Friends With Benifits ??

Hoi meiden,

ik heb ergens jullie hulp bij nodig. Ik heb sinds 2 weken iets met een collega van mij. Hij is superlief en kan supergoed met hem praten. Ik voel me bij hem op me gemak en kan ontzettend met hem lachen.
Het is nog niet zo lang uit met zijn ex en zijn huis, wat hij samen met haar kocht staat nu te koop. Hij heeft best veel gezeik met haar gehad en eigenlijk doet ze nog steeds heel moeilijk. Langzamerhand begonnen collega’s door te krijgen dat we iets hadden. Daarom hebben we vorige week besloten er gewoon eerlijk over te zijn. als iemand naar ons toe kwam om het te vragen zouden we eerlijk antwoord geven. Dit gebeurde gister dan ook een aantal keer. We zouden gisteravond samen koken en ik zou bij hem blijven slapen maar smiddags stuurde hij plotseling een appje dat ik misschien beter thuis kon blijven. veel collega’s hadden aan zijn hoofd lopen zeuren en hij was sagerijnig. We hebben een duidelijke afspraak gemaakt ; we hebben iets, maar geen relatie. hier is hij nog niet aan toe en voor mij hoeft dit ook even niet. We hebben gisteravond goed gepraat en besloten dat we gewoon een leuke tijd samen willen hebben. We hebben het al eerder erover gehad of we uiteindelijk wel een relatie kunnen krijgen, maar hij zegt dat hij dat niet weet. Hij wil niet dat ik verliefd op hem wordt omdat hij bang is mij te kwetsen. Toch stuurt hij bijna iedere avond een appje met weltruste. hij stuurt me kusjes en hartjes en hij is er altijd voor me. Ik vind het fijn zoals het nu is. We zoenen en vrijen, eten en slapen samen en het voelt goed. Tot hij gister tegen me zei dat hij misschien over 3 maanden wel verliefd is op iemand anders en dan zou hij mij kwetsen. ik schrok hier best van want het ene moment doet hij net alsof we een setje zijn en alsof er meer is tussen ons en het andere moment houd hij afstand. er bleven vroeger vaak meisjes bij hem slapen, en telkens als hij zegt dat hij plannen heeft zit dit in mijn achterhoofd. Ik ben best bang om écht verliefd op m te worden en hem vervolgens kwijt te raken.
Ik wil er graag met hem over praten maar ben bang dat als ik erover begin ik claimerig overkom en dat wil ik absoluut niet. Iemand alsjebliefd tips :face_with_raised_eyebrow:

Voor zo ver ik kan opmaken uit je verhaal vind ik dat die vrij duidelijk is in wat die wel en niet wil. Zoals hij zegt, wil hij geen relatie, omdat hij hier niet aan toe is. Hij zal het vast niet letterlijk gezegd hebben, maar hij wil gewoon een leuke tijd met je hebben denk en meer niet. Friends with benefits kan je het dus wel noemen ja.

Als jij aan jezelf merkt dat je bang bent dat je gevoelens voor hem krijgt, of dat je scenario’s over andere meisjes gaat bedenken, denk ik niet dat het slim is om dit voort te zetten.

Je kan het nu nog vrij makkelijk afkappen, straks ben je echt verliefd en dan zal dit moeilijker zijn. Je moet gewoon eerlijk zeggen dat jij wèl bang bent dat je verliefd wordt of gevoelens krijgt, en dat je inderdaad niet gekwetst wil worden. Weet niet of dit echt het geval is, maar zo komt het wel op mij over.

Ik zou gewoon genieten van wat je nu hebt. Je zegt zelf dat jullie het nu fijn en leuk hebben, dan zou ik dat toch zo houden? Misschien voelt hij zich schuldig dat hij zo snel met jou iets begonnen bent na zijn ex, waardoor hij zulke dingen zegt. Of hij is wat geschrokken door de reacties van zijn collega’s waardoor hij nu wat afstand wilt creëren. Ik weet het niet, ik zie het toch zo. Sowieso zou ik nog eens met hem praten, om duidelijk te weten wat hij wilt/wat jij wilt.

Ik heb geen tips. Zelf zou ik het niet kunnen, aangezien ik niet degene wil zijn die zich steeds moet aanpassen. Maar als jij het niet erg vind om onzekerheid te hebben en je om kan gaan met de kans dat hij je hart breekt kan je gewoon van het moment genieten en niet teveel aan de toekomst denken.

Hoi meiden,

superbedankt voor jullie reacties! gister zijn we samen naar de film geweest en plotseling pakte hij onderweg naar de bioscoop mijn hand vast. Ook vroeg hij of ik binnekort met hem mee wil om bij zijn moeder te gaan eten. Doen friends with benefits dit vaker?? of…?

Ik denk niet dat FWB een bepaalde groep is ofs :’)
Maar iedereen is anders.

Dit lijkt té erg op wat ik op dit moment heb. Mag ik je noten?

Lastig, dat komt omdat jullie officieel niets hebben. Zijn ex zou ik er compleet buiten laten als ik jou was. Geniet van de tijd die jullie nu hebben met in je achterhoofd dat het wel ineens af gelopen kan zijn. Of kap ermee en kies voor jezelf.

Tuurlijk!

Wat altijd jammer is hierbij is dat er uiteindelijk meestal wel iemand verliefd wordt. Ik denk dat hij gewoon daadwerkelijk alleen seks wilt (zoals de naam ook aangeeft).
Wat betreft dat bij zijn moeder eten vind ik wel apart, dat is bij mij iig niet gebeurd.
Je moet het zelf weten, het kan natuurlijk best uitlopen tot iets moois :slightly_smiling_face:

Uit eigen ervaring zou ik het persoonlijk niet opnieuw doen :frowning_face: