je kan geluk hebben en verliefd worden maar grote kans dat je het niet wordt en dat je die jongen er ongelooflijk veel pijn mee bezorgt. Dus zolang je niet verliefd bent, geen relatie is mijn visie daarop… Je kan wel blijven daten en hopen dat het uiteindelijk wel groeit natuurlijk, maar niet op voorhand al beginnen met een relatie in de hoop dat het nog komt.

Pfoe, oke, komt ie.

Ik denk de hele dag aan hem, wil altijd bij hem zijn en met hem praten. Als we niet praten ben ik een beetje teleurgesteld, of bang dat hij mij toch niet ziet zitten.
Ik vertrouw hem super erg en kan echt alles bij hem kwijt, heb ik het idee, al praten we pas 1-2 weken écht met elkaar…

Ik ben nog nooit eerder verliefd geweest, dus dat is denk ik ook de reden dat ik zo erg twijfel!

Oh wat grappig, ik ga hier namelijk helemaal tegen dat meisje in -___-
Ik dacht dat ze mijn reactie verkeerd begrijp dus legde ik het verder uit,
doe maar niet alsof ik haar afzeik
‘Lees er dan overheen ofzo’

Haha dat lijkt mee ook geen slim plan nee. Nee ik heb het hem meteen verteld en zo zijn we gewoon een beetje door blijven praten maar dan wetend dat er niet per see iets is. Ik had hem juist meer wijs gemaakt dat er weinig hoop was zodat hij iniedergeval niet zou zitten wachten ofzo, dat lijkt me lullig. Het is toen we gewoon zonder verwachtingen met elkaar gingen praten gaan groeien van mijn kant, omdat ik bang was (ervaringen enzoo) Maar dit is een beetje offtopic, iig dat je niet denkt dat ik hem aan het lijntje hield ofzo want daar ben ik juist fel op tegen :wink:

OT:
Dat klinkt alsof je hem hartstikke leuk vind, spreek een keertje af en ga wat leuks doen samen! Als het zo blijft klikken zou ik het er gewoon eens met hem over hebben!
Good luck :slightly_smiling_face: